V90 T8 Ultra my26 preconditioning
Geplaatst: 27.08.2025 - 19:26
Om niet de intro te herhalen van mijn vorige vraag, ik heb nu sinds een maand een V90 en ben nieuw in het "alles aan de wagen is elektrisch" tijdperk.
Ik zou graag willen weten hoe de preconditionering werkt. Ook in combinatie met de Volvo Cars app.
In de handleiding staat bv:
Preconditioning is alleen mogelijk als de tractieaccu voldoende is opgeladen. Als preconditioning wordt gestart terwijl de auto
niet voor laden is aangesloten, heeft dit invloed op de actieradius van de auto.
En daar onder:
Preconditioning is alleen beschikbaar als de auto voldoende brandstof in de brandstoftank heeft. Als het brandstofniveau van
de auto te laag is, wordt de verwarming uitgeschakeld.
De ervaring tot nu toe is echter dat preconditioning koelen alleen werkt als de wagen op een laadpunt is aangesloten?
Als die dat niet is krijg ik na instappen een melding met de strekking dat preconditioning niet heeft plaatsgevonden omdat de laadkabel niet aangesloten is.
Dit bij een lading van ~80%
Klopt de handleiding dan gewoon niet of doe ik iets fout?
Anderzijds werkte de preconditioning verwarming eerder deze week 's morgens wel maar heb geen idee of dit elektrisch was of dat de motor daarvoor gebruikt is.
Ik vermoed dat het elektrisch was.
Concrete vraag voor de verwarming is dan hoe doe je dat in de winter periode? Gebruik je de timers om in een ontdooide auto in te kunnen stappen (geen voorruit verwarming want hud) of moet je hiervoor dan de remote starten functie in de app gebruiken? Zou anders eerlijk gezecht niet weten wat het nut van deze remote start functie is?
Als beide kan, wat is/werkt beter?
Ik zou graag willen weten hoe de preconditionering werkt. Ook in combinatie met de Volvo Cars app.
In de handleiding staat bv:
Preconditioning is alleen mogelijk als de tractieaccu voldoende is opgeladen. Als preconditioning wordt gestart terwijl de auto
niet voor laden is aangesloten, heeft dit invloed op de actieradius van de auto.
En daar onder:
Preconditioning is alleen beschikbaar als de auto voldoende brandstof in de brandstoftank heeft. Als het brandstofniveau van
de auto te laag is, wordt de verwarming uitgeschakeld.
De ervaring tot nu toe is echter dat preconditioning koelen alleen werkt als de wagen op een laadpunt is aangesloten?
Als die dat niet is krijg ik na instappen een melding met de strekking dat preconditioning niet heeft plaatsgevonden omdat de laadkabel niet aangesloten is.
Dit bij een lading van ~80%
Klopt de handleiding dan gewoon niet of doe ik iets fout?
Anderzijds werkte de preconditioning verwarming eerder deze week 's morgens wel maar heb geen idee of dit elektrisch was of dat de motor daarvoor gebruikt is.
Ik vermoed dat het elektrisch was.
Concrete vraag voor de verwarming is dan hoe doe je dat in de winter periode? Gebruik je de timers om in een ontdooide auto in te kunnen stappen (geen voorruit verwarming want hud) of moet je hiervoor dan de remote starten functie in de app gebruiken? Zou anders eerlijk gezecht niet weten wat het nut van deze remote start functie is?
Als beide kan, wat is/werkt beter?