Waar ik toch ontzettend benieuwd naar ben, zijn de kilometerstanden van de mede V70R (03-07) rijders! Ik ken er een aantal met boven de 300.000km op de teller. Wij zitten nu bijna op de 400.000km (395.000km) en ik ben dus benieuwd, heb ik de hoogste?
V70R 2003-2007 kilometerstanden
- Lunar
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 06.01.2014 - 19:00
Hallo Lezers!
Waar ik toch ontzettend benieuwd naar ben, zijn de kilometerstanden van de mede V70R (03-07) rijders! Ik ken er een aantal met boven de 300.000km op de teller. Wij zitten nu bijna op de 400.000km (395.000km) en ik ben dus benieuwd, heb ik de hoogste?
Waar ik toch ontzettend benieuwd naar ben, zijn de kilometerstanden van de mede V70R (03-07) rijders! Ik ken er een aantal met boven de 300.000km op de teller. Wij zitten nu bijna op de 400.000km (395.000km) en ik ben dus benieuwd, heb ik de hoogste?
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
289.000 met mijn 2003 V70R (aquamist, Ferrita pijp + downpipe en MTE custom tune. +-350pk) Blok net afgeschreven wegens gescheurde cylinderwand. Ook interessant trouwens, wie is hier het slachtoffer van geworden en bij welke stand?
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
-
eric vermeer
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Mijn R heeft er 206.000 kilometers op zitten, eerste blok nog.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
- Lunar
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 06.01.2014 - 19:00
Wow, echt Thuurc... Zonde man!
Waar ga je een ander blok vandaan halen? Ebay?
Ons motorblok is nog nooit vervangen geweest. Wel het bekende haakse overbrenging probleem gehad.
Waar ga je een ander blok vandaan halen? Ebay?
Ons motorblok is nog nooit vervangen geweest. Wel het bekende haakse overbrenging probleem gehad.
Laatst gewijzigd door Lunar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
GMdeJong
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 28.02.2007 - 16:19
- Locatie: Sneek
Juli 2006, zit nu op 164.000 km.
@Thuur, zo dat is k*t nieuws.... Ik ben benieuwd hoe dit afloopt
@Thuur, zo dat is k*t nieuws.... Ik ben benieuwd hoe dit afloopt
Laatst gewijzigd door GMdeJong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2007 Volvo C30 1.8 Momentum, Titanium Grey
2012 Volvo V40 T4 Momentum Polestar, Titanium Grey
2006 Volvo V70R AWD, Magic Blue
2012 Volvo V40 T4 Momentum Polestar, Titanium Grey
2006 Volvo V70R AWD, Magic Blue
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Komt een 2.4 T5 blok in. Dat is reeds aangeschaft en kan elk moment aankomen bij Thuurbo in Gronsveld, zodat de grote transplantatie kan beginnen. Hopelijk met (nog) 2 weken de auto terug.GMdeJong schreef: @Thuur, zo dat is k*t nieuws.... Ik ben benieuwd hoe dit afloopt![]()
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
-
Marc Apeldoorn
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
250.000 km, zelfde setup (more or less) als Thuur. LPG bij 110.000 km ingebouwd, 0 problemen, alleen reeds 2x koppeling vervangen, nu Spec 3+ koppeling en SMF van Spec..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Sinds aantal weken mijn volledig gerestaureerde 850R ingeruild voor een V70R uit 2007, een van de laatsten dus. Electric Silver met Norkapp Blue leer. Inmiddels staat ie op 162.800 km. Eerste weken geen lol van gehad. Blok bouwde druk op in koelsysteem. We dachten aan gescheurde cilinder maar bleek kromme kop. Kop gevlakt, nieuwe pakking en preventief shims laten plaatsen in de spleten tussen de cilinderwanden. Hiermee de kans op scheuren volgens de heren deskundigen op Ford en Volvo fora in het buitenland drastisch verkleind. Auto is inmiddels weer terug en lijkt goed te gaan. Uitlaat hing los, ophanging onder de auto was stuk. Inmiddels gelast en weer klaar. Net een subwoofer geplaatst, binnenkort een PA-300 plaatsen en veel km's maken.
-
crackedtooth
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
zelf gedaan ?Brambo67 schreef: Sinds aantal weken mijn volledig gerestaureerde 850R ingeruild voor een V70R uit 2007, een van de laatsten dus. Electric Silver met Norkapp Blue leer. Inmiddels staat ie op 162.800 km. Eerste weken geen lol van gehad. Blok bouwde druk op in koelsysteem. We dachten aan gescheurde cilinder maar bleek kromme kop. Kop gevlakt, nieuwe pakking en preventief shims laten plaatsen in de spleten tussen de cilinderwanden. Hiermee de kans op scheuren volgens de heren deskundigen op Ford en Volvo fora in het buitenland drastisch verkleind. Auto is inmiddels weer terug en lijkt goed te gaan. Uitlaat hing los, ophanging onder de auto was stuk. Inmiddels gelast en weer klaar. Net een subwoofer geplaatst, binnenkort een PA-300 plaatsen en veel km's maken.
of indien laten doen.. waar?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Inmiddels weer veel verder. Het geshimde B5254T4 blok ging na twee weken weer druk opbouwen. Check gedaan met snuffelaar op koelvloeistof en bingo; nog meer CO dan voorheen. Blok is er uiteindelijk uitgehaald en vervangen door een B5244T5 blok uit een T5 uit 2005. Alle randdelen zijn overgezet van mijn motor. Heb gelijk koppeling en drukgroep laten vervangen. Ook bus van HO vervangen en alle oliën.crackedtooth schreef:zelf gedaan ?Brambo67 schreef: Sinds aantal weken mijn volledig gerestaureerde 850R ingeruild voor een V70R uit 2007, een van de laatsten dus. Electric Silver met Norkapp Blue leer. Inmiddels staat ie op 162.800 km. Eerste weken geen lol van gehad. Blok bouwde druk op in koelsysteem. We dachten aan gescheurde cilinder maar bleek kromme kop. Kop gevlakt, nieuwe pakking en preventief shims laten plaatsen in de spleten tussen de cilinderwanden. Hiermee de kans op scheuren volgens de heren deskundigen op Ford en Volvo fora in het buitenland drastisch verkleind. Auto is inmiddels weer terug en lijkt goed te gaan. Uitlaat hing los, ophanging onder de auto was stuk. Inmiddels gelast en weer klaar. Net een subwoofer geplaatst, binnenkort een PA-300 plaatsen en veel km's maken.
of indien laten doen.. waar?
Alles is gedaan door Brouwer LPG inbouw in Hoogeveen. Die mannen hebben goed werk geleerd. De shims hebben ze op maat laten maken maar helaas was het blok ergens anders ook nog lek. Het nieuwe T5 blok bouwt totaal geen druk op. Helaas merk ik wel een duidelijk verschil tussen een R en een T5 blok. Het R blok heeft met de standaard software en geen aanpassingen veel meer power onderin. Het spul krijgt daarom nog een remap van de software. Het voordeel van het T5 blok is dat het veel sterker is vanwege de 81 mm diameter ipv de 83 van de 2.5 blokken.
Ik had de shims laten maken van aluminium en zodanig dat ze er zonder hamer tussen gedrukt konden worden. Op mijn BLOG op het 850 forum heb ik foto's staan.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb het "even" gelezen op het 850 forum, wat een drama verhaal, maar wel fijn dat ze bij ECH zo goed hebben geholpen om het op te lossen. Neem aan dat je alleen het kale B5244T5 blok hebt gebruik en verder alle randapparatuur van de R (turbo, spruitstukken enz).
Denk dat je met een remap wel een heel groot gedeelte van je bottom power weer terug hebt.
Denk dat je met een remap wel een heel groot gedeelte van je bottom power weer terug hebt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Vincent V70R
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 06.06.2016 - 03:46
- Locatie: Lelystad
Mijn Flashgreen R uit 2004 is inmiddels de 183000 gepasseerd















