16" of toch 17"
- wim998nl
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 21:02
- Locatie: Purmerend
Ik heb mijn 17inch Rvelgen verkocht en rij weer met 16inch velgen, het is dan een heel andere auto.Plc schreef:Op mijn v70 heb ik in de zomer Michelines op een Mimas. Inde winter een Michelin op Sirius velgen. Zijn beide 16 inch en wil niet meer anders.
Heb dus een blauwe maandag op Thor 17 inch gereden. Vond het mooier staan maar zeker niet comfortabeler. Ookal is ook dat een begrip met persoonlijke smaak.
Ik heb meer met de wat deinende 16inch ipv de stoterige 17 inch
Als je achter het stuur zit zie je de velgen ook niet, ik hoef nooit meer 17inch.

v70 ---november 2002 automaat 310000km
mvg Wim Butter
mvg Wim Butter
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Dat zijn toch Canisto's? Zijn velgen van de C70 classic.evert65 schreef:bij deze de foto`s
Wat betreft rijden vind ik 17 inch het fijnst. Nog voldoende comfort maar toch lekker strak sturen.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Zag laatst ook een nieuw model S80 op 16" dat zag er helemaal niet uit...
Dit terzijde .
Dit terzijde .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
geen idee.Dat zijn toch Canisto's? Zijn velgen van de C70 classic
ze zaten onder een S60
En ik vind ze mooi, en das de hoofdzaak.
maar al die verhalen van: "`t is een heel andere auto"enz , snap ik niet ik merk geen verschil.
zal wel aan mij liggen :drinking: :drinking:
keep calm!, your randomizer is running
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Grappig om te zien dat er echt mensen zijn die zweren bij 16 inch en bij 17 inch voor de zomer.
Voor de winter nemen we allemaal 16 inch.....
Binnenkort maar eens sturen in een volvo met 17inch.
Voor de winter nemen we allemaal 16 inch.....
Binnenkort maar eens sturen in een volvo met 17inch.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Sommigen beweren dat ze het rijden met een thuiskomer nog niet vernemen. Anderen rijden de wang van hun lekke band volledig aan flarden omdat ze pas stoppen wanneer ze door andere weggebruikers worden geattendeerd dat hun auto wel heel erg scheef hangt. Nog weer anderen worden al zeeziek als de bandenspanning tijdens een beurt met 2 tiende Bar wordt verlaagd. Heeft gewoon met gevoel voor techniek te maken. Maar het verschil tussen een 16" 205 of een 17" 225 band moet voor de gemiddelde automobilist direct voelbaar zijn, zeker bij een V70.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Daarom ben ik ook zo benieuwd of ik het in de volvo zal gaan merken. Stel dat ik op de 17 inch over ga, wat is dan het advies? 225 x 45 x 17 of 215 x 45 x 17 ? (Op de motor merk ik t direct als er ander rubber / maat op ligt, maar dit geheel terzijde)Oceanracer schreef:Sommigen beweren dat ze het rijden met een thuiskomer nog niet vernemen. Anderen rijden de wang van hun lekke band volledig aan flarden omdat ze pas stoppen wanneer ze door andere weggebruikers worden geattendeerd dat hun auto wel heel erg scheef hangt. Nog weer anderen worden al zeeziek als de bandenspanning tijdens een beurt met 2 tiende Bar wordt verlaagd. Heeft gewoon met gevoel voor techniek te maken. Maar het verschil tussen een 16" 205 of een 17" 225 band moet voor de gemiddelde automobilist direct voelbaar zijn, zeker bij een V70.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De 225/45/17 is de gangbare maat voor de V70. Als je 215 neemt, wordt de wang bijna een halve cm minder hoog. Los dat dit gevolgen heeft voor je snelheidsaanduiding, gaat dit ook ten koste van je comfort. Ze zijn ook nog eens duurder, omdat ze minder courant zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
thxOceanracer schreef:De 225/45/17 is de gangbare maat voor de V70. Als je 215 neemt, wordt de wang bijna een halve cm minder hoog. Los dat dit gevolgen heeft voor je snelheidsaanduiding, gaat dit ook ten koste van je comfort. Ze zijn ook nog eens duurder, omdat ze minder courant zijn.

245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Tssss, gebrek aan gevoel voor techniek :shock: zal m`n baas leuk vinden.Heeft gewoon met gevoel voor techniek te maken. Maar het verschil tussen een 16" 205 of een 17" 225 band moet voor de gemiddelde automobilist direct voelbaar zijn, zeker bij een V70.
Werk namelijk als technisch medewerker bij een revisiebedrijf
maar als je van 215 `16 overstap op 225 `17 blijft de bandomtrek gelijk, ik vind `t pure klets dat je het verschil voelt
als je nieuwe sloffen eronder zet nadat de oude zijn opgereden alla, ja dan wel maar nu echt niet
och het zal; wel aan mij liggen :drinking: :drinking:
keep calm!, your randomizer is running
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
205 naar 225, niet van 215 naar 225...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En of je het merkt, stabieler met aanremmen en bochten en op hoge snelheid +160 een betere koers vastheid..evert65 schreef:Tssss, gebrek aan gevoel voor techniek :shock: zal m`n baas leuk vinden.Heeft gewoon met gevoel voor techniek te maken. Maar het verschil tussen een 16" 205 of een 17" 225 band moet voor de gemiddelde automobilist direct voelbaar zijn, zeker bij een V70.
Werk namelijk als technisch medewerker bij een revisiebedrijf
maar als je van 215 `16 overstap op 225 `17 blijft de bandomtrek gelijk, ik vind `t pure klets dat je het verschil voelt
als je nieuwe sloffen eronder zet nadat de oude zijn opgereden alla, ja dan wel maar nu echt niet
och het zal; wel aan mij liggen :drinking: :drinking:
De reden voor mij om in de winter op 205/16 te rijden is omdat die een betere grip op nattigheid en rotzooi heeft hoge snelheids exercities voelt minder stabiel als op 17 inch
- Cygnus
- 3rd Gear member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
- Locatie: Groningen
[quote="diesel01
En of je het merkt, stabieler met aanremmen en bochten en op hoge snelheid +160 een betere koers vastheid..
De reden voor mij om in de winter op 205/16 te rijden is omdat die een betere grip op nattigheid en rotzooi heeft hoge snelheids exercities voelt minder stabiel als op 17 inch[/quote]
Gevoelsmatig heb je helemaal gelijk en het zal ook vast jouw ervaring zijn. Mijn ervaring is tegenovergesteld. Op winterbanden (205/16) is mijn auto stabiel en koersvast. Op zomerbanden (225/17 PS3) zo nerveus als maar kan. Ik blijf corrigeren, kan het stuur niet loslaten en bij remmen trekt hij alle kanten op. De voordelen in grip en stuurprecisie zijn voor zover aanwezig minimaal.
En of je het merkt, stabieler met aanremmen en bochten en op hoge snelheid +160 een betere koers vastheid..
De reden voor mij om in de winter op 205/16 te rijden is omdat die een betere grip op nattigheid en rotzooi heeft hoge snelheids exercities voelt minder stabiel als op 17 inch[/quote]
Gevoelsmatig heb je helemaal gelijk en het zal ook vast jouw ervaring zijn. Mijn ervaring is tegenovergesteld. Op winterbanden (205/16) is mijn auto stabiel en koersvast. Op zomerbanden (225/17 PS3) zo nerveus als maar kan. Ik blijf corrigeren, kan het stuur niet loslaten en bij remmen trekt hij alle kanten op. De voordelen in grip en stuurprecisie zijn voor zover aanwezig minimaal.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij 17" zoekt (veelal door spoorvorming in het wegdek) de Volvo inderdaad veel meer dan bij 16".
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Gevoelsmatig heb je helemaal gelijk en het zal ook vast jouw ervaring zijn. Mijn ervaring is tegenovergesteld. Op winterbanden (205/16) is mijn auto stabiel en koersvast. Op zomerbanden (225/17 PS3) zo nerveus als maar kan. Ik blijf corrigeren, kan het stuur niet loslaten en bij remmen trekt hij alle kanten op. De voordelen in grip en stuurprecisie zijn voor zover aanwezig minimaal.[/quote]Cygnus schreef:[quote="diesel01
En of je het merkt, stabieler met aanremmen en bochten en op hoge snelheid +160 een betere koers vastheid..
De reden voor mij om in de winter op 205/16 te rijden is omdat die een betere grip op nattigheid en rotzooi heeft hoge snelheids exercities voelt minder stabiel als op 17 inch
Das grappig want mijn editie sport met Sentinel 225/45/17 op Bridgestone Turanza heeft totaal geen last van spoorvorming en kan met één vinger aan het stuur een noodstop maken.
Wellicht heeft de weg toestand een dikke vinger in de pap mijn leefomgeving bevindt zich in Noord Drenthe en Groningen.
Ook de vorige S60 met PS3 en een Tethys 225/45/17 velg lag als een blok op de weg(strakker dan de V70).
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik zou de uitlijning verdenken diesel01, wellicht niet voldoende toespoor en dan wordt hij eerder nerveus. Van bovenaf gezien met de rijrichting naar de bovenkant van je scherm moeten je wielen een beetje zo staan:
/--\
Dat is toespoor. Als ze zo staan |--| dan heb je het minste slijtage/verbruik maar ook een wat nerveuze auto bij grotere wielen. Als ze zo staan \--/ dan is ie al snel niet meer te houden. Veruit de meeste auto's hebben een fractie toespoor om hem koersvast te maken/houden.
/--\
Dat is toespoor. Als ze zo staan |--| dan heb je het minste slijtage/verbruik maar ook een wat nerveuze auto bij grotere wielen. Als ze zo staan \--/ dan is ie al snel niet meer te houden. Veruit de meeste auto's hebben een fractie toespoor om hem koersvast te maken/houden.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik denk ook dat ophanging en afstelling een hoop doet, sportief wordt onze V70 nooit maar met een 17" velg/band net even strakker te mennen.
Met 110km/h een klaverblad op gaan moet je gewoon niet willen je voelt met een snel genomen bocht gewoon het gewicht op de buitenste wielen.
Dan was de S60 behoorlijk lichtvoetiger.
Met 110km/h een klaverblad op gaan moet je gewoon niet willen je voelt met een snel genomen bocht gewoon het gewicht op de buitenste wielen.
Dan was de S60 behoorlijk lichtvoetiger.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat doet zeker een hoop! Toen ik mijn nieuwe draagarmen erop had zitten, was het zoekgedrag beduidend minder, zo niet helemaal weg!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race