Hallo, Ik heb een vraag over mijn Volvo V50 1.6 d uit oktober 2005 met 422.000 km op de teller.
Sinds een paar dagen komt er een zoemend brommend geluid uit de motor. bij de 30 / 40 is het licht Ferrari achtig en trekt hij niet. ik moet al snel na de hoogste versnelling en tussen 80 en 100 zoemt hij het meest. Als ik langzaam naar de 120 ga trekt hij heel slecht maar gaat het gezoem geleidelijk weg. veel harder rijdt hij ook niet meer, dus trekkracht en vermogen is weg. Toch geeft de computer geen verminderd vermogen aan.
Normaal zou ik aan de turbo denken, maar nadat het zich voordeed ben ik direct naar een garage gereden en daar constateerde de monteur dat het niet aan de turbo lag.
Normaal zou je zeggen dat het wel goed is geweest bij 422.000 km maar ik gebruik hem als werk servicewagen en klus duurt nog een kleine maand dus wilde niet voor een maand een andere wagen kopen voor dit werk. IK ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Zoemend brommend geluid uit motor
-
- 1st Gear member
de luchtmassameter is ook uitgesloten. deze gaf een terugkomende storing bij het uitlezen maar heeft niet geholpen na vervanging. de turbo lijkt ook goed.
kan het de katalysator zijn ?
dus tot en met 30 / 40 trekt hij goed daarna erg slecht.
kan het de katalysator zijn ?
dus tot en met 30 / 40 trekt hij goed daarna erg slecht.
-
- 1st Gear member
Ik bedoelde als je voor de motor staat links. Maar zoals jij het ziet passagiers kant dan. Het geribbelde gedeelde wat direct aan de inlaatspruitstuk zit heb ik maar nieuw gehaald. Wat daarna komt was nog goed dus al mijn problemen zijn opgelost gelukkig. Loopt weer als een trein.Apox schreef: Links is bestuurderskant. Rechts is passagier.
Dus je zoekt nog een intercoolerbuis van intercooler richting inlaatcollector?
Wat ik nu nodig blijkt te hebben zijn 2 schokdempers achter