Beste volvo liefhebbers. Een vraag van een nieuwkomer. Mijn V70 125kw uit 2002 met 220 k op de teller heeft een nare diagnose gehad bij het uitlezen van de foutcodes. De ABS ring links voor is gebroken. Ook de lambda sondes zijn defect, maar ik rij al 7 jaar zonder en dat gaat prima. Inclusief een beurt zou me deze grap 1350 euro kosten. Recent nog de positieschakelaar van de automaat vervangen. What's next? Nog geen besluit genomen. Kan iemand advies geven? Verder is het een heerlijk auto, motor rijdt draait als een zonnetje. Met mijn open schuifdak tikken de kilometers rustig weg.
Thanks
Ronald
V70 met ABS problemen
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11.02.2017 - 15:08
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Is er geconstateerd dat de ring daadwerkelijk stuk is? De solderingen in de controller willen namelijk ook nog wel eens stuk gaan. In het eerste geval: ABS ring van de sloop scoren. In het tweede geval: ABS controller laten reviseren (kan al voor €40). Dan bij Autodoc een nieuwe voorste lambda sonde kopen voor €93 en een nieuwe achterste lambda sonde kopen voor €42, foutcodes resetten en gaan met die banaan. Dan zal je verbruik ook wel een stukje dalen...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
ABS ring gewoon bij de dealer halen. Zo ook de sondes. Zijn erg gevoelig voor imitatie sondes, lampje gaat snel weer aan.
Zit geen abs controller in maar een BCM. Revisie kan inderdaad, maar dat kost meer richting de 200 ex. Advies daarvoor www.ets1.nl
Maar aan de storing te zien is er alleen wat links voor aan de hand. BCM defecten geven andere storingen.
Controleer ook even de linker voorste aandrijfasbout, als die los zit kan die ook deze storing geven.
Ook dit topic staat weer verkeerd.
Zit geen abs controller in maar een BCM. Revisie kan inderdaad, maar dat kost meer richting de 200 ex. Advies daarvoor www.ets1.nl
Maar aan de storing te zien is er alleen wat links voor aan de hand. BCM defecten geven andere storingen.
Controleer ook even de linker voorste aandrijfasbout, als die los zit kan die ook deze storing geven.
Ook dit topic staat weer verkeerd.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ik koop graag originele onderdelen, maar als ik voor bijvoorbeeld een Bosch luchtmassameter met een blauw Volvo doosje eromheen €200 meer kwijt ben dan voor een Bosch luchtmassameter in een Bosch doosje, heb ik de keuze snel gemaakt... Jij hebt het over imitatie sondes, ik heb het over Denso lambda sondes (=origineel bij een 2.4 non turbo). Niks imitatie aan dus.Blade schreef: ABS ring gewoon bij de dealer halen. Zo ook de sondes. Zijn erg gevoelig voor imitatie sondes, lampje gaat snel weer aan.
Zit geen abs controller in maar een BCM. Revisie kan inderdaad, maar dat kost meer richting de 200 ex. Advies daarvoor www.ets1.nl
Maar aan de storing te zien is er alleen wat links voor aan de hand. BCM defecten geven andere storingen.
Controleer ook even de linker voorste aandrijfasbout, als die los zit kan die ook deze storing geven.
Ook dit topic staat weer verkeerd.

Laatst gewijzigd door The Volvoboy op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ook die heb ik al eens erin gezet, en weer dat lampje aan.... ook heel snel weer eruit gehaald dus. Wat een rommel. Ik monteer alleen originele LMM’s en sondes. Nooit gezeur mee, en meteen goed.
Zit toch verschil in de kwaliteiten. Ze zijn er gewoon erg gevoelig voor. Dat er denso in non turbo zit en bosch in turbo weet ik ook.
Zit toch verschil in de kwaliteiten. Ze zijn er gewoon erg gevoelig voor. Dat er denso in non turbo zit en bosch in turbo weet ik ook.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Onzin. Bosch is Bosch, Denso is Denso.Blade schreef: Ook die heb ik al eens erin gezet, en weer dat lampje aan.... ook heel snel weer eruit gehaald dus. Wat een rommel. Ik monteer alleen originele LMM’s en sondes. Nooit gezeur mee, en meteen goed.
Zit toch verschil in de kwaliteiten. Ze zijn er gewoon erg gevoelig voor. Dat er denso in non turbo zit en bosch in turbo weet ik ook.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- ArjanU
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.08.2012 - 11:05
Wij hadden met onze V70 ook een soortgelijke storing. Boosdoener bleek de moer van de aandrijfas. Weer aangedraaid en weg probleem.
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Zeker geen onzin. Ervaring.The Volvoboy schreef:Onzin. Bosch is Bosch, Denso is Denso.Blade schreef: Ook die heb ik al eens erin gezet, en weer dat lampje aan.... ook heel snel weer eruit gehaald dus. Wat een rommel. Ik monteer alleen originele LMM’s en sondes. Nooit gezeur mee, en meteen goed.
Zit toch verschil in de kwaliteiten. Ze zijn er gewoon erg gevoelig voor. Dat er denso in non turbo zit en bosch in turbo weet ik ook.
Lees even je eerste post door, daar geef je adviezen die meer richting ‘onzin’ gaan en volledig onnodig.
De genoemde losse bout had ik al genoemd als eerste controle.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dus jij denkt dat ze in de fabriek van bijv. Bosch verschillende sondes met hetzelfde nummer produceren?Blade schreef:Zeker geen onzin. Ervaring.The Volvoboy schreef:Onzin. Bosch is Bosch, Denso is Denso.Blade schreef: Ook die heb ik al eens erin gezet, en weer dat lampje aan.... ook heel snel weer eruit gehaald dus. Wat een rommel. Ik monteer alleen originele LMM’s en sondes. Nooit gezeur mee, en meteen goed.
Zit toch verschil in de kwaliteiten. Ze zijn er gewoon erg gevoelig voor. Dat er denso in non turbo zit en bosch in turbo weet ik ook.
Lees even je eerste post door, daar geef je adviezen die meer richting ‘onzin’ gaan en volledig onnodig.
De genoemde losse bout had ik al genoemd als eerste controle.
Dat is hetzelfde als zeggen dat ze bij Volvo een V90 voor de Nederlandse markt met een andere bouwkwaliteit assembleren dan voor de Duitse markt.
Laatst gewijzigd door The Volvoboy op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Hoi OGA244. Ik snap niet helemaal waarom je die vraag aan mij stelt? Watvoor reclame dan? Ik maak nog eerder reclame voor Volvo omdat ik zeker met zulke onderdelen, alleen maar origineel aan raad.
Daarbij geef ik heel vaak adviezen, uit ervaring, gewoon omdat ik het leuk vind en dat helemaal gratis! Als dat niet gewaardeert word, dan stop ik daar ook liever mee. Ik vind de vraag daarom ook best wel ongepast, ik denk dat je wel vaker wat van mij hebt gelezen inmiddels, zit weinig reclame in dacht ik zo.
Over de sondes kan ik kort zijn. Ik heb weleens zon denso uit de vrije handel gemonteerd. Zelfde dox nr als die op de volvo sonde stond. Zag er toch echt anders uit qua vormgeving, en lampje ging vrij snel weer aan met storing op die sonde.
Dus ja, denso is denso, en bosch is bosch, toch zagen ze er anders uit, leg mij dat dan eens uit? Originele gemonteerd, en auto nooit meer terug gezien met storing op sonde.
Daarbij geef ik heel vaak adviezen, uit ervaring, gewoon omdat ik het leuk vind en dat helemaal gratis! Als dat niet gewaardeert word, dan stop ik daar ook liever mee. Ik vind de vraag daarom ook best wel ongepast, ik denk dat je wel vaker wat van mij hebt gelezen inmiddels, zit weinig reclame in dacht ik zo.
Over de sondes kan ik kort zijn. Ik heb weleens zon denso uit de vrije handel gemonteerd. Zelfde dox nr als die op de volvo sonde stond. Zag er toch echt anders uit qua vormgeving, en lampje ging vrij snel weer aan met storing op die sonde.
Dus ja, denso is denso, en bosch is bosch, toch zagen ze er anders uit, leg mij dat dan eens uit? Originele gemonteerd, en auto nooit meer terug gezien met storing op sonde.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is het nu echt nodig om dat beetje echte kennis op het forum wat er rondhangt de nek om te draaien op deze manier? Volgens mij geeft Blade uitstekende adviezen, en als ik zijn bijdragen lees op echte sleutelervaring gebaseerd ipv de internetkennis van sommige andere adviezen. Ik lees overigens nergens dat Blade zijn kennis te enthousiast aanprijst. Enige wat hij doet is zijn kennis delen in mijn optiek. Waarom dat nu zo afgebrand moet worden is mij werkelijk een raadsel....OGA244 schreef: Je probeert jouw deskundigheid en ervaring wel erg enthousiast aan te prijzen door ook nog eens de ervaring en kennis van een ander als onzin te bestempelen, jammer...

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
En ETS is toch niet zijn bedrijf...?
Ik waardeer Blade enorm! Zie totáál géén eigen belang in zijn
Posts, ook niet op andere forums.
Maar ontopic, zou ook ff een second opinion opvragen. Is een slooponderdeel optie?
Ik waardeer Blade enorm! Zie totáál géén eigen belang in zijn
Posts, ook niet op andere forums.
Maar ontopic, zou ook ff een second opinion opvragen. Is een slooponderdeel optie?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
hoho, hij bestempelde andermans zinnige adviezen als onzin, roept dan dat denso zomaar geen denso en bosch zomaar geen bosch is (al zijn de producten hetzelfde) dat vond ik nergens op slaanedraket schreef:Is het nu echt nodig om dat beetje echte kennis op het forum wat er rondhangt de nek om te draaien op deze manier? Volgens mij geeft Blade uitstekende adviezen, en als ik zijn bijdragen lees op echte sleutelervaring gebaseerd ipv de internetkennis van sommige andere adviezen. Ik lees overigens nergens dat Blade zijn kennis te enthousiast aanprijst. Enige wat hij doet is zijn kennis delen in mijn optiek. Waarom dat nu zo afgebrand moet worden is mij werkelijk een raadsel....OGA244 schreef: Je probeert jouw deskundigheid en ervaring wel erg enthousiast aan te prijzen door ook nog eens de ervaring en kennis van een ander als onzin te bestempelen, jammer...![]()
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat snap ik, maar om nu meteen frontaal in de aanval te gaan door zijn commerciel belang erbij te betrekken vind ik dan weer onzin. Vandaar mijn opmerking. Niemand heeft de wijsheid in pacht, dat pretendeert Blade volgens mij ook nergens, alleen heeft hij erg veel sleutel ervaring, dat lees je uit zijn adviezen. Hij probeert dat over te brengen op het forum wat we alleen maar moeten prijzen en niet in twijfel brengen door een vermeend commercieel belang te suggereren.
Overigens neemt Blade het woord onzin nergens in zn mond, dat kwam toch echt elders vandaan!
En nu weer on-topic!
Overigens neemt Blade het woord onzin nergens in zn mond, dat kwam toch echt elders vandaan!
En nu weer on-topic!
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hansout
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03.09.2016 - 06:32
- Locatie: Nijmegen
Edraket +1
NU : VOLVO C70 II T5 SUMMUM GEARTRONIC ELECTRIC SILVER 2010
MERCEDES SLK 320 AMG AUT FULL OPT. GRIJS MET. 2000
FIAT SEICENTO SPORTING ABARTH
2 x RENAULT SCENIC 1.6 16v RXE
PEUGEOT 405 1.6 GLX
ALFA SPRINT 1.5 QV
RENAULT 16 GTL
VW GOLF 1.6
RENAULT 30 GTX
CITROËN CX 2500 GTI
ALFETTA 2.0
2 x AUTOBIANCHI ABARTH
PEUGEOT 504 TI AUT.
MERCEDES SLK 320 AMG AUT FULL OPT. GRIJS MET. 2000
FIAT SEICENTO SPORTING ABARTH
2 x RENAULT SCENIC 1.6 16v RXE
PEUGEOT 405 1.6 GLX
ALFA SPRINT 1.5 QV
RENAULT 16 GTL
VW GOLF 1.6
RENAULT 30 GTX
CITROËN CX 2500 GTI
ALFETTA 2.0
2 x AUTOBIANCHI ABARTH
PEUGEOT 504 TI AUT.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
dan staat hier zeker iets andersBlade schreef:Lees even je eerste post door, daar geef je adviezen die meer richting ‘onzin’ gaan en volledig onnodig.
De genoemde losse bout had ik al genoemd als eerste controle.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
+1, nee +2!edraket schreef: Dat snap ik, maar om nu meteen frontaal in de aanval te gaan door zijn commerciel belang erbij te betrekken vind ik dan weer onzin. Vandaar mijn opmerking. Niemand heeft de wijsheid in pacht, dat pretendeert Blade volgens mij ook nergens, alleen heeft hij erg veel sleutel ervaring, dat lees je uit zijn adviezen. Hij probeert dat over te brengen op het forum wat we alleen maar moeten prijzen en niet in twijfel brengen door een vermeend commercieel belang te suggereren.
Overigens neemt Blade het woord onzin nergens in zn mond, dat kwam toch echt elders vandaan!
En nu weer on-topic!
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!