precies!Thijs schreef: Ok, snap ik, maar een auto zonder four-c en zonder nivomats zal toch ook gaan hangen? Wordt het daar ook afgeraden? of hangt een auto met four-c meer door als een auto zonder four-c en nivomats?
V60 2011 D5 als trekker?
- OGA244
- 8th Gear member
- Thijs
- 7th Gear member
Ik snap de precies niet helemaal, een auto zonder nivomats en zonder four-c hangt minder door als een auto met four-c? Lees ik dat goed? Kijk, het wordt aldoor duidelijker!OGA244 schreef:precies!Thijs schreef: Ok, snap ik, maar een auto zonder four-c en zonder nivomats zal toch ook gaan hangen? Wordt het daar ook afgeraden? of hangt een auto met four-c meer door als een auto zonder four-c en nivomats?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- NielsPHEV
- 7th Gear member
four c is een tenneco (monroe) smart suspension wordt onder meer auto's toegepast (een recente versie zit ook in de XC90 met luchtvering) ben vooral benieuwd naar waarom men ontraad en waarom dan niet bij de XC90 bijvoorbeeld, ik zou namelijk verwachten dat dit soort ophang en veer systemen een goed weggedrag met aanhangers juist bevorderen.
- OGA244
- 8th Gear member
Dat is de uitleg die ik van Volvo krijg, als ik een klant die uitleg meegeef en er moet toch een trekhaak onder gaan we daar zeker geen ruzie over krijgen.
Maar ik vermoed dat het met productaansprakelijkheid te maken heeft.
Maar ik vermoed dat het met productaansprakelijkheid te maken heeft.
- OGA244
- 8th Gear member
Bij de nw V90/S90 zit de luchtvering alleen op de achteras, dat zou ivm de hoogtecompensatie kunnen zijnNielsPHEV schreef: four c is een tenneco (monroe) smart suspension wordt onder meer auto's toegepast (een recente versie zit ook in de XC90 met luchtvering) ben vooral benieuwd naar waarom men ontraad en waarom dan niet bij de XC90 bijvoorbeeld, ik zou namelijk verwachten dat dit soort ophang en veer systemen een goed weggedrag met aanhangers juist bevorderen.
- mga1600
- 6th Gear member
In de Belgische trouwens ook niet......., wel in de Nederlandse lijst.mga1600 schreef: In de Duitse folders en prijslijsten wordt het voorbehoud van de trekhaak bij 4C niet gemaakt.
Ik had er met mijn dealer kortgeleden ook een gesprek over en die wist ook niet meer te vertellen dan dat ze moeten zeggen van Volvo Nederland dat de combinatie niet aan te raden is. Ze konden mij ook niet uitleggen wat er dan allemaal fout zou kunnen gaan. In andere landen hoeft dat kennelijk niet gezegd te worden. Vreemd......
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Discovery
- 5th Gear member
Four-C Continously Controlled Chassis Concept
(niet i.c.m. Charcoal inleg en/of automatische niveauregeling) Volvo Cars Nederland B.V. adviseert om geen trekhaak te monteren bij een V60 voorzien van het actieve FOUR-C chassis om een optimale werking van het systeem te waarborgen
Dit kan je op meerdere manieren lezen.
-Systeem kan beschadigd raken door zware treklast
-Systeem functioneert niet zoals het zou moeten door treklast, reageert daardoor anders (of dit enig gevaar opleverd is dan maar de vraag)
(niet i.c.m. Charcoal inleg en/of automatische niveauregeling) Volvo Cars Nederland B.V. adviseert om geen trekhaak te monteren bij een V60 voorzien van het actieve FOUR-C chassis om een optimale werking van het systeem te waarborgen
-Systeem functioneert niet zoals het zou moeten door treklast, reageert daardoor anders (of dit enig gevaar opleverd is dan maar de vraag)
Laatst gewijzigd door Discovery op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- mga1600
- 6th Gear member
De eigenschappen kunnen natuurlijk verstoord raken bin een grote last, dat weet ik natuurlijk niet, maar de grote vraag blijft voor mij waarom dit voorbehoud alleen in de NL prijslijsten staat en niet in de Duitse, Belgische e.d. en het staat evenmin in de instructieboekje zover ik het heb gezien. Dat is toch vreemd?Discovery schreef: Four-C Continously Controlled Chassis Concept
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- diesel01
- Geartronic member
Je kunt jezelf afvragen of je met een dergelijk systeem een aanhanger(in het geval van een D5 XC60) van 2 ton over de alpen moet trekken.
Ik zou met het systeem rustig een caravan durven trekken en fourC op sport, het deinen ben je kwijt en het harde van advance is niet nodig.
Ik speel nog steeds met de gedachte om een trekhaak te monteren want ik moet nu mijn vader vragen.
Ik zou met het systeem rustig een caravan durven trekken en fourC op sport, het deinen ben je kwijt en het harde van advance is niet nodig.
Ik speel nog steeds met de gedachte om een trekhaak te monteren want ik moet nu mijn vader vragen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]