Startprobleem warme motor Volvo V70 2.4D

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gteunissen
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12.01.2007 - 21:28
Locatie: Rotterdam

Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met het volgende probleem:

Mijn V70 2.4D uit 2003 wil sinds 2 weken slecht starten met een warme motor die (tussen de 15 min en 1 uur )is afgekoeld. Koud starten duurt iets langer dan normaal, warm (direct na afzetten) gaat wel goed.

Onder garantie vervangen: Verstuivers, brandstofleidingen, gloeikaarsen en diverse software updates. Het probleem is nu minder erg maar nog steeds aanwezig. Daarnaast is het brandstofverbruik van 1 op 15 gestegen naar 1 op 13.

Wie heeft er ervaring mee en kan mij helpen?
Gast

Km-stand?
Pomp afgesteld dmv VADIS (dealer of Volvo-specialist) na bijvoorbeeld vervangen distributieriem?

Ik zou bijna zeggen te weinig compressie, maar.................niet erg geloofwaardig.
Wat is de historie van de auto?

Meer info zou welkom zijn.
Gebruikersavatar
Gteunissen
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12.01.2007 - 21:28
Locatie: Rotterdam

Km stand is 150.000. De distributieriem gaat pas bij 160.000 dus daar kan het niet aan liggen. De reparaties zijn uitgevoerd door een Volvo specialist in samenwerking met een dealer. Daar gaf men aan dat ze hem nog steeds traag vonden starten maar wel binnen "tolerantie". En tevens: Wellicht dat een zwaardere startmotor (die sneller kan ronddraaien) het probleem verhelpt. Persoonlijk vind ik dat kul. Voorheen startte hij wel prima.
Gast

Misschien is het verstandig om de ditributieriem iets naar voren te halen.
Ook die rekt een beetje, waardoor alles net iets anders komt te staan.
Kon er wel eens aan toe zijn. Mede gezien je verbruik.

Compressie-test samen met een lektest (alles ligt voor compressiemeten toch al los) zou ik sowieso laten uitvoeren.
Alleen al doen om dingen uit te sluiten.

Welke tolerantie? Staat dat ergens op papier? Nog nooit van gehoord!
Heb ik vroeger ook wel eens gezegd :P wordt idd als zoete koek geslikt. :wink:

Je hebt gelijk met kul, het was goed, dus het kan ook weer goed.

Succes
Gebruikersavatar
Gteunissen
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12.01.2007 - 21:28
Locatie: Rotterdam

Met dank aan arnoudh . Het probleem is opgelost. Het zat mij niet geheel lekker en ben dit weekend zelf maar even gaan proberen.
Naast een fles voor het reinigen van het systeem heb ik het luchtfilter eens geinspecteerd. Die was schoon. LMM gecontroleerd. Alle veerbindingen los gemaakt en weer vast en tevens zekering 23 eruit gehaald. En volgens mij heeft het laatste gewerkt. Hij start nu weer als vanouds. En het verbruik is ook weer terug naar 6.3 liter per 100 km (althans volgens vrij optimistische de boardcomputer)
Gast

Klasse dat het opgelost is!
Wat was de oplossing van Arnoudh?
Dan kunnen we hier weer wat van leren.
Gebruikersavatar
Gteunissen
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12.01.2007 - 21:28
Locatie: Rotterdam

Gast

En dat weten ze bij Volvo niet?
Wat een geweldig Forum! :P
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

het enige wat ik zie zijn plaatjes van een benzine motor geen Diesel.:)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Je ziet toch het resetten van de ECM
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
eaarsen
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 04.05.2006 - 13:57
Locatie: Hengelo (O)

Even een opmerking over de distributieriem:

Volvo heeft geadviseerd om hem voor de commonrail diesels bij 150.000 Km te vervangen, niet meer bij 160.000 KM.
Dit heb ik bij mijn D5 laten doen bij 151.500 km.
Ook is de waterpomp preventief vervangen.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
v70d5
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15.01.2007 - 20:51
Locatie: Twente

Even een opmerking over de distributieriem:

Volvo heeft geadviseerd om hem voor de commonrail diesels bij 150.000 Km te vervangen, niet meer bij 160.000 KM.
Dit heb ik bij mijn D5 laten doen bij 151.500 km.
Ook is de waterpomp preventief vervangen.
Waarom is dit geadviseerd?
was dit bij de volvo dealer in Hengelo?

De mijne moet er over een tijdje namelijk ook heen voor z'n 140.000 beurt en het roetfilter dat blijbaar moeilijk leverbaar is.

v70d5
Gebruikersavatar
eaarsen
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 04.05.2006 - 13:57
Locatie: Hengelo (O)

Dat de distributieriem interval voor de D5 van 160.000 naar 150.000 is gezet zal wel een reden hebben.
Op dit forum heeft dit al vaker gestaan.
Bij die beurt vervangt men tevens de waterpomp.
Het roetfilter heb ik bij Furness-cars Hengelo gisteren laten plaatsen.
Leuk als je de rekening ziet met 0 euro erop. Vooral na zo'n rekening van die beurt met distributieriem.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
Gast

eaarsen schreef:Leuk als je de rekening ziet met 0 euro erop. Vooral na zo'n rekening van die beurt met distributieriem.
Wat was het verschil? :P
Keesjan36
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
Locatie: Amsterdam

AlexV70 schreef:
eaarsen schreef:Leuk als je de rekening ziet met 0 euro erop. Vooral na zo'n rekening van die beurt met distributieriem.
Wat was het verschil? :P
Ik gok op zo'n 1000 eurootjes :(
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
Gebruikersavatar
eaarsen
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 04.05.2006 - 13:57
Locatie: Hengelo (O)

Inderdaad. 1100 euro.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Tja.:)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”