Knipperend pijltje automatische versnelling 960 24v ???

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
960ambassador24v-97
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18.09.2006 - 04:37

Sinds gisteren knippert er een pijltje op mijn dashboard. Volgens de handleiding is het de pijl voor de automatische versnelling.
Links naast de schakelpook zitten 3 knoppen voor keuze economisch, sportief en winterstand. De lichtjes hierop gaan als een soort lichtkrant rond. De knop winterstand kan ik niet meer indrukken (veert terug), S en E blijven wel ingedrukt als ik ze kies maar de lichtjes blijven "rouleren".

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen is?
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

Zit een fout in de automaatbak
uitlezen en receten /storing oplosen
The Boz
960ambassador24v-97
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18.09.2006 - 04:37

Thanx Jos. Ik neem aan dat ik dat bij de Volvo dealer moet laten doen?
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

960ambassador24v-97 schreef:De knop winterstand kan ik niet meer indrukken (veert terug)
Die blijft nooit 'hangen'. indien ingeschakeld gaat t lampje branden en daarnaast is of E of S ingedrukt.
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Gebruikersavatar
VolvoS90
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 30.07.2006 - 13:22
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

ik ken dat probleem ik heb het ook! de kabel is na x jaar versleten omdat hij tegen een heet onderdeel aanzit er moet dus een nieuwe kabel in. mail me even naar solleveldmedia@lycos.nl dan zal ik kijken of ik ook een goedkope kabel voor jou kan bemachtigen. tot die tijd: start je auto opnieuw tot het niet knippert en dan pas gaan rijden

Robert
Robert (Amsterdam)

Wagenpark:
Volvo s90/960 uit 1996 270.000 km
740 GL uit 1988 254.000 km (verkocht)
Gebruikersavatar
VolvoS90
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 30.07.2006 - 13:22
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

ps dat resetten helpt tijdelijk
Robert (Amsterdam)

Wagenpark:
Volvo s90/960 uit 1996 270.000 km
740 GL uit 1988 254.000 km (verkocht)
hubert
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.01.2006 - 21:11
Locatie: Landen

hoi weet iemand welk kabeltje hij bedoelt ik heb dit probleem ook en zou graag weten welk kabeltje ik moet vervangen
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

de mijne doet dat ook om de paar maanden.
na een halve dag met een paar keer starten is het probleem weer weg.
je kunt hem laten resetten, maar dat heb ik eigelijk nog nooit gedaan, omdat het euvel weg was voordat ik bij de dealer was.

ook ik wil wel weten over welk kabeltje men het heeft en of het altijd dat kabeltje is en hoe veel werk het is om te vervangen.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Foutgcode is toch een foutcode?
Die geeft toch aan dat er iets mis is?
Als er iets mis is, laat je dat toch repareren?

Lees op zijn minst uit, wat er mis is, lijkt me, voordat je reset.
Zie deze site/pagina voor meer informatie omtrent uitlezen:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/12449
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
hubert
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.01.2006 - 21:11
Locatie: Landen

weet nu niemand over welk kabeltje ze het hier hebben het zou makkelijk zijn als ik dat eerst kon vervangen in de garage zeggen ze dat ze het moeten uit lezen en praten over een sensortje maar kost prijs kunnen ze zo niet vertellen ik hoop hier iets te weten komen nu?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

lees het advies van Baseman een keer:
Baseman schreef:Lees op zijn minst uit, wat er mis is, ...
je gaat toch geen kabel vervangen, als je niet eens weet of dit wel de boosdoener is. :?:
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:lees het advies van Baseman een keer:
Geweldig, ik had niet verwacht dat we het ooit een keer eens zouden worden, ik ben oprecht plezierig verrast.

En het dus inderdaad eens met de opmerking.
Dat kabeltje staat ongetwijfelt in VADIS, maar de lampjes geven als het goed is (meestal) al precies aan wat er mis is. Daar heb je meer aan, op dit moment.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

hubert schreef:weet nu niemand over welk kabeltje ze het hier hebben het zou makkelijk zijn als ik dat eerst kon vervangen in de garage zeggen ze dat ze het moeten uit lezen en praten over een sensortje maar kost prijs kunnen ze zo niet vertellen ik hoop hier iets te weten komen nu?
(sorry, moet toch even zeggen dat ik denk, dat het gebruik van één of meerdere leestekens in de door jouw geplaatste tekst, de leesbaarheid aanzienlijk ten goede zal komen.)

Wat ik eruit op kon maken, is dat de garage het zou moeten uitlezen???
Dat kun je zelf, dat weet je?
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/12449

Ik ga er dan wel vanuit, dat je weet welke bak je hebt, anders heb je niets aan de tabel, die best per bak kan verschillen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
hubert
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.01.2006 - 21:11
Locatie: Landen

Hoi ik ben vandaag bij de daeler geweest,en daar was de fout dat schakelstand onjuist was en dealer vertelde mij van de sensor van de schakelstand te vervangen,ze hebben alles nagezien maar verders bleek er niks fout te zijn en raade mij aan dit te vervangen voor ik weer het probleem kreeg groetjes.Ps lees tekens staan misschien niet juist maar ben daar ook niet zo goed in
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

hubert schreef:Hoi ik ben vandaag bij de daeler geweest,en daar was de fout dat schakelstand onjuist was en dealer vertelde mij van de sensor van de schakelstand te vervangen,ze hebben alles nagezien maar verders bleek er niks fout te zijn en raade mij aan dit te vervangen voor ik weer het probleem kreeg groetjes.Ps lees tekens staan misschien niet juist maar ben daar ook niet zo goed in
quanta costa??
hubert
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.01.2006 - 21:11
Locatie: Landen

ongeveer 160 euro en plaatsen komt er dan nog bij
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

hubert schreef:ongeveer 160 euro en plaatsen komt er dan nog bij
1 uur, 2 uur, 3uur, de hele dag werk.
met de werkplaats tarieven van volvo kan dat er ook nog aardig inhakken.

neemt niet weg dat als er iets stuk is dat het gemaakt moet worden!
hubert
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.01.2006 - 21:11
Locatie: Landen

ik moet zeggen dat het goed mee vie,l ongeveer een uurtje werk en was met fout zoeken van de eerste keer en het vervangen met stuk in begrepen 216 euro kwijt
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”