V70R 2003-2007 kilometerstanden

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lunar
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 06.01.2014 - 19:00

Hallo Lezers!

Waar ik toch ontzettend benieuwd naar ben, zijn de kilometerstanden van de mede V70R (03-07) rijders! Ik ken er een aantal met boven de 300.000km op de teller. Wij zitten nu bijna op de 400.000km (395.000km) en ik ben dus benieuwd, heb ik de hoogste? =)
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

289.000 met mijn 2003 V70R (aquamist, Ferrita pijp + downpipe en MTE custom tune. +-350pk) Blok net afgeschreven wegens gescheurde cylinderwand. Ook interessant trouwens, wie is hier het slachtoffer van geworden en bij welke stand?
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

Mijn R heeft er 206.000 kilometers op zitten, eerste blok nog.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Gebruikersavatar
Lunar
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 06.01.2014 - 19:00

Wow, echt Thuurc... Zonde man!

Waar ga je een ander blok vandaan halen? Ebay?

Ons motorblok is nog nooit vervangen geweest. Wel het bekende haakse overbrenging probleem gehad.
Laatst gewijzigd door Lunar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
CramerR
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.12.2007 - 19:25

Mijne is van januari 2004 en heeft 180,000 km gereden. Al 8,5 jaar in bezit en wil nog steeds niets anders.
GMdeJong
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 28.02.2007 - 16:19
Locatie: Sneek

Juli 2006, zit nu op 164.000 km.

@Thuur, zo dat is k*t nieuws.... Ik ben benieuwd hoe dit afloopt :(
Laatst gewijzigd door GMdeJong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2007 Volvo C30 1.8 Momentum, Titanium Grey
2012 Volvo V40 T4 Momentum Polestar, Titanium Grey

2006 Volvo V70R AWD, Magic Blue
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

GMdeJong schreef: @Thuur, zo dat is k*t nieuws.... Ik ben benieuwd hoe dit afloopt :(
Komt een 2.4 T5 blok in. Dat is reeds aangeschaft en kan elk moment aankomen bij Thuurbo in Gronsveld, zodat de grote transplantatie kan beginnen. Hopelijk met (nog) 2 weken de auto terug.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

250.000 km, zelfde setup (more or less) als Thuur. LPG bij 110.000 km ingebouwd, 0 problemen, alleen reeds 2x koppeling vervangen, nu Spec 3+ koppeling en SMF van Spec..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

Ik zit nu op 295.000. Bij 180.000 LPG erin en zonder problemen.
Wel ondertussen vervangen: alle wiellagers, complete koppeling incl. vliegwiel en de normale slijtagedelen als draagarmen etc.
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Sinds aantal weken mijn volledig gerestaureerde 850R ingeruild voor een V70R uit 2007, een van de laatsten dus. Electric Silver met Norkapp Blue leer. Inmiddels staat ie op 162.800 km. Eerste weken geen lol van gehad. Blok bouwde druk op in koelsysteem. We dachten aan gescheurde cilinder maar bleek kromme kop. Kop gevlakt, nieuwe pakking en preventief shims laten plaatsen in de spleten tussen de cilinderwanden. Hiermee de kans op scheuren volgens de heren deskundigen op Ford en Volvo fora in het buitenland drastisch verkleind. Auto is inmiddels weer terug en lijkt goed te gaan. Uitlaat hing los, ophanging onder de auto was stuk. Inmiddels gelast en weer klaar. Net een subwoofer geplaatst, binnenkort een PA-300 plaatsen en veel km's maken.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Foto's?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Brambo67 schreef: Sinds aantal weken mijn volledig gerestaureerde 850R ingeruild voor een V70R uit 2007, een van de laatsten dus. Electric Silver met Norkapp Blue leer. Inmiddels staat ie op 162.800 km. Eerste weken geen lol van gehad. Blok bouwde druk op in koelsysteem. We dachten aan gescheurde cilinder maar bleek kromme kop. Kop gevlakt, nieuwe pakking en preventief shims laten plaatsen in de spleten tussen de cilinderwanden. Hiermee de kans op scheuren volgens de heren deskundigen op Ford en Volvo fora in het buitenland drastisch verkleind. Auto is inmiddels weer terug en lijkt goed te gaan. Uitlaat hing los, ophanging onder de auto was stuk. Inmiddels gelast en weer klaar. Net een subwoofer geplaatst, binnenkort een PA-300 plaatsen en veel km's maken.
zelf gedaan ?

of indien laten doen.. waar?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

crackedtooth schreef:
Brambo67 schreef: Sinds aantal weken mijn volledig gerestaureerde 850R ingeruild voor een V70R uit 2007, een van de laatsten dus. Electric Silver met Norkapp Blue leer. Inmiddels staat ie op 162.800 km. Eerste weken geen lol van gehad. Blok bouwde druk op in koelsysteem. We dachten aan gescheurde cilinder maar bleek kromme kop. Kop gevlakt, nieuwe pakking en preventief shims laten plaatsen in de spleten tussen de cilinderwanden. Hiermee de kans op scheuren volgens de heren deskundigen op Ford en Volvo fora in het buitenland drastisch verkleind. Auto is inmiddels weer terug en lijkt goed te gaan. Uitlaat hing los, ophanging onder de auto was stuk. Inmiddels gelast en weer klaar. Net een subwoofer geplaatst, binnenkort een PA-300 plaatsen en veel km's maken.
zelf gedaan ?

of indien laten doen.. waar?
Inmiddels weer veel verder. Het geshimde B5254T4 blok ging na twee weken weer druk opbouwen. Check gedaan met snuffelaar op koelvloeistof en bingo; nog meer CO dan voorheen. Blok is er uiteindelijk uitgehaald en vervangen door een B5244T5 blok uit een T5 uit 2005. Alle randdelen zijn overgezet van mijn motor. Heb gelijk koppeling en drukgroep laten vervangen. Ook bus van HO vervangen en alle oliën.

Alles is gedaan door Brouwer LPG inbouw in Hoogeveen. Die mannen hebben goed werk geleerd. De shims hebben ze op maat laten maken maar helaas was het blok ergens anders ook nog lek. Het nieuwe T5 blok bouwt totaal geen druk op. Helaas merk ik wel een duidelijk verschil tussen een R en een T5 blok. Het R blok heeft met de standaard software en geen aanpassingen veel meer power onderin. Het spul krijgt daarom nog een remap van de software. Het voordeel van het T5 blok is dat het veel sterker is vanwege de 81 mm diameter ipv de 83 van de 2.5 blokken.

Ik had de shims laten maken van aluminium en zodanig dat ze er zonder hamer tussen gedrukt konden worden. Op mijn BLOG op het 850 forum heb ik foto's staan.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Heb het "even" gelezen op het 850 forum, wat een drama verhaal, maar wel fijn dat ze bij ECH zo goed hebben geholpen om het op te lossen. Neem aan dat je alleen het kale B5244T5 blok hebt gebruik en verder alle randapparatuur van de R (turbo, spruitstukken enz).
Denk dat je met een remap wel een heel groot gedeelte van je bottom power weer terug hebt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Vincent V70R
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06.06.2016 - 03:46
Locatie: Lelystad

Mijn Flashgreen R uit 2004 is inmiddels de 183000 gepasseerd
Gebruikersavatar
Borre
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 28.01.2016 - 08:25
Locatie: Noordwijkerhout

Mijn R staat nu inmiddels op 100.000 en een beetje..
VOLVO V70R 2003 | VOLVO XC70 2.5T 2004
R-K
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.06.2015 - 18:49

Ik heb er ondertussen al iets meer dan 223000 op staan. ;-)

Ronald.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”