Een klein intro vooraf is wel even op z`n plaats, denk ik.
Ik ben een Audi-hobbyist en rij o.a. een Audi Coupé 2.3 20v (5-in-lijn) uit `89 (motorcode 7A). Vandaag was ik in de gelukkige positie om een extra motorblok te kopen.

Deze motor is een hoogtoerige benzinemotor waarbij het max koppel op 4500rpm ligt. Mijn huidige blok is al lichtelijk "opgewaardeerd" maar daarbij is het koppel verder omhoog verschoven(4950rpm).
Nu is er destijds, hoe zal ik het noemen, een modificatie geweest van de VW/Audi tuner ABT die hier een langeslag-motor (een zg stroker) van heeft gebouwd. De lange(re) slag zorgt ervoor dat er meer koppel bij lagere toerentallen beschikbaar is. Hiervoor is een R5-dieselkrukas van een (iirc) een Transporter gebruikt. Het probleem is dat deze 5cilinder diesels erg zeldzaam zijn.
Nu heb ik een keer opgevangen dat Volvo een tijd diesels bij Audi heeft gehaald en Volvo heeft ettelijke duizenden van die dingen geleverd.
Ik had zoiets ook al via de search gevonden maar wat ik echter niet kan achterhalen, en ik hoop dat jullie mij hiermee willen helpen, is welke blokken en wanneer zodat ik wat gerichter kan gaan zoeken.
Als iemand mij kan helpen aan modellen en bouwjaren dan kom ik er hoogstwaarschijnlijk wel uit.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.