Korte samenvatting; een maand verder, een paar proefritten later heb ik mijn krabbel onder de offerte gezet van een 1 jaar jonge vrij aardig uitgerustte XC60.
Mijn wensenlijstje was vrij kort, maar bepaalde vrijwel direct dat het aantal kandidaten extreem kort was:
- Een leuk kleurtje die op een vol parkeerterrein terug te vinden is
- Premium Audio, want eenmaal eraan gewend is er eigenlijk geen weg terug
- Geen al te kleine velgen, die ook aan mijn smaak voldoen (is achteraf op te lossen)
- Bij voorkeur een licht interieur (blond), zo niet minimaal een zonnedak
- Stoelverwarming voor mijn vrouw (anders krijgen we een veto)
Zoals gezegd, vooral de kleur-eis, maakte de lijst met alle beschikbare auto's direct acuut een heel stuk korter. Dan nog B&W audio er in, en het aantal was op één hand te tellen.
Ik heb nog even geprobeerd om de kleur-eis flexibel te maken, maar dat ging er toch echt niet in. Het hart ging er niet harder van kloppen.
Dus om het niet verder te rekken, dit is het geworden, met naast de standaard opties van het Ultimate Dark model:
- XC60 T6 Recharge Ultimate Dark
- Fusion Red Metallic
- Bowers & Wilkins audio
- Luchtvering
- 22" 5-Dubbel spaaks Matt Black/Diamond Cut velgen
- Gelaagd glas rondom
- Nappa leder / Open Grid textiel bekleding met contourstoelen (sportstoelen)
- Inklapbare trekhaak
- Getint glas achterin
- 360 graden camera

En daar heb ik meteen bij aflevering meteen deze dingen aan toe laten voegen:
- Linear Wood dashboard inleg (in plaats van de Metal Mesh inleg, om een beetje kleur in het interieur toe te voegen
- Sport Key sleutel (ook al is het gebrek aan knopjes soms lastig, het formaat is toch veel prettiger dan de standaard sleutels)

En dan nu, waar iedereen natuurlijk op zit te wachten; meer foto's:

To be continued....