Heey John, kijk dat is weer wijze informatie...
Klopt, 4 is aan de hoge kant, maar aan de andere kant, dat is verder ook niet zo heel slecht was mijn redenatie, want hij start op benzine en dan schakelt hij over op LPG. En af en toe rij ik eens een stukje benzine. Dat hij dan te rijk staat is eigenlijk niet erg dus.
Bovendien wou hij op 1,5 stationair afgesteld ook niet eens meer rijden? Dat kan deze dus duidelijk niet meer hebben ...
Dat van het LPG verhaal daar ben ik ook nog niet tevreden mee, als hij zo arm staat op LPG dan is dat natuurlijk niet echt goed voor de cilinderkop.
Ik heb inderdaad getracht te stellen dmv de schroef in de slang, maar dat had helemaal geen effect.
Op de verdamper zitten bij mij 2 schroefjes, 1 kleintje, die heb ik ook geprobeerd maar dat had ook geen resultaat.
En 1 grotere, die kan je met de hand draaien. En deze had wel resultaat, je kon er inderdaad de CO mee stellen. Dat past ook het stationair toerental aan (min of meer dan, dat is gewoon gebruikelijk).
Echter toen ik de wagen dus opnieuw nog even controleerde stond de CO op LPG weer zo laag ... dus ik denk ik probeer die stelschroef en ja ongeveer hetzelfde verhaal.
Ik denk eigenlijk dat die verdamper aan z´n einde begint te komen dan ja, want de vorige eigenaar zie ik er niet voor aan om daar geld aan uit te hebben gegeven, die heeft het gewoon laten inbouwen en that´s it.
Verder heeft de auto ook nog een jaar stilgestaan, wat eigenlijk ook slecht is voor zo´n verdamper.
Zelf eigenlijk nooit bij stilgestaan ... :!: Want hij rijdt verder prima hoor op LPG, hard zat, maar het kan ook zijn dat hij bij een gereviseerde of nieuwe verdamper misschien nog veel beter rijdt!
Dan rest mij nog 1 vraag, wat is een goed uitgangspunt voor die stelschroef in de LPG leiding naar het mengstuk, helemaal dicht of helemaal "open"?