Park Assist Volvo S40 2.0d 2005 werkt niet (goed)

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimmyS40
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.11.2014 - 14:22
Locatie: Brabant

Goedenavond,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Volvo S40 2.0d uit 2005. Deze is voorzien van de originele park assist optie, echter werkt deze niet (goed).

Zodra ik de (handgeschakelde) bak in de "R" zet hoor ik "BIEP BIEP" normaal zie ik dan in het scherm van de radio: "Park Assist actief, druk exit om te sluiten" of iets dergelijks.

Tegenwoordig hoor ik wel de "BIEP BIEP" maar verder gebeurt er niets, geen tekst in het radio scherm, en geen werkende parkeersensoren.
Iemand een idee, hoe ik dit zelf op kan lossen?

Hij is voorzien van HP audio + RTI mocht dat nog van belang zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Groet,

Jimmy
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Volgens mij kun je in het Centersteck via menu , instellingen veranderen van de auto, audio, alarm ed.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
JimmyS40
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.11.2014 - 14:22
Locatie: Brabant

Bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken, maar kan het niet vinden in het menu..

Groet,

Jimmy

edit: bedoelde dat ik het niet kan vinden in het menu...
Laatst gewijzigd door JimmyS40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JimmyS40
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.11.2014 - 14:22
Locatie: Brabant

Iemand nog een suggestie?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24620
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

er zal ergens een storing zijn, bv in de sensoren. Dat is lastig zelf op te lossen, uit laten lezen is het devies maar dat valt niet onder jouw wens het zelf te doen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
JimmyS40
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.11.2014 - 14:22
Locatie: Brabant

Beste Walter,

Bedankt voor je antwoord, ik denk zelf dat er een kabelbreuk is of iets dergelijks, omdat ze het soms wel doen, en soms niet. Heeft iemand een tekening hoe deze in de auto liggen, zodat ik dat zelf eerst kan controleren, alvorens ik naar de dealer ga.


Groet,

Jimmy
Ben W
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30

Zo'n sensor zal altijd een tikkend geluid maken. (met een stetoscoop goed hoorbaar) Dus kan je vrij simpel dat al zelf contr.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Een schemaatje is bijgevoegd, maar het lijkt me het beste om met een ohmmeter (doorverbindingsmeter) tussen diverse punten te meten of er nog contact is....de draadjes een beetje bewegen bij mde connectoren tijdens het meten, en ik denk dat je er dan wel uit komt.

Mocht je een trekhaak hebben, soms geeft een fout in dat trailermoduul ook een storing in de parkassist, deze schakelt de parkassist uit als er een karretje aangesloten is...
susses ermee!

Overigens: Pin 5 op de connector 64/322 is de plus, via een zekering.
Pin 4 op die connector is massa....check vooral ook die massa aansluiting, deze willen nog wel eens voor problemen zorgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
JimmyS40
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.11.2014 - 14:22
Locatie: Brabant

Beste Wim,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga hier zeker even mee aan de slag. Ik had afgelopen zaterdag al even gekeken en een foto gemaakt van de PDC module.
In het middelste gat is een aansluiting niet in gebruik? Er hangt ook een los stekkertje bij, deze past er niet in. Ik heb inderdaad ook een afneembare trekhaak (origineel Volvo)
Deze is niet aangekoppeld, maar kan die dan toch storing geven?

Bijgevoegd de afbeelding ter illustratie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Ook niet toevallig een verloopstekker in de trekhaak stopcontact laten zitten ?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
JimmyS40
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.11.2014 - 14:22
Locatie: Brabant

Er zit geen verloopstekker in. Het gekke is dat hij het soms wel doet, ik gok 65% niet, en 35% wel. Weet iemand waar het losse 'stekkertje' voor is?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”