Volvo stallen (ongeveer 1 jaar)

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
roever
4th Gear member

Ik krijg van mijn nieuwe baas binnenkort een leaseauto. Helaas wordt t geen Volvo maar een Golf tdi, don't worry:

- Ik heb me voorgenomen mij niet aan te passen aan de geldende norm voor Golf rijden: ik zal mijn Volvo-broeders niet gaan bumperen.

- En, als ie er is, komt er natuurlijk een Volvo-forum sticker achterop, je moet toch wat om zon VW een beetje klasse te geven :D

Helaas betekend dat wel dat mijn trouwe 440 niet meer gebruikt zal worden. Omdat ik er toch nog niet meteen afscheid van wil nemen overweeg ik om de auto in een stalling te zetten voor een tijdje. Maar nou zat ik me af te vragen wat de beste manier is om dit aan te pakken.

Ik had zelf bedacht om de auto in ieder geval op een paar assteunen te zetten zodat de wielen van de grond zijn en wil ik de tank zo veel mogelijk leeg te rijden. Olie en dergelijke wilde ik er gewoon in laten zitten. Zijn er nog verdere dingen waar ik aan moet denken (accu wel of niet los halen??). Ik hoorde dat er mensen zijn die er zon auto-condoom van de halfords overheen gooien, maar dat lijkt me eigenlijk niet zo goed aangezien zon kunstof doek alles afsluit.

De stalling moet ik nog zoeken, maar ik hoop em ergens in een caravan stalling, of schuur te kunnen zetten. Liefst overdekt maar wel open zodat het een beetje ventileert.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik zou dat anders, slimmer? aanpakken.
Over de waarde van die Golf mag je aan de fiscus 25% bijtelling gaan betalen als je er meer dan 500 privé kilomters mee rijdt.
Ik zou die Golf houden voor de zakelijke ritten en privé in de 440 gaan rijden. Dat heeft 2 voordelen.
1. je hoeft je 440 niet op te hokken en
2. je hebt geen bijtelling!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
martin2
3rd Gear member

As steunen is een goed idee.
Olie en dergelijke wilde ik er gewoon in laten zitten
Zeker niet doen. Op de plaats dat je hem stalt is het het beste om daar de olie te verversen.
de tank zo veel mogelijk leeg te rijden
Juist de tank zo vol mogelijk ivm condens in de tank.
(accu wel of niet los halen??).
Ik zou een druppellader erop zetten. deze houd de accu in conditie.
Verder bougies eruit en olie boven de zuiger doen. Uiteraard daarna de bougies er weer in.
Een hoes hoeft niet als hij binnen staat maar kan geen kwaad in mijn ogen

MvG Martin
roever
4th Gear member

Kijk daar kunnen we wat mee.

De leasebak niet prive gebruiken heb ik overwogen maar dan betaal ik voor het rijden met de Volvo 200 euro per maand (alleen benzine, wegenbelasting en verzekering, dus zonder onderhoud), waarbij ik afhankelijk ben van het aantal km's dat ik rij. Voor de leasebak betaal ik ongeveer 50 euro meer en kan ik onbeperkt rijden en heb ik geen omkijken meer naar onderhoud / reparaties (en dan wel airco / abs / aibags etc, wat natuurlijk ook meeweegt).

Ik had eigenlijk niet eens gedacht aan condens in de tank, zat meer te denken aan het verouderen van de benzine (maar dat zal wellicht wel meevallen na 1 jaar).

Waarom doe je trouwens olie op de zuiger, en hoeveel? Het lijkt me niet de bedoeling om er een laag op te zetten?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
martin2
3rd Gear member

Waarom doe je trouwens olie op de zuiger, en hoeveel? Het lijkt me niet de bedoeling om er een laag op te zetten?
Een paar keer knijpen in de oliekan is voldoende. Als je alle cilinders hebt gehad even de krukas met de hand draaien (minimaal 2x rond, maar liever een paar keer meer). Dit is om een laag olie op de cilinderwand te krijgen (oxidatie) en tussen zuigerveren en cil. wand (kleven) en tussen zuigerveren en zuiger (ook kleven).
1 jaar is inderdaad voor benzine geen probleem.

MvG Martin
Oceanracer
Geartronic member

De leasebak niet prive gebruiken heb ik overwogen maar dan betaal ik voor het rijden met de Volvo 200 euro per maand (alleen benzine, wegenbelasting en verzekering, dus zonder onderhoud), waarbij ik afhankelijk ben van het aantal km's dat ik rij. Voor de leasebak betaal ik ongeveer 50 euro meer en kan ik onbeperkt rijden en heb ik geen omkijken meer naar onderhoud / reparaties (en dan wel airco / abs / aibags etc, wat natuurlijk ook meeweegt).
50 Euro bijtelling? Denk dat je dat toch nog even goed moet laten voorrekenen! Zoals Ben al schrijft betaal je 25 % (per jaar!!!) van de catalogusprijs extra aan inkomstenbelasting. Als ik je dat even snel voorreken voor een Golfje TDI van 30 mille is dat 7500 optellen bij je bruto jaarinkomen. Als je in de 42% schaal zit, moet je dus ruim 3000 bijteling betalen, dus 250,- per maand!!! Is dus 50,- per maand DUURDER dan je Volvo prive gebruiken.

En het gemak van 2 auto's krijg je er dan gratis bij :-)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
GE
2nd Gear member

Wat een mooi iets, dit forum :P
440 GLE automaat
2nd Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:
50 Euro bijtelling? Denk dat je dat toch nog even goed moet laten voorrekenen! Zoals Ben al schrijft betaal je 25 % (per jaar!!!) van de catalogusprijs extra aan inkomstenbelasting. Als ik je dat even snel voorreken voor een Golfje TDI van 30 mille is dat 7500 optellen bij je bruto jaarinkomen. Als je in de 42% schaal zit, moet je dus ruim 3000 bijteling betalen, dus 250,- per maand!!! Is dus 50,- per maand DUURDER dan je Volvo prive gebruiken.

daar ben ik het mee eens..

plus voor zo ver ik weet met een black box er in in het golfje!
en geen prive kilometers=geen bijtelling!!!!

dit zou ik als ik jou was eens goed na vragen maar zoals ik eerder al zei dacht ik dat zodra je geen prive kilometers maakt je ook geen bijtelling hebt..

gr colin
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Ehhh ik ken de situatie niet echt. Maar ben je heel erg gehecht aan je 440?

- Stallingskosten
- Waarde daling
- Geschorst -> toch betaal je nog kosten??

Ik zou hem op marktplaats zetten, en over een jaartje kijken naar een S40 ofzo.. :D
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
V480-S60
Geartronic member

Ik wist het wel en heb het ook zelf gedaan. Een blackbox laten installeren in die Golf.
Geen privékilometers maken. En in de weekenden rijden met die 440.
Je wilt de fiscus toch niet rijker maken dan ie al is want je moet rekening houden met wat marsm104 zegt als je de 440 toch stalt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Battlecruiser
8th Gear member

Oceanracer schreef:

Hij schreef ook: "50 euro MEER"...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
roever
4th Gear member

Zo wat een commotie, maar zoals Battlecruiser schrijft gaat het om ongeveer 50 euro per maand MEER voor de Golf ten opzichte van het rijden in mijn Volvo.

Daarbij mag ik in de Volvo dan geen km meer prive gaan rijden dan ik nu doe, en als ik reparaties krijg (geen gekke dingen, alleen maar het slijtageonderhoud), ben ik meteen duurder uit. Dus financieel is het een kleine extra prijs voor een hoop voordelen (en het nadeel? Tsja 't is, en blijft een Golf...).

Daarbij begin ik aan een nieuwe baan, waar deze auto bij zit. Mocht ik na een tijdje erachter komen dat de baan mij niet ligt of wat dan ook moet ik de auto weer inleveren, en dan zou ik weer autoloos zijn.

Als ik er nu voor kies om de Volvo weg te doen levert die mij 750-900 euro op, maar als ik over een jaar weer een nieuwe auto moet kopen vindt ik nooit meer zo'n goede auto (waar ik al behoorlijk wat in geinvesteerd heb, mijn doel was om nog een tijdje door te rijden met deze auto) voor deze prijs.

Mocht ik na een jaar goed zitten bij de nieuwe baan kan ik de Volvo dan wegdoen, en levert hij nog steeds ongeveer hetzelfde op (laat hem 200 euro minder waard zijn). Alleen is de overweging hoeveel de auto lijdt van dat jaar, en op welke manier ik dat zo min mogelijk kan laten zijn.

Als ik dat allemaal meeneem, lijkt het stallen voor het jaar mij een optie. En als ik na dat jaar tot de conclusie kom dat de Volvo definitief weg kan heb ik een mooie stalling om een klassieke 240/260 of iets anders leuks van Volvo in te zetten (je moet toch wat te dromen hebben).

Ik hoop dat jullie de denkwijze een beetje kunnen volgen, maar als je t er niet mee eens bent laat maar horen. De beslissing om Golf te gaan rijden is eigenlijk al gemaakt, alleen ben ik er nog niet 100% uit of ik de Volvo stal of weg doe.
menjo
7th Gear member

Volvo nog even 1 of 2 maanden bij je huis laten staan, misschien alvast met een te koop bord er op, je weet nooit wat een gek er voor biedt. Als je baan goed blijkt te bevallen (heb je geen jaar voor nodig om achter te komen toch?), Volvo weg doen. Zodra de tijd rijp is een "klassieke 240/260 of iets anders leuks van Volvo" kopen en tegen die tijd een stalling regelen.

Zo verspil je volgens mij niet te veel aan je 440. Wat als ik je verhaal goed begrijp toch een beetje lijkt te gaan gebeuren. Een stalling is ook niet gratis.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”