Goedemiddag lui
Heel stiekem ben ik aan het kijken voor een XC90, ik heb altijd grotere auto's gereden met flink vermogen en dito motor echter dacht ik eens "verstandig" te zijn en had een Aygo gekocht (2017) deze leuk opgeknapt met velgen etc, maar na een half jaar is dit toch echt te klein, overigens gewoon een lerfect rijdend autootje.
Mijn oog is gevallen op een XC90,mede omdat ik gewoon een tijdloos model vind en lekker groot. Ik wil dan wel een wat grotere motor en dan de 3.2 of v8. Vraagprijs tot 120p0
Kmstand niet heel belangrijk, inzicht in het onderhoud wel. Liefst geen beige interieur.
Zit er veel verschil qua souplesse etc tussen de 3.2 en v8 en hebben beide punten waar echt rekening mee gehouden dient te worden.
Ik heb zelf een hobby garage incl brug, dus kan veel zelf. Echter is het niet de bedoeling dat ik gelijk al met een megaklus moet beginnen.
Ik hoor het graag.
Groet
Jeroen
Aanschaf XC90 3.2 of 4.4
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20938
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Waar een 4,4 alles soepeltjes doet moet een 3,2 nogal toeren maken om op te schieten.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- jeroen83
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 17.12.2014 - 00:45
Dat een 4.4 krachtiger is dan een 3.2 snap ik.
Gaat mij meer om het blok in combinatie met de bak. Dit zijn grote kostenposten als er wat mee is.
En hoe zit het met de wat hogere kmstanden?
Groet
Gaat mij meer om het blok in combinatie met de bak. Dit zijn grote kostenposten als er wat mee is.
En hoe zit het met de wat hogere kmstanden?
Groet
Volvo V60 D4 R-Design
my2015
my2015
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13520
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Complexer dan een op zich voor een XC90 perfecte 2.5T/T5 5 cilinder en daardoor kostbaarder qua onderhoud en verbruik...
Een 3.2 heeft zelfs geen meerwaarde tov een 2.5T/T5 (steeds dezelfde motor maar kreeg ineens een andere aanduiding)
Een 3.2 heeft zelfs geen meerwaarde tov een 2.5T/T5 (steeds dezelfde motor maar kreeg ineens een andere aanduiding)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47
Dat kan toch niet? De 3.2 is een 6 cylinder, de 2.5 en de T5 zijn 5 cylinders... ik had meer het idee dat de 3.2 de opvolger van de T6 was, maar dan een dwarsgeplaatst blok waardoor de betere versnellingsbak er wel in paste en ze niet naar dat beroerde GM ding hoefde te grijpen met alle gevolgen van dien...
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 (MY 2004)
Volvo XC70 (MY 2004)
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
3,2 = non turbo
2,5 = wel turbo
....3,0 motoren = wel turbo (1 voor 3 cilinders, dus 2x)
En kijk eens naar de verschillen: en naar de T5 (draadloos)
in een XC40

Maarrrr
als je toch handig bent
en je hebt een garage en een brug:
neem lekker een 8 cilinder 4,4
![:]](./images/smilies/w00t.png)
...maar dat is geen antwoord op je vraag....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door mees op 03.10.2024 - 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13520
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
de 2.5T is n veel rustigere machine dan de 3.2, zowel qua toerental als qua koppel, 320Nm bij 1500t/min ipv 320Nm bij 3200t/min.HGV schreef: ↑03.10.2024 - 07:06 Dat kan toch niet? De 3.2 is een 6 cylinder, de 2.5 en de T5 zijn 5 cylinders... ik had meer het idee dat de 3.2 de opvolger van de T6 was, maar dan een dwarsgeplaatst blok waardoor de betere versnellingsbak er wel in paste en ze niet naar dat beroerde GM ding hoefde te grijpen met alle gevolgen van dien...
Ford vond die 3.2 nodig omdat zij deze op de plank hadden liggen.
Deze voegde alleen niets toe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47
Het plaatje van de T5 die je laat zien betreft een nieuwe model XC90...mees schreef: ↑03.10.2024 - 07:533,2 = non turbo
2,5 = wel turbo
....3,0 motoren = wel turbo (1 voor 3 cilinders, dus 2x)
En kijk eens naar de verschillen:
XC90 3,2.png
XC90 T5.png
en naar de T5 (draadloos)
in een XC40![]()
XC40 T5 2018.png
Maarrrr
als je toch handig bent
en je hebt een garage en een brug:
neem lekker een 8 cilinder 4,4
...maar dat is geen antwoord op je vraag....
Deze heeft namelijk een 8-traps automaat ipv een 6-traps
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 (MY 2004)
Volvo XC70 (MY 2004)
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Zou je zo maar eens gelijk in hebben, dat ik een verkeerde opzocht
Wellicht kan jij de juiste vinden, heb even geen gelegenheid nu.....


Wellicht kan jij de juiste vinden, heb even geen gelegenheid nu.....
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2241
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Mees, je bedoelde denk ik deze:
https://media.graphassets.com/gdzFycSFRCSzaeowcm1G
https://media.graphassets.com/gdzFycSFRCSzaeowcm1G
Life is what happens while you're busy making other plans
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20938
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik had een 2,5T uit 2005 en die reed prima. Vooral dat koppel bij lage toerental maakte haar geschikt voor de caravan. Met een 3,2 moest flink toeren gemaakt worden.
Hier staat sinds 5 jaar een X5 oud te worden en ondanks gelijk vermogen en koppel moet ik het gaspedaal dieper indrukken met de caravan er achter: koppel ligt bij 3000+ toeren. Liever een V8 of een turbomotor voor souplesse.
Hier staat sinds 5 jaar een X5 oud te worden en ondanks gelijk vermogen en koppel moet ik het gaspedaal dieper indrukken met de caravan er achter: koppel ligt bij 3000+ toeren. Liever een V8 of een turbomotor voor souplesse.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Wat zijn jullie goed zeg, met zoeken 

Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21.03.2024 - 10:28
Wij hebben sinds een half jaar een xc90 uit 2014 met de 3,2 motor. Eigenlijk wilde ik de v8 maar ik wilde een zo ‘jong’ mogelijk exemplaar van dit model én, de 3,2 en de v8 (2,5t ook?) gebruiken dezelfde 6 traps versnellingsbak. Dus laat vooral de t6 staan!!! Wat ik weet van mensen die de v8 hadden, is dat de vertanding naar de achterkant sneller stuk gaat ivm veel meer koppel dan de overige motoren. Uiteraard kan alles stuk als je er niet normaal mee omgaat. Ik ben voor safe gegaan en een 3,2 gekocht met 141k op de teller. Prima combinatie, ook met de caravan erachter (1700kg). Snel? Nee. Zuinig? Nee. Betrouwbaarheid? Hopelijk goed. Tot nu toe wel!
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29.09.2023 - 01:06
Wij rijden ruim een jaar een v8 executive '11 en verwachten deze auto nog heel lang te rijden.
Nu 278K km (NAP) en enkele pakkingen vervangen ivm lichte olielekkage.
De enigszins hoge onderhoudskosten vallen in het niets vergeleken met het enorme genot dat deze auto met zich meebrengt!
Nu 278K km (NAP) en enkele pakkingen vervangen ivm lichte olielekkage.
De enigszins hoge onderhoudskosten vallen in het niets vergeleken met het enorme genot dat deze auto met zich meebrengt!
EX30 '24
XC90 4.4 v8 '11
V60 d2 '14
v70 t4 '11
v50 2,4 '04
v70 2,5 d '98
850 2,5 24v '94
XC90 4.4 v8 '11
V60 d2 '14
v70 t4 '11
v50 2,4 '04
v70 2,5 d '98
850 2,5 24v '94