HighPerformance audio / Parrot asteroid tablet

Geleverd vanaf 2003
_pm
1st Gear member

Zo, hij zit erin! Lekker vlot begonnen, versterker er weer terug in met daaraan iso verlopen, hieraan 2x 4meter iso verleng. Hierbij wel meteen gezien dat 4 meter niet zo heel lang is. Ik heb deze bekabeling namelijk door de kofferbak langs de bekabeling aan de bumperkant van links naar echte gelegd en vervolgens naar voren door rechtse dorpels. Vervolgens kan je niet meer helemaal tot achter de bestaande cd speler komen (de iso verloop is al 75 cm ongeveer en parrot verloop ook 50), alles moet nog netjes weggestopt, in bochtjes etc. Maar goed deze kabel elke 10cm vast ge tierapped aan de bestaande bekabeling, ligt nu netjes vast, rammelvrij. Tablet versterkertje onder tegen dashboard kastje gemonteerd met tierap eromheen (er zitten allee stikkers bij voor bevestiging). Bekabeling naar microfoontje ging vrij eenvoudig, USB door middenconsole (had ik toch al los) is goed te doen om langs bestaande bekabeling naar het armsteun-opberg-vakje te leggen.
De kabel naar bet schermpje ging ook eenvoudig, het 'flosting dashboard' paneel heeft aan de bovenkant een paar inhammen op de juiste plaats en het dashboard is van zacht materiaal waar door het wat in veert.
Enige 'probleem' wat ik nu heb is dat het display pas 1 1/2 min nadat ik de auto op slot heb gedaan uit gaat, hier ga ik misschien nog iets aan doen door de stroomvoorziening ergens anders vandaan te halen (zekeringenkastje zit heel dichtbij). Al met al een klus die goed te doen is maar wel best wat werk (140+ meter kabel erin)

Het werkt allemaal prima zoals bedoeld, goede gps ontvangst, snelle (op starten na) TomTom app, (her-)berekent heel snel, spotify werkt (onthoud misschien niet het nummer wat vorige keer speelde, daar ben ik nog niet helemaal uit). Bij opstarten kan de originele radio meteen gebruikt worden daarna kan je via parrot omschakelen naar je eigen keuze (lijn, SD, 3x USB, Bluetooth audio, spotify,...). Eerste ervaringen: heel tevreden, ook versterker lijkt beter dan de originele volvo. Nu maar eens meer mee rijden :)

Ik zal nog een foto maken van hoe hij er nu in zit, en mocht iemand (VolvoConnection?) zelf aan de slag gaan dan kan ik nog wat foto's extra maken over inbouw
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Versterker -> zeker beter dan de base audio, dit is een waardige upgrade.

Spanning -> schakelspanning vanaf aansteker is gelijk weg na uitschakelen contact. Als je daar je schakelspanning vandaan hebt gehaald zou het uitschakelen toch goed moeten gaan.

Versterker -> kijk even of je die goed "vrij" hebt liggen van materialen, deze moet echt kunnen "ademen"! (Wordt vrij heet!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
VolvoConnection
2nd Gear member
Contacteer:

Ik zit nog even te wachten op goedkeurig van mijn bankrekening voor ik de spullen kan bestellen :-)

Ik heb wel interesse in een foto van hoe de tablet uiteindelijk zit en hoe (en waar) de versterker zit.
_pm
1st Gear member

Kabels hebben mij overigens 106 euro gekost. Nette prijs volgens mij maar toch nog een behoorlijk extra bedrag.
Foto's komen later
_pm
1st Gear member

Foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
_pm
1st Gear member

Ik heb geen foto van het versterker kastje, zit recht onder tegen het dashboard kastje
_pm
1st Gear member

Bedankt volvotech, stroomvoorziening is nu vanaf versterker
VolvoConnection
2nd Gear member
Contacteer:

Kom je dan niet met je voeten tegen de versterker?
Volvo V50 2.4i 170pk (2004)
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com
_pm
1st Gear member

Nee, hij zit boven het zekeringenkastje, past precies en heeft wat ademruimte daar
Nomad
5th Gear member

Mooie setup zo! Maar je moet hem wel altijd eruit halen, want het lijkt me nogal diefstalgevoelig.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
_pm
1st Gear member

Klopt inderdaad hij valt wel op. Je hebt alleen niet zoveel aan alleen het schermpje, om hem in de auto te gebruiken heb je ook de steun en de mute/versterker/interfacebox nodig.

Vandaag een behoorlijke rit mee gemaakt, heel tevreden gebruiker
VolvoConnection
2nd Gear member
Contacteer:

Bij mijn vader was de houder van de TomTom uit de auto gejat. Onderschat dus nooit de domheid van het dievengilde...
Volvo V50 2.4i 170pk (2004)
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com
Nomad
5th Gear member

_pm schreef:Klopt inderdaad hij valt wel op. Je hebt alleen niet zoveel aan alleen het schermpje, om hem in de auto te gebruiken heb je ook de steun en de mute/versterker/interfacebox nodig.
Ik vrees dat de gemiddelde junk dat niet weet en denkt dat ie een tomtom ziet. Die brengt al gauw een tientje op dus daar gaat je zijruit.

Ze hebben bij een kennis van me zelfs het display(tje) van de Parrot gejat. Totaal waardeloos en een hoop kosten om het weer te vervangen.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
_pm
1st Gear member

Ja mee eens. Ik neem hem mee (is niet zo groot)
Vandaag weer heerlijk mee genavigeerd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”