V40 - De ervaringen
- rebride
- 2nd Gear member
heren, een vraagje, hoe kun je in je navigatie je thuis adres invoeren of is dit niet mogelijk?
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
- rebride
- 2nd Gear member
oke bedankt, wat ik me afvroeg moet je bij deze diesel nog steeds voorgloeien of gebeurd dit al als de deur open gedaan wordt?CHRISITO schreef:Niet mogelijk! Maar via menu laatst gekozene ritten staat id er toch altijd in.
Huidige Auto:
Vorige auto's:
Vorige auto's:
- JosP
- 3rd Gear member
Inderdaad via de laatst gekozen ritten zoals al wordt gezegd.rebride schreef:heren, een vraagje, hoe kun je in je navigatie je thuis adres invoeren of is dit niet mogelijk?
Ik heb hem ook ingevoerd als adres met de naam (spatie)Thuis. Dan staat deze altijd boven aan de lijst.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Diamond Cut/Dark Grey matt.
-
- 1st Gear member
Ik heb aan de meest gebruikte (opgeslagen) locaties een eigen spraaklabel gekoppeld, "Navigatie ga naar opgeslagen locatie" en daarna "Thuis", werkt super!
Volvo V40 D2 R-design Plus line - Business Pack Pro - Verlichtingspack - Titanium Grey - Lease
-
- 1st Gear member
Daarom nooit je eigen huisnummer gebruikenPoolrev schreef:Is altijd makkelijk, zeker als je niet thuis bent, dan weten de vreemden die mogelijk in je auto komen ook direct waar je woont...
Volvo V40 D2 R-design Plus line - Business Pack Pro - Verlichtingspack - Titanium Grey - Lease
-
- 2nd Gear member
Helaas komen er nog wel een paar extra vragen aan te pasRdesignV40 schreef:Ik heb aan de meest gebruikte (opgeslagen) locaties een eigen spraaklabel gekoppeld, "Navigatie ga naar opgeslagen locatie" en daarna "Thuis", werkt super!

De Prius heeft iets veel handigers: een knopje op het dashboard met maar 1 functie: Naar huis.
Geen vragen, geen voorstellen, geen controle..nee gewoon 1 druk = naar huis.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
- Kurt1975
- 4th Gear member
En brengt de Prius je dan, of moet je nog zelf rijden?Black kiwi schreef:Helaas komen er nog wel een paar extra vragen aan te pasRdesignV40 schreef:Ik heb aan de meest gebruikte (opgeslagen) locaties een eigen spraaklabel gekoppeld, "Navigatie ga naar opgeslagen locatie" en daarna "Thuis", werkt super!
De Prius heeft iets veel handigers: een knopje op het dashboard met maar 1 functie: Naar huis.
Geen vragen, geen voorstellen, geen controle..nee gewoon 1 druk = naar huis.

Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 2nd Gear member
Heb gewoon de invalsweg in het dorp in de navi staan onder laatste adressen...
In het dorp weet ik de weg toch wel, wijde omgeving ook. Gaat er meestal om hoe ik vanaf een vreemde plek zo snel mogelijk weer op de hoofdwegen kom, en grote vertragingen op snelwegen te vermijden. Als tmc fatsoenlijk werkt, want het file mijden/alternatieve route verhaal kan veel beter bij volvo.
Geef aan bv wat de huidige route is, en wat het aangeboden alternatief is. Of maak inzichtelijk wat de verkeersinformatie op jou route is (gewoon een lijstje). Zo moeilijk moet dat toch niet zijn...
In het dorp weet ik de weg toch wel, wijde omgeving ook. Gaat er meestal om hoe ik vanaf een vreemde plek zo snel mogelijk weer op de hoofdwegen kom, en grote vertragingen op snelwegen te vermijden. Als tmc fatsoenlijk werkt, want het file mijden/alternatieve route verhaal kan veel beter bij volvo.
Geef aan bv wat de huidige route is, en wat het aangeboden alternatief is. Of maak inzichtelijk wat de verkeersinformatie op jou route is (gewoon een lijstje). Zo moeilijk moet dat toch niet zijn...
-
- 2nd Gear member
Dat! Hier heb ik het centraal station geprogrammeerd, gebruik het vooral als indicatie voor het thuisfront.djidee schreef:Heb gewoon de invalsweg in het dorp in de navi staan onder laatste adressen...

- D2
- 3rd Gear member
Ik realiseerde mij laatst dat dit punt je waarschijnlijk alleen opvalt als je ingesteld hebt dat de snelheid in cijfers weergegeven moet worden op het centrale display.D2 schreef:Meteen, of blijft de snelheid eerst geruime tijd een kilometer onder de gewenste snelheid hangen?Ik rol ! schreef:-Mijn CC gaat gewoon terug naar de ingestelde snelheid.
Als ik lang genoeg wacht, gaat 'ie bij mij ook wel terug naar de ingestelde snelheid; dat is het punt niet.
Ik hb de laatste dagen die weergave en de snelheidsmeter regelmatig vergeleken na indrukken van de resume-knop. Geconstateerd dat als de wijzer van de snelheidsmeter nagenoeg weer terug bij het groene streepje is, de snelheid in het centrale display toch nog steeds één kilometer lager weergeeft.
Kortom, het zou als een afrondingsverschil beschouwd kunnen worden. Oplossing: Melding in centrale display uitzetten (hoeven je passagiers zich ook niet druk te maken als je te hard rijdt

Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- JustinK
- 2nd Gear member
Weet iemand of je de hoofdsteunen voor ook kunt verwijderen?
Ik heb een kledinghanger voor een colbert, maar daarvoor moet ik wel eerst de hoofdsteun verwijderen. Ik heb al wat gerommeld in de auto en met wat extra kracht geprobeerd ze los te krijgen, maar helaas zonder resultaat. In het instructieboekje staat ook niets over verwijderen alleen over in hoogte verstellen van de hoofdsteun.
Ik heb een kledinghanger voor een colbert, maar daarvoor moet ik wel eerst de hoofdsteun verwijderen. Ik heb al wat gerommeld in de auto en met wat extra kracht geprobeerd ze los te krijgen, maar helaas zonder resultaat. In het instructieboekje staat ook niets over verwijderen alleen over in hoogte verstellen van de hoofdsteun.
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
- reingraat
- 2nd Gear member
Ik heb deze vraag al eens gesteld, maar ze zouden blijkbaar niet te verwijderen zijn..
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
- RalfOnline
- 1st Gear member
Ja hoor, kan wel. Ik heb zelf ook een kledinghanger er tussen gezet.
Je moet beide poten indrukken. De ene is makkelijk, aangezien dat knopje uitsteekt. Het knopje van de andere poot moet je even met hulp van een sleutel of zo doen. Als beide zijn ingedrukt dan kun je de steun helemaal omhoog en uiteindelijk er uit schuiven. Wel even leuning schuin zetten, anders lukt het niet i.v.m. het plafond.
Succes!
Je moet beide poten indrukken. De ene is makkelijk, aangezien dat knopje uitsteekt. Het knopje van de andere poot moet je even met hulp van een sleutel of zo doen. Als beide zijn ingedrukt dan kun je de steun helemaal omhoog en uiteindelijk er uit schuiven. Wel even leuning schuin zetten, anders lukt het niet i.v.m. het plafond.
Succes!
v40 d2 summum | inscription crystal white | vasa leder charcoal in charcoal/blond interieur | business pack pro | premium sound | extra getint glas achter | foto's |
- reingraat
- 2nd Gear member
OK, dank je
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
- D2
- 3rd Gear member
In mijn auto komt er, na een koude start, de eerste paar meters altijd een kreunend geluid uit de besturing. Alleen bij het draaien van het stuurwiel, en het valt -mede daardoor- vooral op bij parkeren. Als ik na de woon-werkrit de auto bij mijn werk parkeer, is het weg. Besturing is verder niks op aan te merken.
De auto heeft het al sinds het begin, maar ik ben het steevast vergeten te melden bij garagebezoek. Volgende keer toch maar eens doen.
Maar: herkent iemand dit?
De auto heeft het al sinds het begin, maar ik ben het steevast vergeten te melden bij garagebezoek. Volgende keer toch maar eens doen.
Maar: herkent iemand dit?
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 2nd Gear member
Eerste gedachte, de remblokken achter. Gebruik je de handrem? Zo ja, probeer eens een nacht zonder handrem.
Ik herken dit als ik de C30 op de handrem heb gehad.
Ik herken dit als ik de C30 op de handrem heb gehad.