Probleempjes volvo s60 2001 met 305000km

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
remi89
1st Gear member

Goedendag allemaal,

Ik heb even een vraagje ik heb een Volvo S60 met 305000 op de teller en nu maakt de auto een nogal brommend geluid via de uitlaat, ik dacht eerst dat ie lek was maar als ik hem met mijn voet dicht hou is het geluid weg. Wat kan dit zijn? Hij stoot nu ook blauwe pluimen uit met optrekken regelmatig. Dit terwijl olie verbruik normaal is. Wie kan mij helpen? is dit een kapotte katalysator ? of is het juist iets heel simpels? :-|

Alvast bedankt.
Oceanracer
Geartronic member

Bij mij was er een uitlaatophangbeugel (tussen midden- en einddemper in) doorgerot, waardoor de uitlaat scheef onder de auto hing (APK-afkeur). Speciale beugel bij de dealer opgehaald en die andere eraf gezaagd en de beugel gemonteerd. Uitlaat hangt weer mooi (auto goedgekeurd) recht en de brom is gelijk weg. Beugel (RVS) bij de dealer kost € 55,00.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
remi89
1st Gear member

Bedankt voor jou bericht ik ga dit even nakijken. Nu zit ik nog met het laatste probleem de blauwe rook uit de uitlaat met optrekken en het motormanagement lampje dat gaan branden is.

Groetjes Remi
Oceanracer
Geartronic member

Ohw, ik had niet begrepen dat er behalve de blauwe rook ook een uitlaatgaslampje ging branden. In dat geval is er inderdaad een gerede kans dat de voorste lambdasonde defect is. Achterste kan ook een foutmelding geven, maar zal niet zo snel de verbranding beïnvloeden. Ze kosten beide het zelfde, de voorste is wel gemakkelijker (zelf) te vervangen. Maar wel even (laten) uitlezen welke het is, want je bent zo € 150,- tot € 200,- voor een nieuwe kwijt.
remi89
1st Gear member

Ik laat hem volgende week uitlezen hoop dat ik dan snel weet waar ik aantoe ben. €30ex BTW voor uitlezen is dat duur?

Groetjes Remi
Oceanracer
Geartronic member

Volgens mij betaal je die € 30,00 bij de dealer inclusief BTW, maar ik kan het mis hebben...
remi89
1st Gear member

Vandaag is hij uitgelezen.
Het was toch een defecte lamdasonde waardoor ie storing gaf in de boordcomputer. Helaas was dat nog niet alles achterste gedeelte van de uitlaat toch doorgerot. Ook was de krukaskeringring gescheurd waardoor mijn hele motorblok onder de olie zit inclusief de distributie riem. Die volgens de garage nu ook waardeloos is en vervangen moet worden. Omdat ie zo nat en vet van de olie is dat ie gewoon kapot gaat als ik hem niet laat vervangen. Al met al gaat alles bij elkaar me flink wat geld kosten. Maar volgens de garage is de auto het zeker nog waard om te doen. En we gaan er dus ook voor. Hopelijk kan ik binnenkort weer veilig de weg op.
Ramon&Ramon
7th Gear member

remi89 schreef: Vandaag is hij uitgelezen.
Het was toch een defecte lamdasonde waardoor ie storing gaf in de boordcomputer. Helaas was dat nog niet alles achterste gedeelte van de uitlaat toch doorgerot. Ook was de krukaskeringring gescheurd waardoor mijn hele motorblok onder de olie zit inclusief de distributie riem. Die volgens de garage nu ook waardeloos is en vervangen moet worden. Omdat ie zo nat en vet van de olie is dat ie gewoon kapot gaat als ik hem niet laat vervangen. Al met al gaat alles bij elkaar me flink wat geld kosten. Maar volgens de garage is de auto het zeker nog waard om te doen. En we gaan er dus ook voor. Hopelijk kan ik binnenkort weer veilig de weg op.
Zo,n ingreep is dat niet, die keerring en distributie vervangen,
Voor rond de 450 is dat weer klaar..
Hans R
1st Gear member

Als hij verder goed is, zeker laten repareren, mijn S60 2.4 165 pk 2002 Km: 350000, leren bekleding gebruikt geen spatje olie, altijd bij de dealer in onderhoud geweest krijgt steeds een complimentje bij zijn beurt (1x per jaar, voor de vakantie) van de monteur dit is vrijwel altijd dezelfde, is zelf ook volvo liefhebber en heeft ook een paar oudjes! Hij zegt dat je voor de kosten van die reparatie's geen ander kunt nemen, die 5 cyl. motor schijnt zo een beetje onverslijtbaar te zijn, gewoon oprijden is zijn advies, en anders, als ik hem weg doe, wilt hij hem graag hebben, dat zegt toch genoeg denk ik? Ik heb overigens een keer een computerstoring gehad, was een nieuw accu ingezet bij een automaterialen zaak, hele instrumenten paneel uitgevallen, zou volgens prijsopgave van de dealer €872. kosten, het vooronderzoek waarbij wat zekeringen, oorzaak zoeken enz. koste me ook €118.- paneel moest vervangen worden! Kreeg op deze groep een tip van een Erich uit Oosterhout, kon een paar dagen later komen, bleek een professional op dat gebied te zijn, dus geen beun de Haas! Koffie amper op was hij klaar, €165.- meteen alle "lampjes" verwisseld en een complete uitdraai van de boordcomputer tot zijn bouw!! Beslist een aanrader! http://www.ets1.nl/ !!! Toch wel een prima Forum hier !!
Musicus
4th Gear member

Hans, je weet dat je reageert op een topic van december 2016? Ik mag hopen dat de betreffende reparatie al heeft plaatsgevonden....
Wel fijn dat het goed gaat met jouw auto.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Sathumax
2nd Gear member

Gewoon doen, auto is het zeker waard.
Kost een hoop maar daarna heb je weer een tijd plezier van.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”