ik ben nelis kom uit almere en ben automonteur
ik heb sins kort mijn eerste volvo gekocht. een s80 2.4 b5244t3 met 5bak automaat leer (bewoond door wilde zweinen) climate diamond audio 7.0 org 7.1 van gemaakt uit 2001
heb voor het eerst in mn leven een regelrechte flop gekocht
proefrit was helemaal goed geen geluiden geen lekages geen storingen eigenaar zegt rijd zo lang als je wil .
het begon met de rit van het postkantoor naar huis olielampje aan en weinig vermogen
motor gereinigd nieuwe olie filters bougies en eerste proefrit kaboem cylinder 5 big end helemaal naar de knoppe.bleek vloeibare pakking in een oliekanaal te zitten en carter ventilatie zat voor 110 procent dicht
ander motor besteld
deze ingebouwd carterpan verweiderd alle o ringen vervangen carterventilatie gereinigd en nieuwe carterventilatiebox geplaatst .powerflush van bg gedaan en direct weer nieuwe olie er in ook distrebutieriem rollen en spanners vervangen
kleppen gecontroleerd compressie en oliedruk gemeten airco gevacumeerd en gevuld .proefrit helemaal geweldig
echter gebeuren er nu ik de auto in gebruik heb rare dingen
- slot tank klepje werkt soms
- 1x gaspendaal storing
- 1x o2 sensor waarde te hoog
- airco werkt niet goed/heb ik nu gevuld en alleen nog stellen van magneetkoppeling
- 2x auto dicht niet op slot .en ineens gaat de kachelmotor draaien ,sleutel er in en gaat uit
- doe contact aan .eerst melding accu leeg daarna srs airbag spoed
- stationair gaat soms de verlichting vlouw branden als ik gas geef is het weg
- handremlampje doet het soms bij gebruik handrem
- groot licht signaal op dashboard soms
- gordel melding in dash soms lampje in spiegel werkt wel
- linker achter deur gaat soms wel op slot de rest gaat gewoon open en dicht
- gaspendaal reageerd soms traag en soms erg vel
ik heb wel vida systeem besteld want mn normale obd uitleesaperaat ziet niet zo veel en kan geen airbags ed resetten
mijn brandende vraag is heeft iemand dit soort grappen meegemaakt of ben ik een uniek geval
ik heb er inmiddels te veel geld en tijd in zitten om te zeggen weg met dat ding