@ Juwiter, wat voor motor heb je exact en welk bouwjaar? Gaat het om een handbak? 2016 auto?
Verder begrijp ik die q2 2018 niet. Er is al een fix voor, wat is de reden hiervan. Toch een andere fix?
Geluid nieuwe T3 2.0 VEA Benzine motor
- yauwera
- 2nd Gear member
Hallo,
Ik rij nu ongeveer 1 jaar met een T4 geartronic, modeljaar 2017, nieuw gekocht, nu 9000km. Sinds enige tijd hoor ik de fluittoon die hier beschreven is.
Is het mogelijk om wat meer info te geven hierover?
- wat is de fix in Q2 2018 waarover sprake?
- bestaat er ergens een filmpje van op youtube ofzo?
- welke motoren/serienummers/... kunnen hiermee te maken krijgen?
alvast bedankt voor enige reactie.
Ik rij nu ongeveer 1 jaar met een T4 geartronic, modeljaar 2017, nieuw gekocht, nu 9000km. Sinds enige tijd hoor ik de fluittoon die hier beschreven is.
Is het mogelijk om wat meer info te geven hierover?
- wat is de fix in Q2 2018 waarover sprake?
- bestaat er ergens een filmpje van op youtube ofzo?
- welke motoren/serienummers/... kunnen hiermee te maken krijgen?
alvast bedankt voor enige reactie.
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
- V60-stuurder
- 1st Gear member
Ik volg even,
heb ondertussen ruim 15000km op de teller maar nog geen fluitconcert, wel dat de pook iets minder rustig is in de 5de (in de andere versnellingen is ie gewoon stil).
Betreft het alleen de automaten of juist niet, qua fluiten dan? En weten we al iets meer over de specifieke motorenserie waarbij het optreed?
Mede vanwege de hierboven beschreven euvels is mijn auto nog niet bij volvotune geweest. Zit je toch een beetje met de fabrieksgarantie zeg maar
heb ondertussen ruim 15000km op de teller maar nog geen fluitconcert, wel dat de pook iets minder rustig is in de 5de (in de andere versnellingen is ie gewoon stil).
Betreft het alleen de automaten of juist niet, qua fluiten dan? En weten we al iets meer over de specifieke motorenserie waarbij het optreed?
Mede vanwege de hierboven beschreven euvels is mijn auto nog niet bij volvotune geweest. Zit je toch een beetje met de fabrieksgarantie zeg maar

V60 Nordic+ Sport (R-Design) T3 Bursting Blue Metalic
- 360Degreez
- 5th Gear member
Mooi topic!
Een VEA D4 dieselfluiter hier! In dit topic (Met video/geluid!) waren er al suggesties met betrekking tot de balansasmodule.
Komt het geluid in onderstaande video overeen met de "balansasslachtoffers" met benzinemotoren?
[youtube]mxLMNhFiKrw[/youtube]
Ik hoor het graag! Dan kunnen we wat gerichter gaan zoeken
Een VEA D4 dieselfluiter hier! In dit topic (Met video/geluid!) waren er al suggesties met betrekking tot de balansasmodule.
Komt het geluid in onderstaande video overeen met de "balansasslachtoffers" met benzinemotoren?
[youtube]mxLMNhFiKrw[/youtube]
Ik hoor het graag! Dan kunnen we wat gerichter gaan zoeken

- 360Degreez
- 5th Gear member
Yes, zover ik begrepen heb hebben alle Biturbo's balansassen in het carter. Staat ook gewoon in Vidappcs schreef: Zo op het oor klinkt het idd hetzelfde als de balansassen bij mijn vorige vea 2.0 t3. Gekke is dat je de eerste bent met een Diesel. Heeft de diesel ook balansassen gelijk aan de benzine?

- yauwera
- 2nd Gear member
Ik stel voor om alle verdere info over dit topic te verzamelen in viewtopic.php?t=80259
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
- Nvr78
- 2nd Gear member
Het zou dus kunnen dat mijn motor dit geluid sowieso produceert, los van de balansassen. Heb je toevallig nog de motorcode van je "oude" V60 paraat?ppcs schreef: Ok allemaal ik heb weer een update. De balansassen zijn dus vervangen en dat heeft in mijn geval niet geholpen. Na contact met Zweden blijkt dat een specifieke serie motorcodes dit geluid structureel heeft. Auto's van daarvoor of daarna hebben het niet of het kan worden opgelost door de balansas module. Ik zal binnenkort mijn motorcode even opzoeken, zodat jullie dat ook weten. Ze kunnen er dus niks aan doen en er rijden duizenden van rond. Ik moet er even goed over nadenken wat ik hiervan vind en of ik er verder nog achteraan wil gaan. Het kan ik elk geval geen kwaad en zit bij sommige motor types dus in het design. Voor nu maar proberen lekker van de auto te genieten.
Jullie nog ervaringen?
Want het geluid is bij die nooit verholpen toch?
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
- vankol
- 4th Gear member
Heb je de motor codes al?ppcs schreef: Ok allemaal ik heb weer een update. De balansassen zijn dus vervangen en dat heeft in mijn geval niet geholpen. Na contact met Zweden blijkt dat een specifieke serie motorcodes dit geluid structureel heeft. Auto's van daarvoor of daarna hebben het niet of het kan worden opgelost door de balansas module. Ik zal binnenkort mijn motorcode even opzoeken, zodat jullie dat ook weten. Ze kunnen er dus niks aan doen en er rijden duizenden van rond. Ik moet er even goed over nadenken wat ik hiervan vind en of ik er verder nog achteraan wil gaan. Het kan ik elk geval geen kwaad en zit bij sommige motor types dus in het design. Voor nu maar proberen lekker van de auto te genieten.
Jullie nog ervaringen?
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- ppcs
- 2nd Gear member
Heb geprobeerd motornummer te vinden maar helaas. Staat niet in de papieren die ik heb. Ik had destijds een T3 2.0 handbak MY 2016 van maart 2016. Chassis nummer was: 319769. Wellicht kan je hiermee het motornummer achterhalen.
- vankol
- 4th Gear member
Oke thxppcs schreef: Heb geprobeerd motornummer te vinden maar helaas. Staat niet in de papieren die ik heb. Ik had destijds een T3 2.0 handbak MY 2016 van maart 2016. Chassis nummer was: 319769. Wellicht kan je hiermee het motornummer achterhalen.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016