Hoi, ik heb een veiligheidsrek aangeschaft om te monteren tussen bagageruimte en achterbank. Er zit geen montagehandleiding bij. Hoe kan ik de kunststof plafondbevestigingen vervangen door de stalen plafondbevestigingen? Ik zie geen schroef of bout waarmee in kunststof wandbevestiging kan losdraaien.
Volgens de instructies van de volvo, moet je dat door de dealer laten doen, maar het zal toch niet zo ingewikkeld zijn?
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 1034be083/
Montage veiligheidsrek in kofferbak
-
- 1st Gear member
Ik had hetzelfde "probleem "T8Kabouter schreef: ↑29.03.2025 - 21:16 Hoi, ik heb een veiligheidsrek aangeschaft om te monteren tussen bagageruimte en achterbank. Er zit geen montagehandleiding bij. Hoe kan ik de kunststof plafondbevestigingen vervangen door de stalen plafondbevestigingen? Ik zie geen schroef of bout waarmee in kunststof wandbevestiging kan losdraaien.
Volgens de instructies van de volvo, moet je dat door de dealer laten doen, maar het zal toch niet zo ingewikkeld zijn?
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 1034be083/
De kunststof plaatjes zitten geklemd.
Beetje kracht gebruiken.
Daarna is de montage fluitje van een cent.
- EVV
- 5th Gear member
Bij mij is één van de schroeven die het plaatje op zijn plek houdt achter de bekledingen gevallen, binnenkort maar eens vragen of ze die los verkopen. Het montageset heb ik al wel los gevonden. Nu maar hopen dat die schroef niet gaat rammelen.
Deze handleiding had ik gebruikt voor mijn V90, misschien is die voor jou ook bruikbaar? Anders even het nummer van je rek in Google stoppen, voor de meeste is wel een handleiding online te vinden.
Deze handleiding had ik gebruikt voor mijn V90, misschien is die voor jou ook bruikbaar? Anders even het nummer van je rek in Google stoppen, voor de meeste is wel een handleiding online te vinden.
- T8Kabouter
- 1st Gear member
@Jsh, @EVV, Dank jullie wel! Dit waren voor mij precies de gouden tips die ik nodig had. Het rek is gemonteerd. Ik ben er super blij mee. 

-
- Starter
Ik heb onlangs het zelfde gedaan, het boutje achter de bekleding laten vallen. Is het je gelukt om het boutje los te bestellen? Zoja waar, ik kan het namelijk niet vinden.EVV schreef: ↑30.03.2025 - 06:43 Bij mij is één van de schroeven die het plaatje op zijn plek houdt achter de bekledingen gevallen, binnenkort maar eens vragen of ze die los verkopen. Het montageset heb ik al wel los gevonden. Nu maar hopen dat die schroef niet gaat rammelen.
- EVV
- 5th Gear member
Helaas kan je alleen het volledige inbouwset los bestellen. Ik had de dealer nog gevraagd maar die kon de schroef zelf ook niet los leveren. Dus die 55€ plus verzendkosten maar afgetikt. Uiteindelijk was ik nog steeds goedkoper uit dan een heel nieuw rek met schroeven er bij.Dioxide schreef: ↑16.06.2025 - 16:17Ik heb onlangs het zelfde gedaan, het boutje achter de bekleding laten vallen. Is het je gelukt om het boutje los te bestellen? Zoja waar, ik kan het namelijk niet vinden.EVV schreef: ↑30.03.2025 - 06:43 Bij mij is één van de schroeven die het plaatje op zijn plek houdt achter de bekledingen gevallen, binnenkort maar eens vragen of ze die los verkopen. Het montageset heb ik al wel los gevonden. Nu maar hopen dat die schroef niet gaat rammelen.
- T8Kabouter
- 1st Gear member
@EVV In het set zitten twee bouten. Dan heb je er nu toch eentje over?
- EVV
- 5th Gear member
Dat klopt, maar moet dan wel zoeken waar ik die gelaten heb. Voor een goed voorstel wil ik die best in een enveloppe stoppen en in een brievenbus stoppen. Moet ik hem wel eerst terug vinden…T8Kabouter schreef: ↑17.06.2025 - 07:21 @EVV In het set zitten twee bouten. Dan heb je er nu toch eentje over?
- T8Kabouter
- 1st Gear member
Misschien heeft Dioxide er interesse in 
- diesel01
- Geartronic member
Die schroef die er tussen is gevallen kun je weer opvissen met een magneet op een stok.
Bij mij viel hij er ook tussen en ik had visioenen van een rammelende schroef tijdens de rit.
Een magneet op de stok en even ronddraaien maakte dat ik hem weer had.
Het monteren van het rek is te doen maar vanwege de beperkte ruimte lastig.
Die van mij begon naar enige tijde te rammelen waarbij het leek of er ergens een kapotte schokbreker was, uiteindelijk bleek het een los bagage rek te zijn.
Bij mij viel hij er ook tussen en ik had visioenen van een rammelende schroef tijdens de rit.
Die van mij begon naar enige tijde te rammelen waarbij het leek of er ergens een kapotte schokbreker was, uiteindelijk bleek het een los bagage rek te zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- Starter
EVV schreef: ↑17.06.2025 - 21:49Dat klopt, maar moet dan wel zoeken waar ik die gelaten heb. Voor een goed voorstel wil ik die best in een enveloppe stoppen en in een brievenbus stoppen. Moet ik hem wel eerst terug vinden…T8Kabouter schreef: ↑17.06.2025 - 07:21 @EVV In het set zitten twee bouten. Dan heb je er nu toch eentje over?
Als u hem nog heeft kunnen vinden neem ik hem graag van u over.
Toevallig heb ik de dag erna een trekhaak laten plaatsen, de hele zijkant is open geweest. Nergens een boutje te vinden... dus die zit waarschijnlijk comfortabel in de carrosseriediesel01 schreef: ↑18.06.2025 - 11:57 Die schroef die er tussen is gevallen kun je weer opvissen met een magneet op een stok.