Kraakjes en rammels in het interieur

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
LtStone
4th Gear member

Bij mij, S60 2003, heeft het geholpen door alles flink in te smeren met een dashboard en interieur lotion. Niet alleen het dashboard, maar alle plastick van het interieur, stijlen, deuren middenconsole. laten we zeggen alles wat niet leder of stof is heeft meerdere likken gekregen. Drie of vier keer achter elkaar heb ik flink ingesmeerd en het heeft geholpen. Het slotje van mijn dashboard kastje is na al deze jaren ook wat gammel en kraakte daar heb ik wat WD40 in gejaagd is muisstil nu.

Ik gebruik zelf Meguiar's Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer maar dat is persoonlijk; elk van dit soort A merk spullen is goed me dunkt. En laten we eerlijk wezen al helpt het (bij jullie) niet, als je je interieur eens goed verwent is nooit een doodzonde :)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Proxykn
Starter

Mijn v40 MY 2013 met 20000 km heeft sinds dit weekend te maken met een gerammel als ik rij, ik denk dat het uit de middenconsole moet komen ofwel het dashboard. Kan me natuurlijk ook vergissen, niet echt handig om te luisteren als je zelf aan het rijden bent. Heb wel al tegen de panelen gedrukt van het dashboard en dat is het niet alsook die van de middenconsole en het handschoenkastje is het ook niet. Gisteren zei men passagier vooraan dat het op de plaats van de gordel kwam dus dat zal wel iets met de B-stijl te maken hebben maar daar heb ik mijn twijfels bij omdat het gebeurt tijden het rijden op een rechte baan en dus de B-stijl niet tordeert of zou die aan het trillen zijn? Ga het morgen bij men garage aan geven als ik op onderhoud moet. Anders iemand ideeën?
Cavallino
4th Gear member

volvo-s40 schreef: Wat een rammelbakken die V40-ers :P
Helaas is dat de enige juiste omschrijving in mijn geval. Sinds kort kraakt ook de bestuurdersstoel, hopelijk een kwestie van invetten. :(
Voor de andere V40 rijders hoop ik dat de latere exemplaren minder last hiervan hebben. Die van mij is van oktober 2012.
Laatst gewijzigd door Cavallino op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
CHRISITO
4th Gear member

Die stoelen beginnen hier ook.
Cavallino
4th Gear member

CHRISITO schreef: Die stoelen beginnen hier ook.
Het is besmettelijk blijkbaar!
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
HakanC
3rd Gear member

Ik heb sinds kort een rare getik (Alsof iets zwaars los zit en tegen de kunsstof panelen bonkt) aan de B-stijl van de bestuurderskant. Ik kan ook niet precies omschrijven wanneer het gebeurt, kou of warm maakt niet uit.. We vaker tijdens torderen..

Leg dat maar eens uit aan de dealer.. Wanneer treedt het op? Weet het niet.. pff..

Voor de rest niks aand e hand en net 80.000 km beurt gehad met voor de rest geen andere zaken. OP naar de 100.000 :)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
CHRISITO
4th Gear member

Denk dat het mechanisme is . Ze kunnen beter een busje silicone spray met de wagen meeleveten ;)
Phacoid
3rd Gear member

HakanC schreef: Ik heb sinds kort een rare getik (Alsof iets zwaars los zit en tegen de kunsstof panelen bonkt) aan de B-stijl van de bestuurderskant. Ik kan ook niet precies omschrijven wanneer het gebeurt, kou of warm maakt niet uit.. We vaker tijdens torderen..

Leg dat maar eens uit aan de dealer.. Wanneer treedt het op? Weet het niet.. pff..

Voor de rest niks aand e hand en net 80.000 km beurt gehad met voor de rest geen andere zaken. OP naar de 100.000 :)
Aan dat tempo mag je volgend jaar al een nieuwe auto uitkiezen?
HakanC
3rd Gear member

Phacoid schreef: Aan dat tempo mag je volgend jaar al een nieuwe auto uitkiezen?
Ja zit aan zo'n 70.000 km/jaar. Ze hebben bij ons de termijn verlengt naar 5 jaar of 225.000 km.

Als ik zo door ga nog 2 jaartjes. Maar wil ook niet zo snel afscheid nemen hoor ;)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Ik begin met toch meer en meer te ergeren aan het gekraak aan de b-stijl.
Het zijn echt die glanzende opzetstukken tussen de 2 deuren die het probleem veroorzaken.
Siliconespray helpt (voorlopig) niet bij mij. Volvo moet hiervoor toch met een oplossing komen?!
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
LightStar
4th Gear member

Ik heb enkel kraakjes aan de rechter zijde, hier gaat de dealer als het goed is maandag wat aan doen.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Benieuwd wat ze bij jou gaan doen LightStar.
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
CHRISITO
4th Gear member

Deur afstellen!
LightStar
4th Gear member

CHRISITO schreef: Deur afstellen!
Nou het is een tril geluid, ze gaat sowieso wat mij verteld is de sloten vervangen, dus ben benieuwd.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Phacoid
3rd Gear member

Denief schreef: Volvo moet hiervoor toch met een oplossing komen?!
Vaak komen ze ook met een oplossing, maar weet de dealer hier niet van (of willen ze er niet van weten). Dat is dan niet de schuld van Volvo zelf, maar van de dealer.

Een simpel voorbeeld: de S60/V60 kunnen last hebben van een krakend koppelingspedaal. Hier is een bulletin over verspreid met de oplossing, doch merk ik op dat sommige dealers nog steeds gewoon wat vet smeren en als dat niet werkt zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.

Mijn schoonvader is technieker (niet bij Volvo helaas) en leest thuis gewoon rustig de nieuwsbulletins door van zijn merk. De personeelsleden krijgen toegang tot het "werksysteem" van thuis uit en zijn beroep is ook zijn passie. Zijn baas komt ook niet vertellen welke problemen er zijn hoor. Ik wil maar zeggen dat het soms eventjes opzoeken in de computer raad kan brengen, maar dan moeten ze het wel willen doen.

Zo houd ik van mijn dealer, goede service en steeds staat hij paraat, maar sommige van deze dingen weten ze niet van en dan kan dat na een eindje frustrerend werken als je hier op het forum leest dat er een bulletin met oplossing over bestaat.
henheit
Starter

hallo,
hier hetzelfde probleem, v40 momentum bj 2013.
bij het optrekken en afremmen en het rijden over hobbeltjes/kuilen een krakend geluid in de b-stijl (alleen bestuurders kant).
heb inmiddels alle rubbers met siliconenspray ingespoten en het heeft bij mij niks geholpen.
wat opvalt is dat als ik onder het rijden mijn voorportier openmaak en dan afrem of over hobbeltjes rijd het krakend geluid weg is.

ben al bij de dealer geweest die gaat de auto inplannen maar kon mij niet zeggen waar het geluid vandaan komt.

iemand al een 100% oplossing voor dit probleem?

gr. henri.
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Nog geen 100% oplossing bij mij, sprayen helpt niet, ofwel hoor ik te goed. :D
Swedish Designer Drugs…
LightStar
4th Gear member

Inmiddels zijn we een paar dagen verder en de rammels in de deuren zitten er nog na het vervangen van de sloten.. helaas dus geen oplossing.

Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Idem hier man, hoop echt dat volvo met een oplossing komt.
Swedish Designer Drugs…
patvdberg
2nd Gear member

Bij de deuren is het volgens mij het 'stuk plastic' wat op je deurstijlen zit, daar zit ook een rubber naast.
Het 'stuk plastic' kraakt ook als je de deur daar beetpakt, je zou daar eens naar kunnen kijken.
(ik heb het over die twee zwarte hoogglans lijsten van de B-stijl)
V40 MY14 - D2 R-Design | Business pack pro | Winterline | Keyless Start |
Plaats reactie

Terug naar “V40”