Volvo S60 en V60 Polestar!

dbosker
6th Gear member

diesel01 schreef: Noujah dat dus, ik dacht benoem het subtiel maar zo kan het dus ook O-)
+2
Dit was nog heel subtiel Tom :-)

Maar nu even weer on topic - Mooi stukje techniek. Maar een paar jaar wachten totdat ik de S60R er op in kan ruilen :-)

laatste Volvo (960) verkocht
Boreas
2nd Gear member

dbosker schreef: [

Maar nu even weer on topic - Mooi stukje techniek. Maar een paar jaar wachten totdat ik de S60R er op in kan ruilen :-)
Ach dit soort potentieel gevaarlijke auto's hoort niet op de openbare weg thuis, maar op een circuit. Het is toch een beetje of je met een geladen pistool op de kermis loopt te zwaaien. Ik weet niet hoe ik iemand zou moeten kwalificeren die een V60 T5/T6, D4/D5 niet snel genoeg vind en behoefte heeft aan nog meer vermogen. Met 200 km per uur en in zo'n acht seconden naar 100 hoef je toch echt niet gefrustreerd te raken.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
V50 R
6th Gear member

Dat zou een mooie inruil zijn dick! Wel gaan voor de smurf blauwe kleur ;)
LtStone
4th Gear member

En dan neem ik R over, everybody happy!
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
V50 R
6th Gear member

Zie net de prijslijst, hij is standaard al full options:
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... i-2014.pdf

Velgen maken de auto in dit geval, zou zeker opteren voor de wielboutsloten! :D

Edit:
Zie net dat je voor de V60 32.000 euro bpm af moet dragen. Als ze er nou een elektrisch motortje in hadden gehangen was hij qua prijs vergelijkbaar met een D6!!
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dbosker
6th Gear member

LtStone schreef: En dan neem ik R over, everybody happy!
Prima idee, maar ik vrees dat het nog wel een paar jaartjes gaat duren voor het een beetje aantrekkelijke switch wordt :-)

dbosker
6th Gear member

V50 R schreef: Zie net de prijslijst, hij is standaard al full options:

Edit:
Zie net dat je voor de V60 32.000 euro bpm af moet dragen. Als ze er nou een elektrisch motortje in hadden gehangen was hij qua prijs vergelijkbaar met een D6!!
Dat zou inhouden dat hij op Duits kenteken EUR 66.206,29 zou kosten - kosten rijklaar maken niet meegerekend. - Netto prijs + 19% BTW.

diesel01
Geartronic member

dbosker schreef:
diesel01 schreef: Noujah dat dus, ik dacht benoem het subtiel maar zo kan het dus ook O-)
+2
Dit was nog heel subtiel Tom :-)

Net iets voor jullie.. :D
Voor zo lang het nog duurt kun je het snelheids potentieel ook zo afentoe benutten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
dbosker
6th Gear member

diesel01 schreef:Voor zo lang het nog duurt kun je het snelheids potentieel ook zo afentoe benutten.
Gezien de redelijk machtige lobby van de Duitse auto-industrie denk ik dat we in de nabije toekomst best wel geconfronteerd zullen worden met meer stukken Autobahn met snelheidsbeperking, echter ik denk niet dat dit voor alle trajecten gaat gelden. (voor de A31 in elk geval niet hoop ik).

NielsPHEV
7th Gear member

met een nieuwe VEA T6 was de auto ook veeeeeeel goedkoper geweest, ik dank eenieder die er eentje koopt voor zijn donatie in de staatskas en een hobby mag geld kosten toch !
diesel01
Geartronic member

NielsPHEV schreef: met een nieuwe VEA T6 was de auto ook veeeeeeel goedkoper geweest, ik dank eenieder die er eentje koopt voor zijn donatie in de staatskas en een hobby mag geld kosten toch !
Zolang er nog markt is voor de S van Audi, M van BMW zal dat ook wel gelden voor een Polestar.
Een ondernemer bij mij in de buurt heeft net een S4 geleverd gekregen, buren verderop rijden in een nieuwe Focus ST estate.
Sportief ding met 250pk terwijl een 1.4 ook volstaat, het fleurt de straat zo leuk op.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Boreas
2nd Gear member

dbosker schreef:
V50 R schreef: Zie net de prijslijst, hij is standaard al full options:

Edit:
Dat zou inhouden dat hij op Duits kenteken EUR 66.206,29 zou kosten - kosten rijklaar maken niet meegerekend. - Netto prijs + 19% BTW.
Inmiddels de brochure van de Polestar gelezen. Toch heel boeiend dat ook daarin staat:

"Het uitgangspunt bij alles wat we bij Volvo maken,
is en blijft daarom veiligheid . ............ Daarom biedt IntelliSafe een aantal slimme technologieën, zoals City Safety, Collision Warning.......... Pedestrian Detection en Cyclist Detection."

en

"Drive-E vormt het hart van al onze modellen. Het is onze totaalaanpak voor duurzaam rijden.
De innovatieve denkwijze achter een reeks technologieën die uw efficiency verhogen – en uw
verbruikskosten verlagen – zonder dat u inlevert op uw rijplezier."

Hopelijk werken die veiligheidssystemen nog boven de 200 km per uur; ook de duurzame technologie van de Polestar is indrukwekkend. Gelukkig hoef je volgens de brochure bij deze Polestar niet in te leveren op je rijplezier. Het was natuurlijk ook wel erg veel moeite geweest voor Volvo om de brochure aan te passen voor die paar Polestar auto's <_<

Van niemand heb ik overigens nog gelezen dat hij of zij bereid is een ton op tafel te leggen voor de Polestar; ook de heer D. Bosker wacht kennelijk op een aantrekkelijk geprijsde occasion; dat pleit - zoals gezegd - in mijn ogen voor zijn gezonde kijk op de prijs van deze Kleine Beer.
Boreas
2nd Gear member

diesel01 schreef:
NielsPHEV schreef: met een nieuwe VEA T6 was de auto ook veeeeeeel goedkoper geweest, ik dank eenieder die er eentje koopt voor zijn donatie in de staatskas en een hobby mag geld kosten toch !
Zolang er nog markt is voor de S van Audi, M van BMW zal dat ook wel gelden voor een Polestar.
Een ondernemer bij mij in de buurt heeft net een S4 geleverd gekregen, buren verderop rijden in een nieuwe Focus ST estate.
Sportief ding met 250pk terwijl een 1.4 ook volstaat, het fleurt de straat zo leuk op.
Ja, ook leuk voor alle voetgangers, fietsers en spelende kinderen in de buurt. Ik ben best bereid te geloven dat mensen die dit soort auto's aanschaffen, bereid zijn zich te houden aan alle 30, 50, 60, 70, 80, 100, 120 en 130 km per uur maximum snelheden houden, maar ik vind het dan wel moeilijk om die aanschaf te begrijpen. Zelf zou ik om de kennelijk gewenste kick te krijgen liever een racelicentie gaan halen (zoals een bekende van mij heeft gedaan) en niet in de verleiding komen de veiligheid van anderen in gevaar brengen. Ik ben wel zo liberaal dat het een ieder vrij staat zijn eigen leven in gevaar te brengen op een circuit.
diesel01
Geartronic member

Boreas schreef:
diesel01 schreef:
Ja, ook leuk voor alle voetgangers, fietsers en spelende kinderen in de buurt. Ik ben best bereid te geloven dat mensen die dit soort auto's aanschaffen, bereid zijn zich te houden aan alle 30, 50, 60, 70, 80, 100, 120 en 130 km per uur maximum snelheden houden, maar ik vind het dan wel moeilijk om die aanschaf te begrijpen. Zelf zou ik om de kennelijk gewenste kick te krijgen liever een racelicentie gaan halen (zoals een bekende van mij heeft gedaan) en niet in de verleiding komen de veiligheid van anderen in gevaar brengen. Ik ben wel zo liberaal dat het een ieder vrij staat zijn eigen leven in gevaar te brengen op een circuit.
Leuk dat je daar over begint..
Toevallig zijn het juist deze mensen die zich wel aan de 30km/h bij ons in de straat houden en juist deze mensen(stel midden 30) zijn kinderloos.
Enige tijd terug reed ik achter hem de wijk uit waarbij we na de rotondes op een 4baans weg uitkomen waar we 50 mogen, we schoven allebei op naar rechts waarna de pappa's en mamma's in de 14%/20% Polo's/Passats ons voorbij stuiven met 70á80 Km/h.
Maar vertel.. waarom rijdt jij in een XC70 AWD D5 in een land waar je het alleen nodig hebt drempels te nemen, die zijn tegenwoordig zo hoog dat bij mijn XC de AWD aangaat :P :lol:
Mijn XC rijdt ik omdat ik hem mooi vind, hem kan betalen(heeeel belangrijk) en die keer dat we in de sneeuw zitten is AWD erg makkelijk en omdat mijn vrouw hem zo lekker mannelijk vind kleuren bij mijn borsthaar :love:
V90 T6 Recharge Rdesign
Poolrev
5th Gear member

Waarom valt iedereen zo over die prijs? Als je een V60 T6 AWD pakt en deze full-option aankleedt met de opties, zit je ook al gauw op 90k. Deze Polestar zet daar een hele riedel exclusieve opties ook tegenover, waarvan een groot deel exclusievere techniek ook weer. Dat dit dan een goeie 10k meer kost dan een 'gewone' V60 T6 AWD valt dan wel weer mee toch?
diesel01
Geartronic member

Dat klopt Poolrev, maar het is toch veel leuker om het lekker af te branden omdat je zelfs een gebruikte XC60 te duur vind.
Dan blijft een V60 Polestar altijd onbereikbaar, terwijl anderen hem misschien wel gaan kopen, c.q. het geld hebben liggen.
V90 T6 Recharge Rdesign
Boreas
2nd Gear member

Poolrev schreef: Waarom valt iedereen zo over die prijs? Als je een V60 T6 AWD pakt en deze full-option aankleedt met de opties, zit je ook al gauw op 90k. Deze Polestar zet daar een hele riedel exclusieve opties ook tegenover, waarvan een groot deel exclusievere techniek ook weer. Dat dit dan een goeie 10k meer kost dan een 'gewone' V60 T6 AWD valt dan wel weer mee toch?
Als je deze vergelijking maakt, heb je een punt. Echter die prachtige zes cilinders zijn door de Nederlandse "groene" fiscale wetgeving ridicuul in prijs geworden. Als liefhebber (destijds Alfa zes cilinders bereden) vind ik dat erg jammer. In deze nieuwe fiscale realiteit ga ik echter doen wat de overheid kennelijk wil: een auto met minder uitstoot kopen. Ik geef die tienduizenden euro's belasting liever aan iets uit naar eigen keuze. :-)
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Volgende week een rijverslag in Autoweek.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Boreas
2nd Gear member

diesel01 schreef: ......................
Leuk dat je daar over begint..
Toevallig zijn het juist deze mensen die zich wel aan de 30km/h bij ons in de straat houden en juist deze mensen(stel midden 30) zijn kinderloos.
Enige tijd terug reed ik achter hem de wijk uit waarbij we na de rotondes op een 4baans weg uitkomen waar we 50 mogen, we schoven allebei op naar rechts waarna de pappa's en mamma's in de 14%/20% Polo's/Passats ons voorbij stuiven met 70á80 Km/h.
Maar vertel.. waarom rijdt jij in een XC70 AWD D5 in een land waar je het alleen nodig hebt drempels te nemen, die zijn tegenwoordig zo hoog dat bij mijn XC de AWD aangaat :P :lol:
Mijn XC rijdt ik omdat ik hem mooi vind, hem kan betalen(heeeel belangrijk) en die keer dat we in de sneeuw zitten is AWD erg makkelijk en omdat mijn vrouw hem zo lekker mannelijk vind kleuren bij mijn borsthaar :love:
Ik geloof je op je woord dat deze mensen zich aan de snelheidsbeperkingen houden; blijft mijn vraag wat doen ze dan met zo'n auto. Ik sta niet voor mezelf in als ik een snelweg voor me heb en een 300+pk onder de gaspedaal.....

En dan die D5 van mij. Die heerlijke auto heb ik nu een aantal jaren en ik begin eerlijk gezegd wel in te zien dat ook deze auto een beetje "over the top" is, ook al is de D5 beduidend bedaagder dan mijn voorafgaande auto's. In het stadsverkeer voelt zo'n D5, zeker de manual, tamelijk lomp aan en daagt bepaald niet uit tot snelheidsovertredingen. Op de snelweg is dat misschien wat anders, want de D5 snort ook bij 160-180 bij onze oosterburen gezellig door. De cruise-control behoedt me in Nederland gelukkig voor illegale snelheden. Toch heb ik een D5 nodig, omdat Volvo alleen deze diesel met AWD levert. Die heb ik weer "nodig", omdat ik 's winters nog al eens in heuvelachtige gebied moet rijden; daarom betreur ik het ook zeer dat Volvo de nieuwe motoren niet met een klassieke AWD kan combineren (ik weet niet of ik wel een hybride wil, want - voor zover ik weet- hebben die altijd een automaat). Overigens is het verbruik van de D5 niet hoger dan van de oude D4; dus mijn groene geweten hoefde destijds niet in te grijpen. Die verhoogde XC rijdt naar mijn gevoel veel comfortabeler dan de V70 door de langere veerweg: zowel in de bebouwde kom met soms een eindeloze hoeveelheid drempels als op slecht wegdek daarbuiten. Gelukkig kan ik ook in een Porsche nog snel uit- en instappen; dus voor die gemakkelijk in- en uitstap hoef ik niet te doen.
Boreas
2nd Gear member

Volvoman schreef: Volgende week een rijverslag in Autoweek.
En nu al op sommige buitenlandse autosites. Klonk redelijk positief, maar in het buitenland is de prijs ook van een geheel andere orde.

Edit; zie: http://www.autoweek.nl/nieuws/27972/ger ... 0-polestar

Speciaal aandacht graag voor de reacties van de heren (en dames?) Autoweeklezers. :happy:
Laatst gewijzigd door Boreas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”