V50 1,6. km stand 160.000
Inschakelen van de achteruit gaat niet altijd soepel. Eerst de 1e versnelling inschakelen en daarna de R is dan een effectieve actie. Gaat dan wel gepaard met wat tandengeknars. Schakelen van 1-5 en terug gaat probleemloos.
Wat kan hier aan de hand zijn?
V50 1.6 handgeschakeld
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Wat wil je flushen aan een handbak?
Klinkt als een verrotte synchromesh van de achteruit.
Klinkt als een verrotte synchromesh van de achteruit.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Bakolie van een handbak verversen kan zeker zin hebben. Heb het 2 keer gedaan bij mijn V50 T5 en heeft zeker een positief effect gehadPoika schreef: Wat wil je flushen aan een handbak?
Klinkt als een verrotte synchromesh van de achteruit.
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ja verversen.... flushen doe je met 16l olie. Iets te veel van het goede denk ik.
1x is genoeg hoor bij een handbak (tussen de 1.5 en 2.5l gemiddeld)
En inderdaad, verversen kan nooit kwaad, maar lost mechanische defecten niet op.
1x is genoeg hoor bij een handbak (tussen de 1.5 en 2.5l gemiddeld)
En inderdaad, verversen kan nooit kwaad, maar lost mechanische defecten niet op.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.12.2016 - 17:46
Mijn bakolie (handbak) is gisteren toevallig ververst omdat hij soms wat stroefjes schakelde. Olie was 170 d km jong. Schakelt nu weer een stuk soepeler.
Bakolie eerst doen om te kijken of het effect heeft en dan verder kijken denk ik.
Bakolie eerst doen om te kijken of het effect heeft en dan verder kijken denk ik.
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08
Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Als de synchromesh al hoorbaar is dan ga je dat echt niet oplossen met nieuwe olie...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
Integendeel, ik heb zelfs wel eens een kapotte synchromesh aan een bakoliewissel overgehouden. Blijkbaar hield de oude troep het nog wat bij elkaar.Poika schreef: Als de synchromesh al hoorbaar is dan ga je dat echt niet oplossen met nieuwe olie...
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Vroeger niet nee... tegenwoordig bij de wat ‘luxere’ auto’s wel hoor. Bij een aygo niet nee...
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Mtx75 bak uit de 1.8 en 2.0:
Oftewel de 1.6 benzine lijkt geen synchromesh op de achteruit te hebben..
IB5 uit de 1.6:Debuting in 1992, the transmission was developed in tandem with the Zetec family of engines. The transmission is optimised for transferring larger levels of torque than the older iB-series unit used on the Fiesta and Escort models. Other features include the provision of equal length driveshafts (to combat torque steer) and synchromesh on reverse gear.
All gear wheels except for reverse gear are constantly in mesh
All forward gears are synchronised
Oftewel de 1.6 benzine lijkt geen synchromesh op de achteruit te hebben..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Wat slecht eigenlijk...... had toch wel verwacht dat bij de hele reeks ze dit zouden hebben toegepast.
Maar ts reageert toch niet meer, wat meer gebeurt helaas.
Tip vd koppeling komt meer tot zijn recht dan.
Maar ts reageert toch niet meer, wat meer gebeurt helaas.
Tip vd koppeling komt meer tot zijn recht dan.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Tja de IB5 is een ontwerp uit de jaren 70. Begin jaren 80 is er een 5e versnelling toegevoegd. En ergens midden jaren 90 nog een update.
Ford gebruikt hem nog steeds..
Ford gebruikt hem nog steeds..
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Zit die ook achter de 1.6d?
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Nee, de 1.6d heeft een variant van de MTX75.Poika schreef: Zit die ook achter de 1.6d?
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+