Op zoek naar een V60

Taan
2nd Gear member

Vrijdag slecht nieuws gehad over mijn huidige auto. Niet meer betrouwbaar, hoge kosten, einde verhaal. Na 375.000 km wel jammer. Je raakt er toch aan gehecht.
Maargoed, elke nadeel heeft zijn voordeel. Tijd voor iets nieuws.

Ik ben daarom op zoek naar een V60 D3/4 5 cilinder. Bouwjaar 2011, 12, 13 (de laatste waarschijnlijk boven budget.)
Max 180.000 km
Minimaal Momentum
het liefst njord-velgen of Portunus
Beachwood leer
Budget 14k + 2,5k inruil

Ik heb nu een mooie gezien. Automaat/ Geartronic. Op zich vind ik dat wel een pluspunt, maar is het ook een extra risico?
Ik trek een caravan van 1350 kg. Is het dan wel verstandig om een automaat te nemen?
Heeft een automaat meer onderhoud nodig dan een handbak? en wat zijn daarvan de kosten?
Ik wil met de nieuwe auto toch wel weer richting 350.000 km rijden. Lukt dit met een GT? of kan ik dan dure revisies verwachten.
Klopt het verschil in verbruik van 10% een beetje? Ik ben wel bang voor extra stoplichtsprintjes met een automaat :lol:

Wat vinden jullie van een zonnedak? Het lijkt mij wel lekker, maar hoe is de praktijk?
Op de snelweg gebruik je het denk ik niet? Maakt het veel herrie?

Ik zie veel V60's met leer. Ik heb het nog nooit gehad. Wat vinden jullie? Ik ben bang voor heet in de zomer en koud in de winter, hoewel je voor het laatste weer stoelverwarming hebt.
En is het niet plakkerig als het warm is? Ik vind het beachwood leer erg mooi. Wel afhankelijk van de kleur auto.

Wat zijn verder aandachtspunten van een V60 als ik die 2e hands koop?

Hebben jullie nog goede adressen om een leuke auto voor een schappelijke prijs te kopen? of mag dat niet op dit forum.
Ik woon bij Amsterdam, dus een beetje in de buurt is prettig ivm garantie.
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Misschien niet een 100% vergelijk maar mijn 5-traps GT die 170 pk vermogen op de weg zet doet dat reeds 298.500 km zonder problemen.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Hans oet Twent
8th Gear member

Opendak is HEERLIJK!
Goed onderhoud zorgt voor een langere levensduur. Caravan en Geartronic, altijd handmatig schakelen met de caravan erachter. Je moet er net zo mee rijden zoals je dat met een handbak zou doen. Je hebt ca 320NM tot je beschikking en met een caravan van 1350KG is dat meer dan voldoende. Ervaring heb ik met een D5 163PK V70 uit 2005. Dat was nog een 5 bak. Ik rij nu handgeschakeld.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
360Degreez
5th Gear member

Hans oet Twent schreef: Opendak is HEERLIJK!
Goed onderhoud zorgt voor een langere levensduur. Caravan en Geartronic, altijd handmatig schakelen met de caravan erachter. Je moet er net zo mee rijden zoals je dat met een handbak zou doen. Je hebt ca 320NM tot je beschikking en met een caravan van 1350KG is dat meer dan voldoende. Ervaring heb ik met een D5 163PK V70 uit 2005. Dat was nog een 5 bak. Ik rij nu handgeschakeld.
Ja ja.. wrijf het er maar in. Nog elke dag mis ik mijn open dakje die ik in de V50 had. Niet alleen als het opendak-weer is, maar vooral ook omdat het de auto veel lichter maakt van binnen.
Wat ik niet mis waren de keren dat de auto onder water gelopen was omdat de afwatering weer eens verstopt zat. Maar dat was een V50-dingetje :-)

Ik heb voor net geen €17.000 een V60 D4 Automaat, Modeljaar 2015 (post-facelift) gescoord met 180k. Check eens bij Milano in Dordrecht. Goeie jongens daar. Onafhankelijke aankoopkeuring is mogelijk!
Taan
2nd Gear member

Ik had de indruk,maar misschien is dat niet terecht, dat Milano nou niet bepaald de pareltjes in de markt aanbiedt.
Daar zijn de prijzen ook naar, maargoed.

Dan neem ik liever een iets ouder model met een jaar garantie, die me meer vertrouwen geeft in probleemloze kilometers.
Ik heb het liefst helemaal geen problemen en als er toch iets is, dat ik dan zonder gezeur mijn garantie krijg.

Zijn zij betrouwbaar qua import, kilometerstanden en onderhoudshistorie? Een hoop wat er op de markt aangeboden wordt aan v60's is import (vaak Belgie). Dat vind ik op zich geen probleem, maar het moet natuurlijk wel zuivere koffie zijn.

Verder nog openstaande vragen
Heeft een automaat meer onderhoud nodig dan een handbak? en wat zijn daarvan de kosten?
Klopt het verschil in verbruik van 10% een beetje? Ik ben wel bang voor extra stoplichtsprintjes met een automaat :lol:

Maakt een zonnedak niet veel herrie? En wanneer gebruik je het vooral?

Ik zie veel V60's met leer. Ik heb het nog nooit gehad. Wat vinden jullie? Ik ben bang voor heet in de zomer en koud in de winter, hoewel je voor het laatste weer stoelverwarming hebt, maar dat zit er niet altijd op.
En is het niet plakkerig als het warm is?

Deze vind ik mooi. Heeft alleen geen stoelverwarming. Zo te zien Italiaanse import, maar wel al een tijdje in nederland.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v60/35382907
Laatst gewijzigd door Taan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
360Degreez
5th Gear member

Taan schreef: Ik had de indruk,maar misschien is dat niet terecht, dat Milano nou niet bepaald de pareltjes in de markt aanbiedt.
Daar zijn de prijzen ook naar, maargoed.

Dan neem ik liever een iets ouder model met een jaar garantie, die me meer vertrouwen geeft in probleemloze kilometers.
Ik heb het liefst helemaal geen problemen en als er toch iets is, dat ik dan zonder gezeur mijn garantie krijg.

Zijn zij betrouwbaar qua import, kilometerstanden en onderhoudshistorie? Een hoop wat er op de markt aangeboden wordt aan v60's is import (vaak Belgie). Dat vind ik op zich geen probleem, maar het moet natuurlijk wel zuivere koffie zijn.

Verder nog openstaande vragen

Maakt een zonnedak niet veel herrie? En wanneer gebruik je het vooral?

Ik zie veel V60's met leer. Ik heb het nog nooit gehad. Wat vinden jullie? Ik ben bang voor heet in de zomer en koud in de winter, hoewel je voor het laatste weer stoelverwarming hebt, maar dat zit er niet altijd op.
En is het niet plakkerig als het warm is?

Deze vind ik mooi. Heeft alleen geen stoelverwarming. Zo te zien Italiaanse import, maar wel al een tijdje in nederland.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v60/35382907
Voor zover ik begrepen heb koopt Milano groot in bij leasemaatschappijen. (de mijne komt van Leaseplan) Door de grote aantallen houden ze de marges vrij laag waar je als klant van profiteert.
Ik heb er net in April mijn tweede auto gehaald en ben nog steeds heel tevreden. Aardige lui, volledig transparant en heel duidelijk over wat je kunt verwachten.

Je mag de auto's bekijken, besnuffelen, motorkap openen en de motor starten om te luisteren. Als je van tevoren even belt mag je ook gewoon een proefrit maken. Je krijgt de volledige onderhoudshistorie te zien en zoals gezegd kan je een onafhankelijke aankoopkeuring laten doen als je zelf onvoldoende kennis hebt om eventuele gebreken te ontdekken bij een proefrit.

Ze zijn eerlijk over schades en gebreken en hebben bij mijn auto voor levering op eigen initiatief een kleine schade aan de bumper laten herstellen zodat ik hem netjes mee kreeg.

- Verbruik met een automaat kan ik weinig over zeggen. Mijn V50 (2.0D) met handbak reed iets zuiniger op de snelweg maar had ook minder vermogen dan de D4 met 8-bak automaat die ik nu heb.
- Ik had mijn open dak heel vaak open, ook in de winter. Bij droog weer op de ventilatiestad (gekanteld) en bij een beetje zon lekker open in de bebouwde kom. Bij de V50 zette ik altijd een van de achterramen op een kiertje om klapperen te voorkomen. Op de snelweg was een open dak niet prettig, maar wellicht dat de aerodynamica bij de V60 beter is.

Leer heb ik gehad in mijn eerste V50. Heel mooi en zit heerlijk, maar bij een hete auto en (te) korte broek is het plakken geblazen. De T-Tec bekleding is dan een betere optie.
Aan de andere kant; Hoe vaak rij je op jaarbasis met een te korte broek in een loeihete auto?

De auto uit je advertentie is wel een heel mooi exemplaar! Goede kleur, stampvol opties en met premium sound wat een zeldzame optie is! De velgen zijn wat mij betreft de mooiste standaard velgen!
Ikzelf heb zo'n exemplaar afgewezen voor een wat karigere, grijze uitvoering met stoffen bekleding. Ik wilde zelf per sé een post-facelift model met de nieuwe VEA motor en 8-Bak.

Succes met kiezen! De jacht naar een nieuwe auto is bijna zo leuk als de aanschaf zelf :-)
dbosker
6th Gear member

naderhand ingebouwd schuifdak - dus niet origineel - daar ben ik niet zo kapot van. Verstevigingsbalken van het dak die door worden gezaagd. Bovendien ligt dit exemplaar iets hoger, met meer kans op windgeruis als gevolg.

laatste Volvo (960) verkocht
Taan
2nd Gear member

@360Degreez, bedankt voor de uitgebreide reactie.
Te korte broek: ik niet zo vaak, maar mijn jongens hebben nog niet zulke lange benen en mijn vrouw heeft korter broeken en jurkjes dan ik.
Dan moeten we maar een kleed of een handdoek neerleggen een een stoffen stoelhoes voor moeders.

@dbosker, bedankt voor de tip. Hoe zie je het verschil?
Laatst gewijzigd door Taan op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Summum
6th Gear member

Taan schreef: @dbosker, bedankt voor de tip. Hoe zie je het verschil?
Het dak in de auto die je op het oog hebt heeft een veel groter inbouwframe. Zowel van buiten als van binnen zijn er dikkere rubber randen zichtbaar. Het dakraam ligt daardoor iets hoger op de auto, in plaats van gelijk met het dak. Je ziet ook een merkje "Webasto", dat hebben originele s/k daken niet. En originele daken hebben altijd een zonnescherpje in dezelfde kleur als de hemelbekleding. Bij die Webasto is het zo te zien zwart, terwijl de hemel grijs is.

Webasto:
Afbeelding
Afbeelding

Origineel Volvo:

Afbeelding
Afbeelding
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
dbosker
6th Gear member

verschillen zoals hierboven al aangegeven. Foto's van het af-fabriek schuif-kanteldak van mijn V60
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Volvo_Bjorn
3rd Gear member

Ik heb vorig jaar mijn Volvo V60 D3 (5 cilinder 136PK) Summum uit 2013 gekocht. Is echt een heerlijke auto om mee te rijden. Hij zit ook nog eens stampvol met optie's. Toen ik hem vorig jaar kocht stonden er 85.000km op de teller. Momenteel staan er 125.000 probleemloze kilometers op.

Mijn optie's

- Zwart elektrisch lederen stoelen met geheugen functie (Is zéér gemakkelijk als je met meerdere bestuurders bent. Het leder is echt niet zo warm in de zomer, en anders lost de ijskoude airco het wel op)
- Verwarmde zetels (zou ik nooit meer kunnen missen en is zalig in de winter)
- Adaptieve Cruise Control met Volvo Collision Warning, Pedestrian Detection and full autobrake (Prachtige optie die voor mij ook onmisbaar is geworden. Heeft ook al een paar keer terecht ingegrepen)
- Premium Sound System (Machtige geluidsinstallatie!!! Geeft zéér zuivere muziek en zéér volle bas! Optie is echt een aanrader)
- Open dak (Maakt de auto veel lichter en je hebt altijd frisse lucht binnen. Qua geluidshinder valt het wel mee. Op de snelweg begint het wel vervelend te worden aan de oren)
- Sensoren voor en achter en camera (Dit is de enige optie waar ik wat problemen mee heb. Sensoren werken correct maar de achteruitrijcamera valt bij warm weer uit. Dit blijkt een kwaaltje te zijn van de V60. Binnenkort gaat hij er voor binnen)
- Xenon koplampen (Véél meer zicht dan met halogeen)
- Navigatie (Zéér duidelijke en goede navigatie)
- BLIS (Dode hoek waarschuwing, werkt zéér goed! Juist bij nat weer/laagstaande zon krijg je wel een valse meldingen)
- Lande Departure Warning met Driver Alert Control (Werkt zéér goed! Bij het minste dat je over de witte lijnen gaat krijg je een akoestisch signaal)
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Taan
2nd Gear member

De gelinkte witte V60 gaat helaas niet lukken. inclusief beurt, garantie en trekhaak moet ik meer dan 15k bijbetalen.

Mijn favorieten momenteel:

Zwart, stof, handbak, schuifdak, goeie velgen, Malmö auto's
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v60/35275350

Zwart, stof, Geartronic, Toncar
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v60/33024183

Blauw, Ocean Race, Leer, geen stoelverwarming, A6 Lemmer
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v60/31487118
Deze is wel erg mooi, maar staat al erg lang te koop (waarom?)en het bedrijf spreekt me niet zo aan.
Kweenie

Zwart, Beachwood leer :love: , geen stoelverwarming, goeie velgen, helaas maar 2011, incl bovag garantie,
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v60/35375696
Laatst gewijzigd door Taan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dbosker
6th Gear member

De OR viel bij mij af, ziet er afgetrapt uit. Let eens op het leer en hoe verroest de remmen er uit zien.
De andere 3 zijn alle 3 mooi, met een voorkeur voor de laatste - leren bekleding.

Taan
2nd Gear member

Ja jammer van zo'n mooie OR. In de basis vind ik dat wel de mooiste. Zwart is ook maar zwart, daar moeten eigenlijk wel wat accenten tegenaan om hem mooier te maken.

Ik denk dt de geartronic van Toncar momenteel de beste keus is.
+ MY 12 heeft namelijk een motorupgrade gehad, dus zuiniger
+ Geartronic, ben toch bang dat ik dit ga missen als ik het niet neem.

- Velgen niet zo mooi, maar mogelijk is dat te regelen
- stof, maar toch best mooi en vrouw en kinderen zullen me dankbaar zijn.
- onduidelijk of Blis en ACC er op zitten.

Ik probeer ook wel eens in het buitenland te zoeken, DE of BE, maar daar komt ook niet heel veel boven.
Ik moet natuurlijk ook rekening houden met rest BPM van ca 2500 eur
Weet iemand waar ik moet zoeken? Ik gebruik Mobile.de en Autoscout24.be
Laatst gewijzigd door Taan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Taan
2nd Gear member

Volvo_Bjorn schreef: Ik heb vorig jaar mijn Volvo V60 D3 (5 cilinder 136PK) Summum uit 2013 gekocht. Is echt een heerlijke auto om mee te rijden. Hij zit ook nog eens stampvol met optie's. Toen ik hem vorig jaar kocht stonden er 85.000km op de teller. Momenteel staan er 125.000 probleemloze kilometers op.

Mijn optie's

- Zwart elektrisch lederen stoelen met geheugen functie (Is zéér gemakkelijk als je met meerdere bestuurders bent. Het leder is echt niet zo warm in de zomer, en anders lost de ijskoude airco het wel op)
- Adaptieve Cruise Control met Volvo Collision Warning, Pedestrian Detection and full autobrake (Prachtige optie die voor mij ook onmisbaar is geworden. Heeft ook al een paar keer terecht ingegrepen)
- Premium Sound System (Machtige geluidsinstallatie!!! Geeft zéér zuivere muziek en zéér volle bas! Optie is echt een aanrader)
- Open dak (Maakt de auto veel lichter en je hebt altijd frisse lucht binnen. Qua geluidshinder valt het wel mee. Op de snelweg begint het wel vervelend te worden aan de oren)
- Sensoren voor en achter en camera (Dit is de enige optie waar ik wat problemen mee heb. Sensoren werken correct maar de achteruitrijcamera valt bij warm weer uit. Dit blijkt een kwaaltje te zijn van de V60. Binnenkort gaat hij er voor binnen)
- BLIS (Dode hoek waarschuwing, werkt zéér goed! Juist bij nat weer/laagstaande zon krijg je wel een valse meldingen)
- Lande Departure Warning met Driver Alert Control (Werkt zéér goed! Bij het minste dat je over de witte lijnen gaat krijg je een akoestisch signaal)
Nog bedankt voor de nuttige imput. Ik heb ook je aankooptopic even bekeken. Erg mooie auto en inderdaad zeer compleet. Voor mijn smaak zou de bekleding nog Sandstone mogen zijn en dan is tie helemaal top.
mijnvolvoenik
2nd Gear member

Wees blij dat je teveel moest betalen voor die witte . Je had zelf al iets geschreven over een kleine schade , en als ik kijk naar het bestuurders portier zie ik een erg slechte aansluiting rechts boven in de hoek .
Zal wel wat meer mis mee zijn .

Die zwarte (toncar) lijkt me ook de beste keuze , aangezien leer altijd nog kan naderhand .

Succes met kiezen :p
trotse bezitter volvo S60 2.5T 2005
Volvo_Bjorn
3rd Gear member

Taan schreef:
Volvo_Bjorn schreef: Ik heb vorig jaar mijn Volvo V60 D3 (5 cilinder 136PK) Summum uit 2013 gekocht. Is echt een heerlijke auto om mee te rijden. Hij zit ook nog eens stampvol met optie's. Toen ik hem vorig jaar kocht stonden er 85.000km op de teller. Momenteel staan er 125.000 probleemloze kilometers op.

Mijn optie's

Nog bedankt voor de nuttige imput. Ik heb ook je aankooptopic even bekeken. Erg mooie auto en inderdaad zeer compleet. Voor mijn smaak zou de bekleding nog Sandstone mogen zijn en dan is tie helemaal top.
Vind hem ook te donker vanbinnen maar dat heb je helaas net te kiezen met een tweedehands wagen :D
Philken
5th Gear member

Volvo_Bjorn schreef:
ik heb soms ook problemen met de camera, toen ik dit gelezen had, ben ik er beginnen op letten & idd enkel bij warm weer...
laat me weten wat ze er aan veranderen om het op te lossen, kan ik het ook aan de garage melden

http://vid102.photobucket.com/albums/m1 ... eydj5e.mp4
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
RoaldH
6th Gear member

Ze vervangen de equalizer en een stuk kabel. Er zit vaak coulance op.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Volvo_Bjorn
3rd Gear member

Zal het laten weten. Maar de eerst volgende afspraak die ik kon maken was pas op 3 augustus :o. Dit vind ik eigenlijk wel niet kunnen dat ik zo lang moeten wachten voor op groot onderhoud te kunnen komen (en ook de camera). Ik doe minstens 1000km per week en zit ik dus binnenkort ettelijke 1000km over mijn onderhoudsschema.......
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”