Sinds enige tijd heb ik last van een resonantie in de deur , hoorbaar vanaf 115km/uur , wordt luider bij verhoging snelheid .Het is niet een ongelooflijk lawaai , als je de radio op normaal volume hebt is het wel waarneembaar .Ok ik dacht aanvankelijk dat ik het het hoorde na reparatie van een deuk in de deur .De reparateur vertelde me dat hij de deuk had gerepareerd van uit de buitenkant , het binnenpaneel had hij er niet afgehaald .Hij heeft er twee keer naar gekeken zonder het op te lossen .Hij denkt dat het plastik delen in de deur zijn die klapperen bij lage buitentemperatuur , zoals nu het geval is. Het is inderdaad denkbaar dat het in de zomer bijna niet is te horen,
omdat het mij toen niet echt is opgevallen .
Het enige wat ik mij nu kan bedenken is dat het toch trilling is , hoewel niet voelbaar in het stuur of rugleuning . Zou het toch iets te maken kunnen hebben met de winterbanden ? Graag jullie input .
hoorbare resonantie in linker deur ( bestuurderskant )
- gose91
- 3rd Gear member
Onbalans in de achterwielen misschien? Dat hoef je niet direct ergens aan te voelen, maar iets dat net een beetje loszit kan dan gaan rammelen.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- Carfreak
- 7th Gear member
Bij mij maakt het paneel ook meer kraakgeluiden sinds kort. Ik ga het paneel in het voorjaar verwijderen en kijken of ik bevestigingspunten moet repareren, verstevigen, smeren.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 3rd Gear member
Opgelost ! ,
Het was de kunststof strip aan de onderkant van de deur .Bij de reparatie van de deur is de strip iets te uitbundig verwijderd , daardoor diverse pennetjes afgebroken .
Toen ik er achter kwam , de voorkant van de strip even vast gezet met tape , moest nadien een lange rit maken en tot mijn genoegen geluid weg.
Er komt een nieuwe strip op met de goede pennetjes.
Het was de kunststof strip aan de onderkant van de deur .Bij de reparatie van de deur is de strip iets te uitbundig verwijderd , daardoor diverse pennetjes afgebroken .
Toen ik er achter kwam , de voorkant van de strip even vast gezet met tape , moest nadien een lange rit maken en tot mijn genoegen geluid weg.
Er komt een nieuwe strip op met de goede pennetjes.
- Risrael
- 5th Gear member
Ik heb zoiets bij mijn rechter achterdeur. Alleen als het interieur nog koud is. Langzaam aan verdwijnt het. Heeft de rechter achterdeur ook zo'n strip?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- Risrael
- 5th Gear member
Hmmm, ok maar waar zit ie dan?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.