het omzeilen van het onderhandelingsproces bij de dealer

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Poolrev
5th Gear member

casper schreef: De tegenkanting begint al langs alle kanten binnen de Volvogroep op te steken.
Volvocars Belgium weigert inmiddels al om van het autosalon in Brussel weg te blijven.
En wie naast Volvocars Belgium nog meer dan?

De richting die Volvo hier kiest is echt geen vreemde, als je heel goed naar alle ontwikkelingen kijkt. Eenzelfde soort beweging is er ook gaande in de huizenbouw, bij meer en meer keuken- en badkamercentra verschijnen de zgn. 3D kamers, daar waar je dus in je eigen huis je eigen ontwerpvoorstel virtueel kan zien.
Beleving staat centraal. Je ziet in het in de retail ook, de merken die eenzelfde soort (exclusief) beleid voeren, zijn doorgaans zeer succesvol.

Ik verwacht dat er meer merken eenzelfde weg zullen gaan volgen. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg. De autobeurzen zoals Frankfurt & Parijs zijn al lang niet meer wat het geweest is, en vind ik persoonlijk het geld voor de toegang niet waard, ik hecht meer waarde aan bijv. preview-evenementen die verschillende merken vaak al organiseren.
lint
Geartronic member

V70/2.4D/2003 schreef:
Adieu, het ga jullie goed en nog veel Volvoplezier!
Boreas
Zwaaien doet!
Dat is filosofisch gezien het beste besluit dat u in de maand december heeft genomen...
Adieu!
I rest my case, + veel......als hij maar geen Heintje Davids doet.
Ach, als Boreas het verstandig acht om het forum te verlaten is dat zijn besluit en dat moeten wij respecteren.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
casper
5th Gear member

Poolrev schreef: En wie naast Volvocars Belgium nog meer dan?
Ik krijg hier berichten van vrienden uit Duitsland (Volvodealers) die dit ook helemaal niet zien zitten.
Poolrev schreef:De richting die Volvo hier kiest is echt geen vreemde, als je heel goed naar alle ontwikkelingen kijkt. Eenzelfde soort beweging is er ook gaande in de huizenbouw, bij meer en meer keuken- en badkamercentra verschijnen de zgn. 3D kamers, daar waar je dus in je eigen huis je eigen ontwerpvoorstel virtueel kan zien.
Je vergeet hier een zeer belangrijk iets : het gaat hier niet om een DVD'tje van € 15 maar wel om auto's van € 20000 tot € 100000 of meer.
Je kan je misschien al een idee vormen via het internet en je auto configureren maar zomaar zoveel geld via je Visa-kaart overmaken zonder dat je daar met een vakman over gepraat hebt, laat staan dat je zelf niet eens in de wagen hebt gezeten, ik denk niet dat velen dat zomaar zullen doen.
Internetverkoop is een prima iets, maar het heeft duidelijk zijn grenzen.
Ok, koop jij maar een badkamer via het internet, maar ik als bouwprofessioneel zou daar totaal geen vertrouwen in hebben mocht ik die kwaliteit niet met mijn eigen ogen gezien hebben.
Als ik een 3D-beeld of -filmpje op mijn scherm zie met een interieur van een wagen dan geeft dat filmpje nooit weer hoe ik mij behaaglijk zou moeten voelen in die wagen. Zelfs de grootste brol zou men zo kunnen verkopen.
Poolrev schreef:Beleving staat centraal. Je ziet in het in de retail ook, de merken die eenzelfde soort (exclusief) beleid voeren, zijn doorgaans zeer succesvol.
Ik verwacht dat er meer merken eenzelfde weg zullen gaan volgen. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg. De autobeurzen zoals Frankfurt & Parijs zijn al lang niet meer wat het geweest is, en vind ik persoonlijk het geld voor de toegang niet waard, ik hecht meer waarde aan bijv. preview-evenementen die verschillende merken vaak al organiseren.
Beleving staat centraal, inderdaad, maar beleving krijg je niet vanaf je computerscherm of tablet, wel in het echte leven. Daarom heet het ook be"leving".
Ik weet niet hoe jij rondloopt op het autosalon in Frankfurt, maar ik heb me daar alle 2 jaren steeds in een enthousiaste en bijzonder talrijke massa autoliefhebbers begeven.
Je denkt toch niet dat er ook maar iemand bij Mercedes er ook maar over zou durven nadenken om weg te blijven van de IAA.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
evert65
6th Gear member

jammer dat boreas weg is
keep calm!, your randomizer is running
lint
Geartronic member

Misschien komt Boreas nog wel eens terug, je weet maar nooit.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

lint schreef: Misschien komt Boreas nog wel eens terug, je weet maar nooit.
je weet een feestelijke stemming weer knap te verstjeren...
Volvo for life
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

lint schreef: Misschien komt Boreas nog wel eens terug, je weet maar nooit.
Zo hebben we er hier meer gehad ...

Toch hoe ik wel van die acties om eens een dikke knuppel in dat hoenderhok te gooien: dat houdt je scherp om eens na te denken over de dingen die een ander schrijft. Het meeste wat geschreven wordt is toch maar een slap gemiddelde om te proberen niemand op z'n tenen te trappen.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Poolrev
5th Gear member

casper schreef:Ik krijg hier berichten van vrienden uit Duitsland (Volvodealers) die dit ook helemaal niet zien zitten.
Volgens mij is de belangrijkste reden waarom ze dit niet zien zitten, dat ze de marge helemaal denken kwijt raken (die ze feitelijk al zo goed als kwijt zijn), en ze dus hun eigen meerwaarde meer tot uitdrukking moeten brengen. Of zie ik dat verkeerd?
casper schreef: Je vergeet hier een zeer belangrijk iets : het gaat hier niet om een DVD'tje van € 15 maar wel om auto's van € 20000 tot € 100000 of meer.
Je kan je misschien al een idee vormen via het internet en je auto configureren maar zomaar zoveel geld via je Visa-kaart overmaken zonder dat je daar met een vakman over gepraat hebt, laat staan dat je zelf niet eens in de wagen hebt gezeten, ik denk niet dat velen dat zomaar zullen doen.
Internetverkoop is een prima iets, maar het heeft duidelijk zijn grenzen.
Ok, koop jij maar een badkamer via het internet, maar ik als bouwprofessioneel zou daar totaal geen vertrouwen in hebben mocht ik die kwaliteit niet met mijn eigen ogen gezien hebben.
Als ik een 3D-beeld of -filmpje op mijn scherm zie met een interieur van een wagen dan geeft dat filmpje nooit weer hoe ik mij behaaglijk zou moeten voelen in die wagen. Zelfs de grootste brol zou men zo kunnen verkopen.
Ik denk dat we langs elkaar heen praten, vermoedelijk ben ik niet duidelijk genoeg. Zeg ik hier ergens dat de consument z'n auto bij elkaar klikt, 'm in het winkelwagentje legt en afrekent? Dat is in ieder geval niet wat ik bedoel duidelijk te maken en volgens mij ook niet de intentie van Volvo.
Persoonlijk zoek ik altijd van tevoren al m'n wensen via het internet uit, en aan de hand daarvan stap ik naar de dealer toe, zowel voor zakelijk (wat natuurlijk makkelijker is omdat je de auto niet direct hoeft af te tikken) als privé (wat ik wel moet aftikken). Voor overige spullen in het dagelijks leven doe ik dat overigens ook, dus wat dat betreft loopt de autobranche zeker nog achter qua digitalisering.
Het is onderdeel van het geheel, en als ik het bericht van Volvo goed lees, is dat straks ook nog zo, alleen gaat men er meer geld in investeren zodat de tooling beter wordt.

Met 3D bedoel ik overigens gewoon in de showroom, niet op een tablet o.i.d., maar volledige projectie in een ruimte, dat had ik beter moeten toelichten gelijk, kennelijk ga je een andere kant op dan ik bedoel. Dus niet thuis vanaf de bank, maar als onderdeel van de totale digitale beleving.
Ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar een showroom met een auto die exact is zoals ik 'm graag wil bestellen, moet ik nog tegenkomen. Dus ik zie die digitale voorstelling/beleving van een auto zeker wel zitten. Iedereen doet dat toch min of meer in z'n hoofd ook? Een goede configurator op een website is een voorbeeld wat ik zeker een nuttige digitale toevoeging vind. BMW doet dit erg goed momenteel bijvoorbeeld. Volvo heeft hier nog een stap te gaan, zeker voor wat betreft de Nederlandse configurator.
casper schreef: Beleving staat centraal, inderdaad, maar beleving krijg je niet vanaf je computerscherm of tablet, wel in het echte leven. Daarom heet het ook be"leving".
Ik weet niet hoe jij rondloopt op het autosalon in Frankfurt, maar ik heb me daar alle 2 jaren steeds in een enthousiaste en bijzonder talrijke massa autoliefhebbers begeven.
Je denkt toch niet dat er ook maar iemand bij Mercedes er ook maar over zou durven nadenken om weg te blijven van de IAA.
Hoe een merk (auto of wat anders, maakt niet uit) zich digitaal presenteert, weegt wel degelijk mee in het hedendaagse gedrag van de consument. Men wil zich graag kunnen voorstellen hoe iets bij hem/haar past, en daar werken de digitale zaken zeker aan bij.

Je noemt ook precies het goede merk, Mercedes kan uiteraard niet wegblijven van de IAA omdat de IAA een machtsstrijd is tussen de Duitse automachten, iets van "wie heeft de grootste en indrukwekkendste", dat blijkt daar uit alle stands van de Duitsers. En beleving, mwa, niet echt. Overal staan hekjes omheen en de leukste auto's kan je alleen vanaf (grote) afstand zien, als je je best doet om door de mensenmassa te dringen...
Als het echt een beurs moet zijn, doe dan maar bijvoorbeeld de Essen Techno Classica. Is betaalbaar, volop beleving, want je kan er tussen de miljoenen kostende auto's lopen, en ook de hedendaagse auto's van bijv. Rolls-Royce zijn toegankelijk.
En anders gewoon de showroom, waar je in alle rust de auto's kan bekijken, beleven en voelen, van welk merk dan ook.

Dus qua fysieke beleving kan ik mij zeer goed vinden in de keuze van Volvo om zich terug te trekken van de beurzen. Al ben ik heel erg nieuwsgierig naar de invulling van die 'lokale' evenementen.
Summum
6th Gear member

Die lokale evenementen zijn onder andere de previews die Volvocars NL in Beesd organiseert, lijkt me. Over enkele weken zijn we daar te gast voor de XC90.

Overigens werd vandaag bekend dat Volvo in ieder geval komend jaar april nog wel aanwezig is op de AutoRai in Amsterdam
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
casper
5th Gear member

Summum schreef: Die lokale evenementen zijn onder andere de previews die Volvocars NL in Beesd organiseert, lijkt me. Over enkele weken zijn we daar te gast voor de XC90.
Overigens werd vandaag bekend dat Volvo in ieder geval komend jaar april nog wel aanwezig is op de AutoRai in Amsterdam
Met een lokaal evenement (bijvoorbeeld zulke preview) bij Volvocars zelf lok je nauwelijks een publiek dat nu met een ander merk rijdt.
Meestal komen daar enkel Volvoliefhebbers en -bezitters op af.
Je eigen publiek onderhouden is belangrijk, maar je moet die ander ook over de schreef halen.
Een publiek wil graag een gelegenheid waar het ook wel eens kan vergelijken met een ander merk.
Een koopsalon zoals dat van Brussel is dan ook een must voor Volvo, zo niet prijst het zich voor die periode van het jaar volledig uit de markt.
Volvo moet respect hebben voor de lokale markten en dat blijkt met deze nieuwe visie niet erg het geval.
Door een nieuwe Volvo aan de ingang van een lokaal evenement ten toon te stellen verkoop je namelijk nauwelijks een auto.
En Volvo moet toch beseffen dat een Amerikaan niet koopt zoals een Chinees, een Belg niet zoals een Nederlander.

En wat doe je dan met de meute aan autojournalisten die met filmpjes op het internet, artikels in kranten en tijdschriften berichten over de autosalons ? Leuk als Volvo daar niet meer aan bod komt. Weg met de gratis reclame en aandacht. De concurrentie zal lachen !

En dat nu dus met 1 generaliserend pennetrekje omgooien is, en ik blijf het herhalen, zeer dom !
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
Ben
Executive Member
Contacteer:

Het salon is een puur Belgisch evenement. Zoiets als een salon waar je een auto gaat kopen kennen we in Nederland niet.
Een beurs, alleen om je modellen te laten zien wordt zo langzamerhand een onbetaalbare exersitie. Voor een beetje evenement ben je een miljoen kwijt en dan moet je de aandacht delen met allerlei andere merken.
Iemand die voor een Fiat komt, komt echt niet voor een Volvo.
Dan beter eigen evenementen waarvan je weet dat degenen die komen specviaal voor Volvo komen.
Je hebt ze dan langer in huis en kunt ze meer tonen.

Ik denk dat er goed over is nagedacht. Maar het wordt maatwerk per land.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V480-S60
Geartronic member

Inderdaad denk ook ik dat er heel goed over nagedacht is. Het zal inderdaad ook per land verschillen hoe het ingevuld zal gaan worden.

Ik wacht het wel af. In (uit) principe ben ik toch niet in de markt voor een "splinter"nieuwe auto.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Daar zeg je wat. Eén van de Volvo evenementen zou een Volvo occasionshow kunnen zijn.
Modellen waar dealers graag van af willen of juist de neusjes van de zalm op een centrale plek bij elkaar.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

Ben schreef: Daar zeg je wat. Eén van de Volvo evenementen zou een Volvo occasionshow kunnen zijn.
Modellen waar dealers graag van af willen of juist de neusjes van de zalm op een centrale plek bij elkaar.
Da's wel een mooi idee!
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Jij met je "mooi idee". Dat gaat in de meeste gevallen dus gewoon en bak poen kosten. Enuh, zie je de 27e wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Mart van der Steeg schreef:
Ben schreef: Daar zeg je wat. Eén van de Volvo evenementen zou een Volvo occasionshow kunnen zijn.
Da's wel een mooi idee!
AUDI had ook zoiets: de A-selectie en dan kon je naar Leusden om te kijken en/of kopen. Was helaas alweer 20 jaar terug maar ik vond dat wel de moeite waard.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
evert65
6th Gear member

27 december in soesterberg!
alle volvogekken bijelkaar :lol:
keep calm!, your randomizer is running
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef: Jij met je "mooi idee". Dat gaat in de meeste gevallen dus gewoon en bak poen kosten. Enuh, zie je de 27e wel.
Iets moois kost wat geld. Maar de vraag is: is het teveel geld?
Dat hoeft niet zo te zijn, net als de markthandelaar aan het eind van de dag die van zijn laatste tomaten af wil en die niet mee naar huis wil nemen.
Op het juiste moment toeslaan dus.
En alleen kijken kan ook, net als op de 27e ;-)
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”