
Volgens mij moet ik komende week maar even bij deze gaan kijken:
http://www.autokopen.nl/tweedehands-aut ... 7-persoons
Lijkt me een erg mooie auto (met 6bak!), al blijf ik 2,5 ton eng vinden

Deze auto stond ook hoog op mijn lijstje, niet wezen kijken, kreeg geen mail contact met het bedrijf en telefonisch was de informatie een beetje wazig maar dit zegt uiteraard niets over de auto opzich...Sandeman schreef:Klopt, en je kan mooi zien hoe hij er écht bij staat. Accu leeg, koude start, dat soort dingen kunnen ze niet even snel "oplossen" als je erbij staat
Er staat ook al een hele tijd nog een nette in Leeuwarden, misschien daar ook nog even buurten. Die handelaar maakt nou niet direct een erg goede indruk, maar misschien is het "in het echt" wel een prima bedrijf.
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/lee ... -i/detail/
De olie ververst dan he!Schapekoppie schreef:@Sandeman, tip; als er regelmatig onderhoud is gepleegd ben je in het voordeel. Bijvoorbeeld een D5 is een prima motor maar moet wel regelmatig zijn ververst, anders heb je kans op slijtage in de kop bijvoorbeeld. Ook bij een versnellingsbak bij een automaat is het prettig als deze een keer 'geflushed' is.
Dus als er aantoonbaar onderhoud is gepleegd ben je in het voordeel en maakt km stand een stuk minder uit.
Ziet er mooi uit Sandeman. Mijn ervaring is dat je moet letten op onderhoud van de motor. Dus is er regelmatig olie ververst gedurende de hele leeftijd van de Volvo.Sandeman schreef:Ik kwam deze toevallig vandaag tegen. Ziet er heel erg mooi uit, al zou ik liever een iets nieuwere hebben met veel minder kilometers.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/10295045
Maar hij ziet er zo ontzettend netjes uit op de foto's, je zou haast zeggen dat er iemand heel zuinig op geweest is.
Wat is de mening hier. Kan je zo'n V70 (met dus ruim 3,5 ton op de klok) nog met een relatief gerust hart kopen, met in het achterhoofd de wetenschap dat er in 3 jaar nog één tot anderhalve ton bij zal komen?
Ik snap dat het per auto verschilt, maar ik ben benieuwd of de onderhoudskosten van pakweg 3,5 tot 5 ton (heel) veel hoger zijn dan bijvoorbeeld van 2 tot 3,5 ton..
Mijn ervaring is dat er heel veel onderhoud aankomt tussen 2 en 3 ton, en dat je daarna een tijd relatief weinig onderhoud hebt. Vooral ophangrubbers, stuurkogels, wiellagers, thermostaat, intercooler, stabi stangetjes en zo. Niets schokkends, maar opgeteld best wel prijzig. Vaak ben je dan beter af met een goed onderhouden V70 met 3 ton, dan eentje met 2 ton waar dit allemaal nog moet gebeuren.Ik snap dat het per auto verschilt, maar ik ben benieuwd of de onderhoudskosten van pakweg 3,5 tot 5 ton (heel) veel hoger zijn dan bijvoorbeeld van 2 tot 3,5 ton..
Sandeman schreef:Maar ik heb er eens heel kritisch in gezeten... En ze zijn toch wel klein van binnen.