Kleppen stellen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

Net dure koprevisie achter de rug maar hij rijdt weer als een zonnetje. Ik begreep van de garagist dat de v70 geen zelfs tellende kleppen heeft? Klopt dit en met welke intervalmoeten ze worden gesteld? Wat vraagt de garage hier doorgaans voor?
V70, 2002, 235 pk, lpi inspuiting sinds 2009. Km stand 189.000
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2806
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Klopt heeft vaste stoters, behoeft geen (na) stelling, zijn voor benzine voor "het leven" gesteld, wellicht heb jij nog wel de controle gaatjes om de speling te meten.
Omdat jij op LPG rijdt zou je ze na 50000 km eens kunnen controleren.

Ook helpt >> dit<<systeem je klepen stellen te voorkomen
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

haagcaab schreef: Net dure koprevisie achter de rug maar hij rijdt weer als een zonnetje. Ik begreep van de garagist dat de v70 geen zelfs tellende kleppen heeft? Klopt dit en met welke intervalmoeten ze worden gesteld? Wat vraagt de garage hier doorgaans voor?
V70, 2002, 235 pk, lpi inspuiting sinds 2009. Km stand 189.000
Mag ik vragen wat de koprevisie jou gekost heeft ?
Zit op het moment met hetzelfde probleem met een V70R
Laatst gewijzigd door WimS60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

€1650 voor de revisie met nieuwe klepstoters (20) en 1000 voor het in en uitbouwen
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

Dankjewel voor de info, komt overeen met de prijsopgave van mijn dealer.
brulkjaer
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.07.2016 - 10:56

Kan je ook zelf doen. Als je de klepstoters onderling uitwisseld heb je er soms maar een paar nieuwe nodig.
En evt. kleppen slijpen (vaak niet nodig) is ook prima zelf te doen.
Het is wel redelijk wat werk, maar aan materiaal ben je nog geen 500 euro kwijt.
Gebruikersavatar
AlexV70
2nd Gear member
Berichten: 221
Lid geworden op: 18.01.2014 - 21:33

Lees hier: www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Voor de foto's moet je naar de link onderin.
V70 Bi-Fuel140 PK, 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”