Pagina 1 van 1

V70 D3/4/5

Geplaatst: 21.06.2019 - 19:15
door Twigger
Hallo Volvo liefhebbers,

Verhaal weggehaald. Ga kijken naar een andere v70. D3, 4 of D5 motor. Wat zijn de voor en nadelen? Heb al even gezocht, maar los van egr/klepstoters kom ik weinig tegen. Waar moet ik speciaal op letten?

Groeten

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 23.06.2019 - 09:01
door Rippie V70
Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de olie viewtopic.php?t=76691

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 23.06.2019 - 09:13
door Quota
Rippie V70 schreef: Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de oliehttps://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=76691
De laatste versie van de D5 heeft 221 pk, dat is een euro6 versie, wel schaars in NL

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 23.06.2019 - 17:41
door edraket
Quota schreef:
Rippie V70 schreef: Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de oliehttps://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=76691
De laatste versie van de D5 heeft 221 pk, dat is een euro6 versie, wel schaars in NL
Niet in de V70 bij mijn weten, alleen XC70.

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 23.06.2019 - 17:59
door OGA244
Met 6 traps automaat weinig meerwaarde tov de veaD4

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 23.06.2019 - 22:06
door Quota
edraket schreef: Niet in de V70 bij mijn weten, alleen XC70.

Dat zou zo maar eens kunnen kloppen.... ^_^

Even de betrouwbaarheids issues buiten beschouwing gelaten, voor een V70 zou ik voor comfort en verbruik kiezen voor een VEA D4 met achttraps automaat.

Daarom heb ik nu voor een XC gekozen, zodat ik nog wat langer vastzit aan de slurpende vijfpitter in het vooronder....

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 24.06.2019 - 06:28
door OGA244
edraket schreef:
Quota schreef:
Rippie V70 schreef: Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de oliehttps://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=76691
De laatste versie van de D5 heeft 221 pk, dat is een euro6 versie, wel schaars in NL
Niet in de V70 bij mijn weten, alleen XC70.
My 16 waren er ook D5bawd V70's

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 24.06.2019 - 10:47
door edraket
OGA244 schreef:
My 16 waren er ook D5bawd V70's
Maar die zijn niet euro 6. Heb even de prijslijsten erop na geslagen, en daar staat keurig euro 5 vermeld. De XC70 heeft wel een 5 cilinder euro 6 diesel gehad.

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 24.06.2019 - 11:05
door DB200
Maar die zijn niet euro 6. Heb even de prijslijsten erop na geslagen
Klopt voor wat betreft Nederland. In Duitsland was nog wel de 2.4 5 cilinder met Euro6 te koop. Dan in de uitvoering V70 D4 AWD met 181pk.

Deze bijvoorbeeld:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6aabed6317

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 24.06.2019 - 11:11
door OGA244
edraket schreef:
OGA244 schreef:
My 16 waren er ook D5bawd V70's
Maar die zijn niet euro 6. Heb even de prijslijsten erop na geslagen, en daar staat keurig euro 5 vermeld. De XC70 heeft wel een 5 cilinder euro 6 diesel gehad.
my 2016 was altijd euro 6, ook de V70D5 AWD, veel dealers kregen er nog eentje op de valreep van de V70.

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 25.06.2019 - 11:24
door Twigger
Rippie V70 schreef: Wil je een 5 cilinder D3 2.0 (136 of 163pk)of D4 2.0 (163pk)of wil je de VEA 4 cilinder D3 2.0 (150pk) of D4 2.0 (181pk)? D5 2.4 is altijd een 5 pitter met 215pk in de laatste generatie. De VEA 4 cilinders hebben last van egr klep ellende en een hoog olieverbruik. 1l op 1000km is geen uitzondering. In het V60 deel van dit mooie forum staat daar wel een en ander over.
De beste is de D5 2.4
Over de 4 cilinder: viewtopic.php?t=80259
En de olie viewtopic.php?t=76691
Ben aan het orienteren op de D3 163pk, D4 2.0 181 pk of een D5 van 2014-2016. Met automaat.
Vind het een lastige keuze.

EGR op de D4 zou verholpen moeten zijn sinds de modificatie van 2017 toch? Anders kan deze preventief wel schoongemaakt worden bij een beurt, zou dat helpen? Olieverbruik van de D4 heb ik gezien, maar dat is voor zover ik lees maar bij een aantal gevallen, of hebben ze er allemaal last van?

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 25.06.2019 - 11:57
door quickstep
Ik heb zelf een 2.0 met 136 PK D3 gekocht, met het polestar pakket heb je dan 163 pk.
Deze combinatie rijd en klinkt erg mooi, dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de 5-cylinder motoren een meerwaarde hebben tov een 4-cylinder blok.

Het verschil in verbruik tov D4 (181 pk) (ca 6.5 vs 6/100 km)is niet erg groot, terwijl de besparing tov een D5 motor significant is (7,5 tot 8/100).

Voor mij blijft de D3 + polestar + 6 traps automaat een prima combinatie, waar ik met veel plezier in rondrij.

Re: V70 D3/4/5

Geplaatst: 27.06.2019 - 10:39
door Twigger
Bedankt voor alle informatie. Ik ga eens rondkijken