Het is raak. Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een volvo v70 r awd uit 1999 (modeljaar 2000). Bij de koop het volledige blok direct laten reviseren. Andere drijfstangen (betere kwaliteit) erin. nieuwe cilinders en schraapveren etc. De inderkop laten reviseren en geharde kleppen erin laten zetten. Dit heb ik gedaan omdat ik de auto weer helemaal tip top wil hebben. Als ik plek heb gevonden gaat hij volledig uit elkaar en ook het motorblok gaat eruit. Daar waar roest zit dit hersteld en wordt de auto volledig opnieuw gespoten.De kleur zwart. Ben een echte liefhebber van deze auto (beetje volvogek in het algemeen - heb inmiddels 3 volvo's:)). Het kost wat maar je hebt ook wat

Nu ruim 120.00km, afgelopen jaar ruim 70.000 gedraaid - eigenlijk jammer maar had geen keus

1. ecm-3503 onregelmatige loop cilinder 3 Emissie-impact / katalysatorschade
2. ecm-3533 onregelmatige loop cilinder 3 Emissie-impact / katalysatorschade
3. ecm- 644a nokkenasregeling onjuiste stand
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
1. de nokkenasregeling gereinigd -> geen effect
2. bobine en bougies vervangen die ik even uit mijn andere volvo had gehaald -> geen effect
3. compressietest gedaan van alle cilinders. cilinders 1,2,4 en 5 -> allen 12 bar MAAR cilinder 2 gaf iets meer dan 2 bar aan.
4. beetje olie in cilinder 2 gedaan. nogmaals een compressietest gedaan en iets meer dan 2 bar gemeten.
De koelvloeistof is heel mooi helder groen mijn inziens geen verbruik. Ik heb geen olieverbuik. Mis ook geen vermogen althans daar lijkt het op met rijden. Het motorblok schud wel een beetje bij stationair en heel langzaam rijden.
Heeft iemand ook hier ervaring mee?
Het is toch zo meen ik dat de klepspeling zowel bij in als uit kleiner wordt als je veel kilometers draait?
Als dit zo zou zijn dan zou de compressie druk alleen maar hoger worden en druk je de pakking eruit.
Of kan het ook zijn dat de klepsteel van de klep langer wordt. Indien dat het geval zou zijn dan staat de klep dus wat open bij het rijden. Dan mis ik dus compressieopbouw.
Graag zie ik jullie reactie
Ps. 2 volvo's laten mij nu in de steek en de oudste een 850 uit 1996 blijft gelukkig lopen