Ik ben op jacht naar een gebruikte XC90 T8. Inmiddels heb ik er een paar gezien en ben er wel uit dat er luchtvering op moet zitten... Maarrrrr ik heb alleen de 288kW versie gezien, deze zijn ook waar gunstiger geprijsd lijkt het.
Graag verneem ik jullie ervaring of advies mbt tot de verschillende vermogens. Is het verschil groot ?
Zou ik beter gaan voor een 288 kW met luchtvering of een 335 kW zonder luchtvering voor hetzelfde geld...
Verder valt me op dat in Duitsland de Volvo Selekt garantie voor 12 maanden geld, terwijl in Nederland 24 maanden geldt. Terwijl ze beiden europees geldig zijn. Heeft iemand hier ervaring mee ?
? 288 óf 335 kW.... Volvo Selekt 12 mnd in Dld
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.08.2025 - 17:07
Het idee is om rond de 40 K uit te geven. Luchtvering lijkt een must uit wat ik gelezen heb op dit forum en de voorkeur gaat uiteraard naar een longrangeversie maar aangezien de longrange pas vanaf 2022 geleverd is, ben ik bang dat ik dat niet ga redden binnen het budget.
Ik heb er een gevonden in Duitsland, geen longrange maar wel luchtvering. Eerste toelating 12e maand 2021 - 110.000 km op de teller inclusief een jaar Volvo select garantie. Al een keer proef gereden de beste man doet er een setje banden bij en het export kenteken. Mijn enige twijfel is nu of ik niet beter een longrangeversie zonder luchtvering koop voor hetzelfde bedrag..
Ik heb er een gevonden in Duitsland, geen longrange maar wel luchtvering. Eerste toelating 12e maand 2021 - 110.000 km op de teller inclusief een jaar Volvo select garantie. Al een keer proef gereden de beste man doet er een setje banden bij en het export kenteken. Mijn enige twijfel is nu of ik niet beter een longrangeversie zonder luchtvering koop voor hetzelfde bedrag..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nr. 6 in 19 jaar… XC90 T8
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Mijn import had 24 maanden garantie, maar let wel in Volvo select garantie maar verloopt via Cargarantie. Dat is een verzekeraar met andere voorwaarden.
Vraag goed na van de looptijd want bij mij was het ook eerst 12 mnd en werd omgezet naar 24 maand.
Vraag goed na van de looptijd want bij mij was het ook eerst 12 mnd en werd omgezet naar 24 maand.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Die Cargarantie is er ook nog in twee smaken waarbij de goedkopere versie minder dekking geeft.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik weet niet waar je die vermogensverschillen vandaan hebt, maar je hebt een short range met totaal gecombineerd vermogen van 408PK en een long range (ik geloof vanaf MY23) met 455PK. Dat laatste omdat daar een krachtigere e-motor in zit dan in de SR versie. De LR zal puur elektrisch nog iets krachtiger rijden, maar in de praktijk zal het m.i. allemaal niet veel uitmaken. Met de 408PK ben je wat vermogen betreft ruim voldoende bemeten.
Wat AlmereV70 al zegt, de NL'se Volvo Selekt loopt via Volvo Zweden, Duitse Selekt garantie loopt via een verzekeringsmij en dat is allemaal wat lastiger als het aankomt op vergoedingen (en dus zijn sommige NL'se dealers daar ook huiverig voor). Vraag dus ook bij de dealer waar je de auto eventueel in onderhoud wil brengen hoe zij er mee omgaan.
Wat AlmereV70 al zegt, de NL'se Volvo Selekt loopt via Volvo Zweden, Duitse Selekt garantie loopt via een verzekeringsmij en dat is allemaal wat lastiger als het aankomt op vergoedingen (en dus zijn sommige NL'se dealers daar ook huiverig voor). Vraag dus ook bij de dealer waar je de auto eventueel in onderhoud wil brengen hoe zij er mee omgaan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Goeie Gouwe van de dealer. Mijn eerste poging bij een dealer in A'dam zuidoost was een teleurstelling, die wilde er niet aan. Hedin Almere wel en regelde het fantastisch.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met Cargarantie bij mijn Insignia maar had dat wel via de Duitse dealer. En ze hebben veel uitgekeerd: 3x NOx sensor a 500€, dynamo, distributie set, twee massa vliegwiel, distributieketting. Iedere claim werd zonder morren geaccepteerd.Gouwe schreef: ↑17.08.2025 - 16:52 Ik weet niet waar je die vermogensverschillen vandaan hebt, maar je hebt een short range met totaal gecombineerd vermogen van 408PK en een long range (ik geloof vanaf MY23) met 455PK. Dat laatste omdat daar een krachtigere e-motor in zit dan in de SR versie. De LR zal puur elektrisch nog iets krachtiger rijden, maar in de praktijk zal het m.i. allemaal niet veel uitmaken. Met de 408PK ben je wat vermogen betreft ruim voldoende bemeten.
Wat AlmereV70 al zegt, de NL'se Volvo Selekt loopt via Volvo Zweden, Duitse Selekt garantie loopt via een verzekeringsmij en dat is allemaal wat lastiger als het aankomt op vergoedingen (en dus zijn sommige NL'se dealers daar ook huiverig voor). Vraag dus ook bij de dealer waar je de auto eventueel in onderhoud wil brengen hoe zij er mee omgaan.
Ik heb de garantie drie keer verlengd en dat heeft ieder jaar uit gekund.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.08.2025 - 17:07
Dank je wel , Dat is nog eens waardevolle informatie! Ik vind het wel vreemd dat de Volvo Select garantie Europees geldig is maar per land dus met verschillende voorwaarden toegepast Kan worden. Dat zou Volvo wel iets duidelijker mogen communiceren, maar wie ben ik?
Nr. 6 in 19 jaar… XC90 T8
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.08.2025 - 17:07
Dank Gouwe!Gouwe schreef: ↑17.08.2025 - 16:52 Ik weet niet waar je die vermogensverschillen vandaan hebt, maar je hebt een short range met totaal gecombineerd vermogen van 408PK en een long range (ik geloof vanaf MY23) met 455PK. Dat laatste omdat daar een krachtigere e-motor in zit dan in de SR versie. De LR zal puur elektrisch nog iets krachtiger rijden, maar in de praktijk zal het m.i. allemaal niet veel uitmaken. Met de 408PK ben je wat vermogen betreft ruim voldoende bemeten.
Wat AlmereV70 al zegt, de NL'se Volvo Selekt loopt via Volvo Zweden, Duitse Selekt garantie loopt via een verzekeringsmij en dat is allemaal wat lastiger als het aankomt op vergoedingen (en dus zijn sommige NL'se dealers daar ook huiverig voor). Vraag dus ook bij de dealer waar je de auto eventueel in onderhoud wil brengen hoe zij er mee omgaan.
Die kW-vermogens heb ik uit de advertenties onder andere op mobile.de en komen bijna overeen met de pks die jij noemt
288kW =386,214 pk en 335 kW=449,242 pk Ik denk 288 een 65 kW elctromoor heeft en 335 dan de door jou genoemde zwaardere ?
Qua vermogen maak ik me ook niet zo druk. Meer om het puur electrische bereik en het benzineverbruik bij de wat langere afstanden met de 288 kW.
Ik zal inderdaad eens overleggen met de dealer wanneer ik duidelijk heb welke garantie/verzekering erbij zit. Anders heb ik niet zo’n goed gevoel bij van Roosmalen uit ‘s-Hertogenbosch.
Nr. 6 in 19 jaar… XC90 T8
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
De short range uitvoering heb je met een 9,2, 10,4 en 11,6kWh accu, afhankelijk van het bouwjaar (werden de accu's steeds groter). Ik had een 9,2 en daarmee haalde ik elektrisch na ruim 300K nog een 18-20km max. Gemiddeld verbruik was toen 1:18 waarbij er ook langere afstanden gereden werden (>100km enkele reis), maar ik ook heel veel stekkerde, zowel thuis als onderweg. Nu heb ik er een 11,6 kWh accu inliggen en doordat we nu primair rondjes rond de kerk rijden is het gemiddelde verbruik naar ruim 1:30 gegaan.
Ik heb een week zonder laden moeten rijden en toen was mijn verbruik 1:11 gemiddeld. Ergo: je verbruik met een PIH hangt dus vooral af van je rijpatroon en laadgedrag en niet zozeer of het een SR of LR versie is!
Het voordeel van een PIH is, is dat je op de momenten dat de benzinemotor het minst efficiënt is de elektromotor kunt gebruiken (lees rondjes rond de kerk en t/m ca. 80 km uur) en bij hogere snelheden en langere afstanden de benzinemotor die juist dan weer meer efficiënt is.
Hier kun je meer info vinden over Nederlandse uitvoeringen: https://volvocarstools.nl/prijslijsten/
Overigens koop ik mijn auto's doorgaans niet bij de dealer, ja je hebt meer risico op onverwachte kosten, maar je kunt ook aardig wat geld in de zak houden. Ik kocht de mijne in corona tijd bij een Audi dealer en t.o.v. de Volvo dealer heb ik daar zeker een 10K mee bespaard. Daar kun je best wel wat achterstallig onderhoud van betalen en er is ook zoiets als wettelijke garantie (en had ik de auto met garantie gekocht dan had ik er in 2 jaar geen gebruik van hoeven maken). Uiteraard maakt iedereen zijn eigen afwegingen.
De auto op de foto uit de adverntentie is een Inscription. Persoonlijk vind ik de R-design zelf mooier. Succes met zoeken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ging ik deze halen, netjes binnen budget en 8K in de zak houden t.o.v. NL: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 07d&vc=Car
of deze: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 07d&vc=Car
of deze: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 07d&vc=Car
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Ik denk dat wat Gouwe stelt wel juist is, het is niet de auto die zuinig of onzuinig is maar eerder de bestuurder. Laden moet wel passen in je patroon. Ik rij 45k km per jaar en met name wat langere afstanden op een dag. Dan heeft laden weinig zin. In Nederland op de cruisecontrol met 105 is dat ding nog best zuinig (als in rond de 1:11 als je je best doet). Zit ook wat vaker in Duitsland en als het tempo dan wat hoger ligt, zak ik onder de 1:10 (eerder 1:9).
Qua luchtvering kan ik je niet adviseren. Ik heb op deze en mijn voorgaande geen luchtvering en vooralsnog mis ik het niet. Ook zonder rijdt dat ding heerlijk. Maatje van me heeft exact dezelfde met luchtvering, ik ontdek weinig verschil op een NL snelweg. Mar ik kan me voorstellen dat dat met een aanhanger of caravan er achter alweer anders is.
Succes met de voorpret!
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- Bouma206
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 03.01.2006 - 22:16
- Locatie: Alde Leie
Mooie zoektocht en helemaal eens met hetgeen hiervoor gezegd over verbruik. Hier nu ook weer veel rondjes om de kerk waarbij we richting de 1 op 30 gaan en deze zomer ritje Engeland zijn gaan doen en we rond de 1 op 10/11 bleven steken. Maar goed, mij gaat het om het totaal aan reisbewegingen en het daarbij horende verbruik. Wij kwamen van een v90cc d5, dat in combinatie met rondjes om de kerk is veel minder gunstig (en ook minder goed voor de auto zelf). Had ik graag eerder willen weten maar door de van oudsher standaard denkwijze op dieselrijden ivm je KMS op jaarbasis.
Je zou ook nog eens bij Mudde Kok kunnen kijken. Onze laatste 2 auto’s zijn daar vandaan gekomen. Scheelt aanmerkelijk t.o.v. dealer maar doen over het algemeen veel meer handel in jong gebruikte Volvo’s dan de gemiddelde Nederlandse dealer. Wordt veel geïmporteerd daar.
Veel succes in je zoektocht.
Je zou ook nog eens bij Mudde Kok kunnen kijken. Onze laatste 2 auto’s zijn daar vandaan gekomen. Scheelt aanmerkelijk t.o.v. dealer maar doen over het algemeen veel meer handel in jong gebruikte Volvo’s dan de gemiddelde Nederlandse dealer. Wordt veel geïmporteerd daar.
Veel succes in je zoektocht.
Fryslân boppe!
Volvo 855 TDI
Volvo XC70 D5 mj 2002
Volvo V70 modeljaar 2005 d5
XC70 summum D5 mj2008
Audi A6 Allroad 2.7 proline
Volvo XC90 2.5T
Volvo XC70 D5 nordic+ mj2014
Volvo V90 CC D5 AWD Pro
Volvo XC90 T8 R design
Volvo 855 TDI
Volvo XC70 D5 mj 2002
Volvo V70 modeljaar 2005 d5
XC70 summum D5 mj2008
Audi A6 Allroad 2.7 proline
Volvo XC90 2.5T
Volvo XC70 D5 nordic+ mj2014
Volvo V90 CC D5 AWD Pro
Volvo XC90 T8 R design