Sinds een paar maanden begint de blanke lak op mijn voorbumper los te laten. Op verschillende plekken, bovenop de neus als wel achter de kentekenplaat.
Wat me vooral opvalt is dat de motorkap zelf (ik denk nu even aan steenslag) vrijwel schadevrij is.
Zie ook onderstaande foto. Vraag: wat zijn de opties om dit te (laten) herstellen?
Coulance is toch een dikke rekening delen door 2, zodat het de dealer eigenlijk niets kost?
Ik denk dat een schadehersteller dit voor dezelfde prijs kan doen als de dealer met coulance.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Heb gebeld met de vorige eigenaar (leasemaatschappij), zij hebben mij bevestigd dat de auto voor nooit schade heeft gehad.
Ik zal binnenkort dan eens langs de dealer gaan, kijken wat zij voor me kunnen betekenen. Maar ik verwacht niks...
Indien die niets doet dan kun je hem zelf laten spuiten, valt vaak heel erg mee.
Eerste vraag bij die spuiters is altijd, betaal je hem zelf of moet hij naar de verzekeraar..
Betaal je hem zelf dan is hij vaak iets goedkoper.
Edgecrusher schreef: ↑13.05.2020 - 18:40
Coulance is toch een dikke rekening delen door 2, zodat het de dealer eigenlijk niets kost?
Ik denk dat een schadehersteller dit voor dezelfde prijs kan doen als de dealer met coulance.
Coulance is naar mijn beleving meer doen dan strikt noodzakelijk nodig is. Bij mijn V40 is de armsteun nog vervangen onder coulance omdat de garantie al verlopen was, rekening voor mij 0,00.
Tinus89 schreef: ↑14.05.2020 - 15:45
Heb gebeld met de vorige eigenaar (leasemaatschappij), zij hebben mij bevestigd dat de auto voor nooit schade heeft gehad.
Ik zal binnenkort dan eens langs de dealer gaan, kijken wat zij voor me kunnen betekenen. Maar ik verwacht niks...
dat zegt niets, berijders laten kleine schades vaak voor eigen rekening doen, geen eigen risico en geen terugval in schadeverleden..
OGA244 schreef: ↑20.05.2020 - 15:59
dat zegt niets, berijders laten kleine schades vaak voor eigen rekening doen, geen eigen risico en geen terugval in schadeverleden..
Ik verbaas me eigenlijk dat dat zou mogen van een LM. De auto blijft toch hun eigendom en het kan ze risico opleveren in de toekomst (zoals nu, zij zijn mijn verkopende partij).
Maarja, als het niet mag laat een bereider zich daar misschien wel niet door tegenhouden...
Een lakdiktemeting zou dan uitsluitsel geven. Hoewel, een eventuele schade kan natuurlijk ook bij Volvo zelf zijn gebeurt VOOR aflevering. Dat zou zeker niet iets nieuws zijn...
Heb het bij Volvo aangekaart, ze zijn in overleg met de schade/lakgarantieafdeling en bellen me terug. Ik houd jullie op de hoogte!
Update: Volvo nam het serieus op als lakgarantie, en wilde dat ik hun schadehersteller de auto toonde. Al vrij snel zag hij dat zowel voorbumper als linker voorscherm overgespoten zijn. Hiermee is dus van lakgarantie geen sprake.
Een schadehersteller bevestigde deze constatering, ook hij kon het zien. De berijder zal dus onafhankelijk van de LM de auto hebben laten spuiten.
Een eerste offerte voor het opnieuw spuiten van de voorbumper is 400,-.
Ik heb nog niet besloten of (en indien zo, hoe) ik bij de LM waar ik de auto heb gekocht, hierover mijn ongenoegen wil uiten. Ik heb natuurlijk geen poot om op te staan...
Je zou op z'n minst moeten kunnen achterhalen waar de auto is gespoten en wanneer dit was.
Kijken of de spuiter van toen enige garantie op zijn werk wil geven.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Als dit niet bijgewerkt was geweest, dan was dit een schadegeval van 80 a 100 euro.
Maar probleem nu is, dat je niet weet of de lak enkel op die plek zal loskomen.
Dus kan ik aannemen dat elke firma alle lak er eerst vanaf wil, dan effe opnieuw kleur spuiten en dan weer lak.
Dus ja snel die 400 euro in zicht.
Is eigenlijk meer werk dan een nieuwe lakken.
Kijk es of je tweedehands een bumper in die kleur kan vinden, dan zit je waarschijnlijk op de helft,
je kan het zelf riskeren, met een gewone spuitbus dus, wel eerst de blanke lak er zelf afhalen, schuren tot een 1500, lakken, schuren 3000 en polijsten met polish en afwerken met wax.
Veel uurtjes zal je bezig zijn, maar qua kost zit je dan op een spuitbus of 2, 50 euro max.
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum 2006 V50 2.0 D Momentum 2004 V50 2.0 D
Update: het er toch niet bij laten zitten. Via de leasemaatschappij is de schadehersteller achterhaalt. In 2017 blijkt de auto gespoten te zijn. Er wordt gelukkig absoluut niet moeilijk gedaan over garantie. Volgende week lever ik hem 2 dagen in, krijg gratis een vervangende auto mee.
Tot zo ver goede service!
diesel01 schreef: ↑08.06.2020 - 13:17
Dus er was tóch documentatie te vinden?
Ja en nee. Blijkbaar had deze leaseklant een dermate groot wagenpark, dat ze de auto's kaal leasen en zelf verzekeren. Dit is voor de LM (waar ik hem uiteindelijk kocht) ongewoon, dus de betreffende medewerker zal niet verder gekeken hebben dan zn neus lang was. Tabblad "schade" is leeg meneer. Tsja, tabblad "verzekering ook".
Via de berijder vernomen welke schadehersteller het (verzekeringswerk) toen gerepareerd heeft.
Ben al lang blij dat de auto niet in zuid-Limburg bereden werd, deze schadehersteller zit 30km van mn huis:)
Dinsdagmiddag de auto weer opgehaald. Voorbumper is volledig overgespoten. Ik kreeg gratis vervangend vervoer mee. Niks dan lof voor de afhandeling van een garantieclaim op schadeherstelwerk uit 2017.
Goed nieuws! Ik zat het begin te lezen en hoopte eigenlijk op zo'n einde. Lijkt mij redelijk. Dit mag niet binnen 3 jaar gebeuren. Fijn om te lezen dat er bedrijven zijn die dit op zo'n manier aanpakken! Fijn dat hij weer fris in de lak zit.