Volvo S60 en V60 Polestar!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Boreas schreef: Ik geloof je op je woord dat deze mensen zich aan de snelheidsbeperkingen houden; blijft mijn vraag wat doen ze dan met zo'n auto. Ik sta niet voor mezelf in als ik een snelweg voor me heb en een 300+pk onder de gaspedaal.....

En dan die D5 van mij. Die heerlijke auto heb ik nu een aantal jaren en ik begin eerlijk gezegd wel in te zien dat ook deze auto een beetje "over the top" is, ook al is de D5 beduidend bedaagder dan mijn voorafgaande auto's. In het stadsverkeer voelt zo'n D5, zeker de manual, tamelijk lomp aan en daagt bepaald niet uit tot snelheidsovertredingen. Op de snelweg is dat misschien wat anders, want de D5 snort ook bij 160-180 bij onze oosterburen gezellig door. De cruise-control behoedt me in Nederland gelukkig voor illegale snelheden. Toch heb ik een D5 nodig, omdat Volvo alleen deze diesel met AWD levert. Die heb ik weer "nodig", omdat ik 's winters nog al eens in heuvelachtige gebied moet rijden; daarom betreur ik het ook zeer dat Volvo de nieuwe motoren niet met een klassieke AWD kan combineren (ik weet niet of ik wel een hybride wil, want - voor zover ik weet- hebben die altijd een automaat). Overigens is het verbruik van de D5 niet hoger dan van de oude D4; dus mijn groene geweten hoefde destijds niet in te grijpen. Die verhoogde XC rijdt naar mijn gevoel veel comfortabeler dan de V70 door de langere veerweg: zowel in de bebouwde kom met soms een eindeloze hoeveelheid drempels als op slecht wegdek daarbuiten. Gelukkig kan ik ook in een Porsche nog snel uit- en instappen; dus voor die gemakkelijk in- en uitstap hoef ik niet te doen.
Sorry hoor, ik zal je een handje helpen; niet iedereen is zoals jij (gelukkig!). Dat jij dat niet kan en in gebreke blijft, wil niet zeggen dat er niemand om kan gaan met meer vermogende auto's... Ik ken er genoeg die met dikke wagens rijden en zich prima en sociaal in het verkeer gedragen, oftewel, goed participeren.

Dus dream on, geef iedereen de ruimte en laat iedereen zelf bepalen hoe hij/zij zijn/haar geld aan auto's uitgeeft...
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

heren, trap de open deur nou niet in, laat je niet op de kast jagen en laat je zodoende niet verleiden tot boosachtige opmerkingen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Poolrev schreef:
Boreas schreef: Ik geloof je op je woord dat deze mensen zich aan de snelheidsbeperkingen houden; blijft mijn vraag wat doen ze dan met zo'n auto. Ik sta niet voor mezelf in als ik een snelweg voor me heb en een 300+pk onder de gaspedaal.....

En dan die D5 van mij. Die heerlijke auto heb ik nu een aantal jaren en ik begin eerlijk gezegd wel in te zien dat ook deze auto een beetje "over the top" is, ook al is de D5 beduidend bedaagder dan mijn voorafgaande auto's. In het stadsverkeer voelt zo'n D5, zeker de manual, tamelijk lomp aan en daagt bepaald niet uit tot snelheidsovertredingen. Op de snelweg is dat misschien wat anders, want de D5 snort ook bij 160-180 bij onze oosterburen gezellig door. De cruise-control behoedt me in Nederland gelukkig voor illegale snelheden. Toch heb ik een D5 nodig, omdat Volvo alleen deze diesel met AWD levert. Die heb ik weer "nodig", omdat ik 's winters nog al eens in heuvelachtige gebied moet rijden; daarom betreur ik het ook zeer dat Volvo de nieuwe motoren niet met een klassieke AWD kan combineren (ik weet niet of ik wel een hybride wil, want - voor zover ik weet- hebben die altijd een automaat). Overigens is het verbruik van de D5 niet hoger dan van de oude D4; dus mijn groene geweten hoefde destijds niet in te grijpen. Die verhoogde XC rijdt naar mijn gevoel veel comfortabeler dan de V70 door de langere veerweg: zowel in de bebouwde kom met soms een eindeloze hoeveelheid drempels als op slecht wegdek daarbuiten. Gelukkig kan ik ook in een Porsche nog snel uit- en instappen; dus voor die gemakkelijk in- en uitstap hoef ik niet te doen.
Sorry hoor, ik zal je een handje helpen; niet iedereen is zoals jij (gelukkig!). Dat jij dat niet kan en in gebreke blijft, wil niet zeggen dat er niemand om kan gaan met meer vermogende auto's... Ik ken er genoeg die met dikke wagens rijden en zich prima en sociaal in het verkeer gedragen, oftewel, goed participeren.

Dus dream on, geef iedereen de ruimte en laat iedereen zelf bepalen hoe hij/zij zijn/haar geld aan auto's uitgeeft...
Zeg, word eens even wakker! Ik schrijf juist dat ik me wel aan de snelheidsbeperkingen houd, maar mezelf naar goed bijbels gebruik niet in verleiding wil brengen. En van mij mag iedereen kopen wat hij of zij wil. De overheid denkt daar echter anders over blijkens de BPM heffingen: over goed participeren aan de samenleving gesproken...
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Swedish_90
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
Contacteer:

Die prijs vind ik gezien de exclusiviteit en de uitrusting niet eens zo overdreven hoog. Als je de concurrenten bekijkt (en belangrijk: hun uitrusting op hetzelfde niveau brengt!), kom je op dit rijtje uit:

Directe concurrent:
Audi S4 (333pk): € 88.909
BMW 335i xDrive M-Line (306pk): € 78.814
Opel Insignia OPC (325pk): € 78.365
Infiniti Q50S Hybrid (364pk): € 69.658
Volvo S60 Polestar (350pk): € 96.500

Treedje hoger:
Audi RS4 Avant (450 pk): € 136.843
BMW M3 (431 pk): € 113.611
mvg, Jaap
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Mooi overzichtje jaap! Laatst een stukje in een nieuwe S4 van een collega gereden, en wat rijdt dat soepel, heerlijk. Alleen de verzekeringskosten van de auto zijn vrij hoog, omdat er een bepaald gilde is die de auto hoog op het lijstje heeft staan. Hij heeft dus ook een bearlock moeten installeren. Ben benieuwd hoe dat straks met deze polestar versie gaat.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29448
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft en als je dan een dure en snelle auto wilt aanschaffen als de S60 of V60 Polestar, gewoon doen.
Laten wij blij zijn dat Volvo de auto toch naar Nederland haalt ondanks het fiscale klimaat alhier.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Swedish_90 schreef: Die prijs vind ik gezien de exclusiviteit en de uitrusting niet eens zo overdreven hoog. Als je de concurrenten bekijkt (en belangrijk: hun uitrusting op hetzelfde niveau brengt!), kom je op dit rijtje uit:

Directe concurrent:
Audi S4 (333pk): € 88.909
BMW 335i xDrive M-Line (306pk): € 78.814
Opel Insignia OPC (325pk): € 78.365
Infiniti Q50S Hybrid (364pk): € 69.658
Volvo S60 Polestar (350pk): € 96.500

Treedje hoger:
Audi RS4 Avant (450 pk): € 136.843
BMW M3 (431 pk): € 113.611
Dat klopt wel. Ik bedoel ook niet zozeer dat de Polestar duur is in vergelijking met de concurrentie (ook die hebben last van de BPM), maar in en vergelijking met een viercylinder benzine V60 (T5 0f T6). Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp niet waarom iemand vele tienduizenden euro's zou willen uitgeven aan pk's die hij toch niet mag gebruiken. Dat geldt uiteraard voor alle merken. Mijn uitgangspunt is dat je aan de (verkeers)regels probeert te houden (inclusief de snelheidsbeperkingen) en daarom beter niet met zo'n geladen pistool :-/ op stap kunt gaan. Goede voornemens worden niet altijd uitgevoerd ...
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

De Polestar-uitvoeringen zijn m.i. een zeer knap staaltje werk van een relatief klein, specialistisch tuningbedrijf. De T6 die in deze modellen gebruikt wordt is een juweel van een blok maar gewoon niet meer up-to-date door onevenredige dorst en nog de oude, tamelijk inefficiënte GT6. De Audi en BMW zijn motorisch en vooral qua besturing, remmerij en transmissie de Polestar ver de baas.

Echter: Volvo is nog altijd een liefhebbersmerk, die 50 exemplaren zijn zo verkocht vermoed ik. Het is wel een bijzondere wagen.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Thom schreef: De Polestar-uitvoeringen zijn m.i. een zeer knap staaltje werk van een relatief klein, specialistisch tuningbedrijf. De T6 die in deze modellen gebruikt wordt is een juweel van een blok maar gewoon niet meer up-to-date door onevenredige dorst en nog de oude, tamelijk inefficiënte GT6. De Audi en BMW zijn motorisch en vooral qua besturing, remmerij en transmissie de Polestar ver de baas.

Echter: Volvo is nog altijd een liefhebbersmerk, die 50 exemplaren zijn zo verkocht vermoed ik. Het is wel een bijzondere wagen.
Ik ben daar dus wel benieuwd naar, Ohlins fahrwerk, Brembo remmerij.
Oké de GT en motor zijn niet de meest efficiënte maar besturing en remmerij kan best heel goed zijn, we horen het wel volgende week bij Autoweek/Autoblog.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

diesel01 schreef:we horen het wel volgende week bij Autoweek
Autoweek schreef:Minder goed is het stuur- en remgevoel. Hoewel de besturing een stuk scherper is gemaakt, mis je toch heel wat feedback. Hetzelfde gebeurt met de remmen. Die presteren meer dan prima, maar het pedaalgevoel ontbreekt.
Tel je de opmerking van Autoweek er bij en de opmerkingen over de automaat van de andere autobladen dan blijft er weinig meerwaarde over...

Deze auto is simpelweg te duur. Grootste dooddoener zijn de prestaties.
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

De BPM verziekt de boel weer aardig. Maar als ik de Engelse prijs zie lijkt er hier meer marge op te zitten voor VCNL.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

ZX10r schreef: De BPM verziekt de boel weer aardig. Maar als ik de Engelse prijs zie lijkt er hier meer marge op te zitten voor VCNL.

Volgens mij verziekt de BPM weinig of zelfs niets. De T6 heeft hetzelfde BPM bedrag alleen wil Volvo/Polestar zover geld voor de auto voor belasting hebben en komt de BTW er nog bij.
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Johann schreef:
ZX10r schreef: De BPM verziekt de boel weer aardig. Maar als ik de Engelse prijs zie lijkt er hier meer marge op te zitten voor VCNL.

Volgens mij verziekt de BPM weinig of zelfs niets. De T6 heeft hetzelfde BPM bedrag alleen wil Volvo/Polestar zover geld voor de auto voor belasting hebben en komt de BTW er nog bij.
In Nederland ligt de netto prijs van een Polestar zo'n 20.000 boven de T6 zes cilinder summum. Is dat elders in Europa anders voor zover je weet? Ik kan nog geen prijslijsten in de ons omringende landen vinden.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Boreas schreef:
In Nederland ligt de netto prijs van een Polestar zo'n 20.000 boven de T6 zes cilinder summum. Is dat elders in Europa anders voor zover je weet? Ik kan nog geen prijslijsten in de ons omringende landen vinden.
Door de accessoires die standaard op de Polestar zitten krijg je een vertekening. De standaard in de prijslijst T6 is een behoorlijk uitgeklede auto.

Polestar had het over ongeveer 20% duurder dan een T6 RD. Blijkt nu dus meer dan dubbel dat percentage te zijn voor Nederland. Grootste verschil zit in de accessoires.
Kijk je alleen naar de wielen, remmen, schokbrekers en uitlaat systeem en hang je er commerciële prijzen aan dan komt je al een heel eind in de richting van de prijsverhoging maar daar heb je nog geen auto mee die zijn verkoopprijs zou rechtvaardigen.

Maar uiteindelijk zal het allemaal worst wezen. De oplage is dermate klein dat ze het dealer netwerk er al mee kunnen vullen dus op paper zijn de auto's al verkocht. Te duur of niet..
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Dan blijft wel de vraag of de dealer ze aan de eindklant kan slijten voor die hoge prijs...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

http://www.telegraaf.nl/autovisie/22550 ... vo___.html
En we hebben beeld van Autovisie commentator Werner Budding en die is niet positief.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29448
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is inderdaad niet echt positief nieuws, vooral de conclusie: maakt absoluut de meerprijs t.o.v. een gewone T6 niet waar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Wat kan die man het probleem van deze auto verschrikkelijk goed verwoorden. De opmerking over de remmen had ik eigenlijk niet verwacht.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het ding klinkt wel lekkuhhh..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29448
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Misschien kan je bij Polestar wel een sportuitlaat kopen, heb je ook dat geluid.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”