Ik vrees dat er weer een volgend projectje aan zit te komen...
Bij het sturen naar rechts loopt het linkerwiel wel heel erg aan sinds ik de winterbanden heb gemonteerd. Zowel de zomer- als de winterbanden zijn 225/45/R17, maar de winterbanden (Vredestein) op de Thor velgen maken het toch wel een beetje te bont.
Bij een blik achter het wiel ziet het er al mooi glad schoon geschraapt uit:
Nu zijn de meningen verdeeld als ik zo op het Internet zoek of dit al dan niet kwaad kan (de een zegt dat het acute APK afkeur wordt en je je banden sloopt, de ander zegt dat dit stuk metaal er juist zit om de boel te beschermen en dat het niet zo veel kwaad kan als het er tegenaan loopt aangezien het toch op lage snelheden gebeurt), maar het geschuur kan toch niet echt bevorderlijk zijn voor de banden.
Aangezien ik uit de gegevens die ik heb van de auto kan uitmaken dat hij oorspronkelijk af-fabriek geleverd is op 17" Tethys velgen met dezelfde maat banden zullen de uitslagbegrenzers er wel opzitten. Dus maar eens de camera achter de band gericht:
En jawel, een mooi stukje zwart rubber op een zo te zien betrekkelijk makkelijk bereikbaar stukje staal geschroefd. En eventjes online zoeken leert in ieder geval dat het geen heel duur onderdeel is, dus er maar twee nieuwe besteld om ze te vervangen.
Het zal me benieuwen of ik die bouten een beetje makkelijk los ga krijgen. Normaal gesproken zou ik niets aan de besturing en remmerij van een auto doen, maar dit gaan we nog wel een keertje voor de lol proberen.
Iemand tips die dit vaker heeft gedaan?