Na een periode van 4 jaar is het eindelijk weer zover, ik mag weer een nieuwe leaseauto bestellen.
Mijn huidige auto, een Honda Insight is best wel een aardige auto. In ieder geval betrouwbaar want de auto heeft mij nog nooit laten staan. Wel twee keer een lekke band en zonder reservewiel sta je wel even te kijken.
Maargoed dat wist ik, en daarom heb ik als optie op de nieuwe Volvo in ieder geval een volwaardig reservewiel gekozen. De Honda was vooral goedkoop en een prima auto om van A naar B te komen. Nu ben ik vier jaar verder en is de keuze op het gebied van 14% bijtelling auto's vele malen groter.
Een aantal merken zijn de revue gepasseerd. Toyota Auris, Ford Focus en de Renault Megane allen 14% auto's. Tot ik ineens langs de snelweg reclame tegenkwam van de nieuwe Volvo V40 D2 en tot mijn verbazing ook 14% bijtelling. Eigenlijk was ik al gelijk verkocht. En qua leaseprijs kwam de Volvo (ondanks zijn hogere nieuwwaarde)relatief goedkoop uit de bus. Incl. brandstof €852,- dat is €12,- meer dan mijn vergoeding. Verbazingwekkend maar dit is vergeleken met de eerder genoemde merken eigenlijk geen verschil.
Voor de formaliteit toch maar een proefrit gemaakt met mijn zoon en eigenlijk was het niet nodig want dit zou 'm worden. De proefrit was alleen nog maar een bevestiging van mijn keuze.
Ik wil mijn huidige Honda niet afvallen, we zijn nou eenmaal 4 jaar verder en techniek dus ook. De Volvo is op dit moment nou eenmaal zeer compleet en heeft t.o.v. de Honda toch meer style. Een Honda is toch maar een Hybride uit het Hybride tijdperk maar wel lekker goedkoop. nu heb ik voor circa €80,- netto toch net iets meer auto...toch?
Ik heb de volgende configuratie besteld:
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Tja waarom rood? persoonlijk vind ik dat een mooie kleur.. kortom persoonlijke voork(l)eur. Bekleding zal meer een dingetje worden, alleen gezien op een plaatje. Het sprak mij wel aan en volgens de dealer was het wel bijzonder.
Met de volgende opties en/of accessoires
Extra accessoire: Winterbanden
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Optie: Passion Red
Optie: Noodreservewiel

Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Accessoire: Brilhouder
Accessoire: Lastdragers
De indicatieve fiscale waarde is: € 35.355,-
Kortom voor mij een zeer complete auto, ik kijk er dan ook naar uit. 29 oktober kan ik de auto ophalen.
Foto's er ervaringen t.z.t.