Al sinds de levering van de auto heb ik regelmatig beslagen ruiten aan de binnenkant. De instelling om dit te voorkomen onder klimaat in de auto instellingen staat aan maar dit lijkt niet te helpen. Enige oplossing voor zover ik weet is 10 minuten met de kachel op hi en vol blazen rijden. Iemand die hiervoor tips weet of weet waar zoiets aan kan liggen?
Nog een dingetje. Het zonnescherm van het dakraam gaat, als deze instelling aan staat, bij warm weer automatisch dicht. Ik merk nu dat best vaak het scherm dicht is wanneer ik instap en het is nog lang niet warm genoeg om het automatische systeem te activeren. Iemand anders hiermee ervaring of een idee waarom dit gebeurd?
Alvast bedankt!
Ruiten beslaan en zonnescherm sluit
- Duufje
- 2nd Gear member
Tegen beslaan van de ruiten: airco aan zetten, zie dan zeer snel aanslaan verdwijnen.
Het sluiten van het dakscherm: als je lang op de sluitknop drukt dan gaat ook het scherm dicht heb ik gemerkt.
Het sluiten van het dakscherm: als je lang op de sluitknop drukt dan gaat ook het scherm dicht heb ik gemerkt.
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- Oceanracer
- Geartronic member
Airco juist uitlaten bij dit koude weer! Na het parkeren van de auto blijft de condensor zeiknat, dat vocht komt gelijk je interieur in geblazen na het weer starten de volgende dag.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- RoaldH
- 6th Gear member
Gebeurd dit in de stand Pure (vol electrisch)? Het kan zijn dat de airco uitgeschakeld is en dan heb je sneller last van vochtige lucht in de auto en dan beslaan de ruiten snel. Bij mijn v60TJK_NL schreef: Al sinds de levering van de auto heb ik regelmatig beslagen ruiten aan de binnenkant. De instelling om dit te voorkomen onder klimaat in de auto instellingen staat aan maar dit lijkt niet te helpen. Enige oplossing voor zover ik weet is 10 minuten met de kachel op hi en vol blazen rijden. Iemand die hiervoor tips weet of weet waar zoiets aan kan liggen?
Nog een dingetje. Het zonnescherm van het dakraam gaat, als deze instelling aan staat, bij warm weer automatisch dicht. Ik merk nu dat best vaak het scherm dicht is wanneer ik instap en het is nog lang niet warm genoeg om het automatische systeem te activeren. Iemand anders hiermee ervaring of een idee waarom dit gebeurd?
Alvast bedankt!
PIH merk ik dit namelijk ook.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Fredhead
- Geartronic member
Idem hier, boel staat op automatisch en nooit beslagen ruitentrimitie schreef: Ik rijd dagelijks met airco aan en heb geen last van ruiten die beslaan !
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- thavipah
- 3rd Gear member
Ik zou eerst eens voorzichtig bij de hemel voelen of er nattigheid te bespeuren is. Er zijn auto's geleverd waarbij het dak helaas lekt. Die hoeveelheden vocht krijg je met je airco nooit weg dus kijk eerst of dat de oorzaak kan zijn.