Dit was nog heel subtiel Tomdiesel01 schreef: Noujah dat dus, ik dacht benoem het subtiel maar zo kan het dus ook![]()
+2

Maar nu even weer on topic - Mooi stukje techniek. Maar een paar jaar wachten totdat ik de S60R er op in kan ruilen

Dit was nog heel subtiel Tomdiesel01 schreef: Noujah dat dus, ik dacht benoem het subtiel maar zo kan het dus ook![]()
+2
Ach dit soort potentieel gevaarlijke auto's hoort niet op de openbare weg thuis, maar op een circuit. Het is toch een beetje of je met een geladen pistool op de kermis loopt te zwaaien. Ik weet niet hoe ik iemand zou moeten kwalificeren die een V60 T5/T6, D4/D5 niet snel genoeg vind en behoefte heeft aan nog meer vermogen. Met 200 km per uur en in zo'n acht seconden naar 100 hoef je toch echt niet gefrustreerd te raken.dbosker schreef: [
Maar nu even weer on topic - Mooi stukje techniek. Maar een paar jaar wachten totdat ik de S60R er op in kan ruilen![]()
Prima idee, maar ik vrees dat het nog wel een paar jaartjes gaat duren voor het een beetje aantrekkelijke switch wordtLtStone schreef: En dan neem ik R over, everybody happy!
Dat zou inhouden dat hij op Duits kenteken EUR 66.206,29 zou kosten - kosten rijklaar maken niet meegerekend. - Netto prijs + 19% BTW.V50 R schreef: Zie net de prijslijst, hij is standaard al full options:
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... i-2014.pdf
Velgen maken de auto in dit geval, zou zeker opteren voor de wielboutsloten!
Edit:
Zie net dat je voor de V60 32.000 euro bpm af moet dragen. Als ze er nou een elektrisch motortje in hadden gehangen was hij qua prijs vergelijkbaar met een D6!!
Net iets voor jullie..dbosker schreef:Dit was nog heel subtiel Tomdiesel01 schreef: Noujah dat dus, ik dacht benoem het subtiel maar zo kan het dus ook![]()
+2![]()
Maar nu even weer on topic - Mooi stukje techniek. Maar een paar jaar wachten totdat ik de S60R er op in kan ruilen![]()
Gezien de redelijk machtige lobby van de Duitse auto-industrie denk ik dat we in de nabije toekomst best wel geconfronteerd zullen worden met meer stukken Autobahn met snelheidsbeperking, echter ik denk niet dat dit voor alle trajecten gaat gelden. (voor de A31 in elk geval niet hoop ik).diesel01 schreef:Voor zo lang het nog duurt kun je het snelheids potentieel ook zo afentoe benutten.
Zolang er nog markt is voor de S van Audi, M van BMW zal dat ook wel gelden voor een Polestar.NielsPHEV schreef: met een nieuwe VEA T6 was de auto ook veeeeeeel goedkoper geweest, ik dank eenieder die er eentje koopt voor zijn donatie in de staatskas en een hobby mag geld kosten toch !
Inmiddels de brochure van de Polestar gelezen. Toch heel boeiend dat ook daarin staat:dbosker schreef:Dat zou inhouden dat hij op Duits kenteken EUR 66.206,29 zou kosten - kosten rijklaar maken niet meegerekend. - Netto prijs + 19% BTW.V50 R schreef: Zie net de prijslijst, hij is standaard al full options:
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... i-2014.pdf
Velgen maken de auto in dit geval, zou zeker opteren voor de wielboutsloten!
Edit:
Zie net dat je voor de V60 32.000 euro bpm af moet dragen. Als ze er nou een elektrisch motortje in hadden gehangen was hij qua prijs vergelijkbaar met een D6!!
Ja, ook leuk voor alle voetgangers, fietsers en spelende kinderen in de buurt. Ik ben best bereid te geloven dat mensen die dit soort auto's aanschaffen, bereid zijn zich te houden aan alle 30, 50, 60, 70, 80, 100, 120 en 130 km per uur maximum snelheden houden, maar ik vind het dan wel moeilijk om die aanschaf te begrijpen. Zelf zou ik om de kennelijk gewenste kick te krijgen liever een racelicentie gaan halen (zoals een bekende van mij heeft gedaan) en niet in de verleiding komen de veiligheid van anderen in gevaar brengen. Ik ben wel zo liberaal dat het een ieder vrij staat zijn eigen leven in gevaar te brengen op een circuit.diesel01 schreef:Zolang er nog markt is voor de S van Audi, M van BMW zal dat ook wel gelden voor een Polestar.NielsPHEV schreef: met een nieuwe VEA T6 was de auto ook veeeeeeel goedkoper geweest, ik dank eenieder die er eentje koopt voor zijn donatie in de staatskas en een hobby mag geld kosten toch !
Een ondernemer bij mij in de buurt heeft net een S4 geleverd gekregen, buren verderop rijden in een nieuwe Focus ST estate.
Sportief ding met 250pk terwijl een 1.4 ook volstaat, het fleurt de straat zo leuk op.
Leuk dat je daar over begint..Boreas schreef:Ja, ook leuk voor alle voetgangers, fietsers en spelende kinderen in de buurt. Ik ben best bereid te geloven dat mensen die dit soort auto's aanschaffen, bereid zijn zich te houden aan alle 30, 50, 60, 70, 80, 100, 120 en 130 km per uur maximum snelheden houden, maar ik vind het dan wel moeilijk om die aanschaf te begrijpen. Zelf zou ik om de kennelijk gewenste kick te krijgen liever een racelicentie gaan halen (zoals een bekende van mij heeft gedaan) en niet in de verleiding komen de veiligheid van anderen in gevaar brengen. Ik ben wel zo liberaal dat het een ieder vrij staat zijn eigen leven in gevaar te brengen op een circuit.diesel01 schreef:Zolang er nog markt is voor de S van Audi, M van BMW zal dat ook wel gelden voor een Polestar.NielsPHEV schreef: met een nieuwe VEA T6 was de auto ook veeeeeeel goedkoper geweest, ik dank eenieder die er eentje koopt voor zijn donatie in de staatskas en een hobby mag geld kosten toch !
Een ondernemer bij mij in de buurt heeft net een S4 geleverd gekregen, buren verderop rijden in een nieuwe Focus ST estate.
Sportief ding met 250pk terwijl een 1.4 ook volstaat, het fleurt de straat zo leuk op.
Als je deze vergelijking maakt, heb je een punt. Echter die prachtige zes cilinders zijn door de Nederlandse "groene" fiscale wetgeving ridicuul in prijs geworden. Als liefhebber (destijds Alfa zes cilinders bereden) vind ik dat erg jammer. In deze nieuwe fiscale realiteit ga ik echter doen wat de overheid kennelijk wil: een auto met minder uitstoot kopen. Ik geef die tienduizenden euro's belasting liever aan iets uit naar eigen keuze.Poolrev schreef: Waarom valt iedereen zo over die prijs? Als je een V60 T6 AWD pakt en deze full-option aankleedt met de opties, zit je ook al gauw op 90k. Deze Polestar zet daar een hele riedel exclusieve opties ook tegenover, waarvan een groot deel exclusievere techniek ook weer. Dat dit dan een goeie 10k meer kost dan een 'gewone' V60 T6 AWD valt dan wel weer mee toch?
Ik geloof je op je woord dat deze mensen zich aan de snelheidsbeperkingen houden; blijft mijn vraag wat doen ze dan met zo'n auto. Ik sta niet voor mezelf in als ik een snelweg voor me heb en een 300+pk onder de gaspedaal.....diesel01 schreef: ......................
Leuk dat je daar over begint..
Toevallig zijn het juist deze mensen die zich wel aan de 30km/h bij ons in de straat houden en juist deze mensen(stel midden 30) zijn kinderloos.
Enige tijd terug reed ik achter hem de wijk uit waarbij we na de rotondes op een 4baans weg uitkomen waar we 50 mogen, we schoven allebei op naar rechts waarna de pappa's en mamma's in de 14%/20% Polo's/Passats ons voorbij stuiven met 70á80 Km/h.
Maar vertel.. waarom rijdt jij in een XC70 AWD D5 in een land waar je het alleen nodig hebt drempels te nemen, die zijn tegenwoordig zo hoog dat bij mijn XC de AWD aangaat![]()
![]()
Mijn XC rijdt ik omdat ik hem mooi vind, hem kan betalen(heeeel belangrijk) en die keer dat we in de sneeuw zitten is AWD erg makkelijk en omdat mijn vrouw hem zo lekker mannelijk vind kleuren bij mijn borsthaar![]()
En nu al op sommige buitenlandse autosites. Klonk redelijk positief, maar in het buitenland is de prijs ook van een geheel andere orde.Volvoman schreef: Volgende week een rijverslag in Autoweek.