Sorry hoor, ik zal je een handje helpen; niet iedereen is zoals jij (gelukkig!). Dat jij dat niet kan en in gebreke blijft, wil niet zeggen dat er niemand om kan gaan met meer vermogende auto's... Ik ken er genoeg die met dikke wagens rijden en zich prima en sociaal in het verkeer gedragen, oftewel, goed participeren.Boreas schreef: Ik geloof je op je woord dat deze mensen zich aan de snelheidsbeperkingen houden; blijft mijn vraag wat doen ze dan met zo'n auto. Ik sta niet voor mezelf in als ik een snelweg voor me heb en een 300+pk onder de gaspedaal.....
En dan die D5 van mij. Die heerlijke auto heb ik nu een aantal jaren en ik begin eerlijk gezegd wel in te zien dat ook deze auto een beetje "over the top" is, ook al is de D5 beduidend bedaagder dan mijn voorafgaande auto's. In het stadsverkeer voelt zo'n D5, zeker de manual, tamelijk lomp aan en daagt bepaald niet uit tot snelheidsovertredingen. Op de snelweg is dat misschien wat anders, want de D5 snort ook bij 160-180 bij onze oosterburen gezellig door. De cruise-control behoedt me in Nederland gelukkig voor illegale snelheden. Toch heb ik een D5 nodig, omdat Volvo alleen deze diesel met AWD levert. Die heb ik weer "nodig", omdat ik 's winters nog al eens in heuvelachtige gebied moet rijden; daarom betreur ik het ook zeer dat Volvo de nieuwe motoren niet met een klassieke AWD kan combineren (ik weet niet of ik wel een hybride wil, want - voor zover ik weet- hebben die altijd een automaat). Overigens is het verbruik van de D5 niet hoger dan van de oude D4; dus mijn groene geweten hoefde destijds niet in te grijpen. Die verhoogde XC rijdt naar mijn gevoel veel comfortabeler dan de V70 door de langere veerweg: zowel in de bebouwde kom met soms een eindeloze hoeveelheid drempels als op slecht wegdek daarbuiten. Gelukkig kan ik ook in een Porsche nog snel uit- en instappen; dus voor die gemakkelijk in- en uitstap hoef ik niet te doen.
Dus dream on, geef iedereen de ruimte en laat iedereen zelf bepalen hoe hij/zij zijn/haar geld aan auto's uitgeeft...