V70 D3/4/5

Plaats reactie
Twigger
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.10.2007 - 08:45

Hallo Volvo liefhebbers,

Verhaal weggehaald. Ga kijken naar een andere v70. D3, 4 of D5 motor. Wat zijn de voor en nadelen? Heb al even gezocht, maar los van egr/klepstoters kom ik weinig tegen. Waar moet ik speciaal op letten?

Groeten
Laatst gewijzigd door Twigger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 MY2016 D4 Polar plus + Intellisafe pro line + Estate line + Audio line 102.000
Volvo V70 MY2012 T4 Lim. Edition + Luxury + Family line Sapphire black 159.600
Volvo V50 MY2011 D2 Momentum + Winter line + Business line Flamenco Red 176.000
Volvo V50 MY2006 2.0D Momentum Sapphire Black 264.000
Volvo S40 MY2006 1.6D Momentum Safari Green 187.000
Volvo S40 1.8 Panama Yellow Europa Limited Edition 2000 161.000
Volvo 360 2.0 1988 met taartschep 190.000
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de olie viewtopic.php?t=76691
Laatst gewijzigd door Rippie V70 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Rippie V70 schreef: Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de oliehttps://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=76691
De laatste versie van de D5 heeft 221 pk, dat is een euro6 versie, wel schaars in NL
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Quota schreef:
Rippie V70 schreef: Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de oliehttps://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=76691
De laatste versie van de D5 heeft 221 pk, dat is een euro6 versie, wel schaars in NL
Niet in de V70 bij mijn weten, alleen XC70.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13817
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Met 6 traps automaat weinig meerwaarde tov de veaD4
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

edraket schreef: Niet in de V70 bij mijn weten, alleen XC70.

Dat zou zo maar eens kunnen kloppen.... ^_^

Even de betrouwbaarheids issues buiten beschouwing gelaten, voor een V70 zou ik voor comfort en verbruik kiezen voor een VEA D4 met achttraps automaat.

Daarom heb ik nu voor een XC gekozen, zodat ik nog wat langer vastzit aan de slurpende vijfpitter in het vooronder....
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13817
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

edraket schreef:
Quota schreef:
Rippie V70 schreef: Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de oliehttps://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=76691
De laatste versie van de D5 heeft 221 pk, dat is een euro6 versie, wel schaars in NL
Niet in de V70 bij mijn weten, alleen XC70.
My 16 waren er ook D5bawd V70's
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

OGA244 schreef:
My 16 waren er ook D5bawd V70's
Maar die zijn niet euro 6. Heb even de prijslijsten erop na geslagen, en daar staat keurig euro 5 vermeld. De XC70 heeft wel een 5 cilinder euro 6 diesel gehad.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3734
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Maar die zijn niet euro 6. Heb even de prijslijsten erop na geslagen
Klopt voor wat betreft Nederland. In Duitsland was nog wel de 2.4 5 cilinder met Euro6 te koop. Dan in de uitvoering V70 D4 AWD met 181pk.

Deze bijvoorbeeld:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6aabed6317
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13817
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

edraket schreef:
OGA244 schreef:
My 16 waren er ook D5bawd V70's
Maar die zijn niet euro 6. Heb even de prijslijsten erop na geslagen, en daar staat keurig euro 5 vermeld. De XC70 heeft wel een 5 cilinder euro 6 diesel gehad.
my 2016 was altijd euro 6, ook de V70D5 AWD, veel dealers kregen er nog eentje op de valreep van de V70.
Twigger
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.10.2007 - 08:45

Rippie V70 schreef: Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de olie viewtopic.php?t=76691
Ben aan het orienteren op de D3 163pk, D4 2.0 181 pk of een D5 van 2014-2016. Met automaat.
Vind het een lastige keuze.

EGR op de D4 zou verholpen moeten zijn sinds de modificatie van 2017 toch? Anders kan deze preventief wel schoongemaakt worden bij een beurt, zou dat helpen? Olieverbruik van de D4 heb ik gezien, maar dat is voor zover ik lees maar bij een aantal gevallen, of hebben ze er allemaal last van?
Laatst gewijzigd door Twigger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 MY2016 D4 Polar plus + Intellisafe pro line + Estate line + Audio line 102.000
Volvo V70 MY2012 T4 Lim. Edition + Luxury + Family line Sapphire black 159.600
Volvo V50 MY2011 D2 Momentum + Winter line + Business line Flamenco Red 176.000
Volvo V50 MY2006 2.0D Momentum Sapphire Black 264.000
Volvo S40 MY2006 1.6D Momentum Safari Green 187.000
Volvo S40 1.8 Panama Yellow Europa Limited Edition 2000 161.000
Volvo 360 2.0 1988 met taartschep 190.000
quickstep
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08

Ik heb zelf een 2.0 met 136 PK D3 gekocht, met het polestar pakket heb je dan 163 pk.
Deze combinatie rijd en klinkt erg mooi, dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de 5-cylinder motoren een meerwaarde hebben tov een 4-cylinder blok.

Het verschil in verbruik tov D4 (181 pk) (ca 6.5 vs 6/100 km)is niet erg groot, terwijl de besparing tov een D5 motor significant is (7,5 tot 8/100).

Voor mij blijft de D3 + polestar + 6 traps automaat een prima combinatie, waar ik met veel plezier in rondrij.
Twigger
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.10.2007 - 08:45

Bedankt voor alle informatie. Ik ga eens rondkijken
Volvo V70 MY2016 D4 Polar plus + Intellisafe pro line + Estate line + Audio line 102.000
Volvo V70 MY2012 T4 Lim. Edition + Luxury + Family line Sapphire black 159.600
Volvo V50 MY2011 D2 Momentum + Winter line + Business line Flamenco Red 176.000
Volvo V50 MY2006 2.0D Momentum Sapphire Black 264.000
Volvo S40 MY2006 1.6D Momentum Safari Green 187.000
Volvo S40 1.8 Panama Yellow Europa Limited Edition 2000 161.000
Volvo 360 2.0 1988 met taartschep 190.000
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”