Hallo,
Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met het volgende probleem:
Mijn V70 2.4D uit 2003 wil sinds 2 weken slecht starten met een warme motor die (tussen de 15 min en 1 uur )is afgekoeld. Koud starten duurt iets langer dan normaal, warm (direct na afzetten) gaat wel goed.
Onder garantie vervangen: Verstuivers, brandstofleidingen, gloeikaarsen en diverse software updates. Het probleem is nu minder erg maar nog steeds aanwezig. Daarnaast is het brandstofverbruik van 1 op 15 gestegen naar 1 op 13.
Wie heeft er ervaring mee en kan mij helpen?
Startprobleem warme motor Volvo V70 2.4D
- Gteunissen
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12.01.2007 - 21:28
- Locatie: Rotterdam
Km-stand?
Pomp afgesteld dmv VADIS (dealer of Volvo-specialist) na bijvoorbeeld vervangen distributieriem?
Ik zou bijna zeggen te weinig compressie, maar.................niet erg geloofwaardig.
Wat is de historie van de auto?
Meer info zou welkom zijn.
Pomp afgesteld dmv VADIS (dealer of Volvo-specialist) na bijvoorbeeld vervangen distributieriem?
Ik zou bijna zeggen te weinig compressie, maar.................niet erg geloofwaardig.
Wat is de historie van de auto?
Meer info zou welkom zijn.
- Gteunissen
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12.01.2007 - 21:28
- Locatie: Rotterdam
Km stand is 150.000. De distributieriem gaat pas bij 160.000 dus daar kan het niet aan liggen. De reparaties zijn uitgevoerd door een Volvo specialist in samenwerking met een dealer. Daar gaf men aan dat ze hem nog steeds traag vonden starten maar wel binnen "tolerantie". En tevens: Wellicht dat een zwaardere startmotor (die sneller kan ronddraaien) het probleem verhelpt. Persoonlijk vind ik dat kul. Voorheen startte hij wel prima.
Misschien is het verstandig om de ditributieriem iets naar voren te halen.
Ook die rekt een beetje, waardoor alles net iets anders komt te staan.
Kon er wel eens aan toe zijn. Mede gezien je verbruik.
Compressie-test samen met een lektest (alles ligt voor compressiemeten toch al los) zou ik sowieso laten uitvoeren.
Alleen al doen om dingen uit te sluiten.
Welke tolerantie? Staat dat ergens op papier? Nog nooit van gehoord!
Heb ik vroeger ook wel eens gezegd
wordt idd als zoete koek geslikt.
Je hebt gelijk met kul, het was goed, dus het kan ook weer goed.
Succes
Ook die rekt een beetje, waardoor alles net iets anders komt te staan.
Kon er wel eens aan toe zijn. Mede gezien je verbruik.
Compressie-test samen met een lektest (alles ligt voor compressiemeten toch al los) zou ik sowieso laten uitvoeren.
Alleen al doen om dingen uit te sluiten.
Welke tolerantie? Staat dat ergens op papier? Nog nooit van gehoord!
Heb ik vroeger ook wel eens gezegd

Je hebt gelijk met kul, het was goed, dus het kan ook weer goed.
Succes
- Gteunissen
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12.01.2007 - 21:28
- Locatie: Rotterdam
Met dank aan arnoudh . Het probleem is opgelost. Het zat mij niet geheel lekker en ben dit weekend zelf maar even gaan proberen.
Naast een fles voor het reinigen van het systeem heb ik het luchtfilter eens geinspecteerd. Die was schoon. LMM gecontroleerd. Alle veerbindingen los gemaakt en weer vast en tevens zekering 23 eruit gehaald. En volgens mij heeft het laatste gewerkt. Hij start nu weer als vanouds. En het verbruik is ook weer terug naar 6.3 liter per 100 km (althans volgens vrij optimistische de boardcomputer)
Naast een fles voor het reinigen van het systeem heb ik het luchtfilter eens geinspecteerd. Die was schoon. LMM gecontroleerd. Alle veerbindingen los gemaakt en weer vast en tevens zekering 23 eruit gehaald. En volgens mij heeft het laatste gewerkt. Hij start nu weer als vanouds. En het verbruik is ook weer terug naar 6.3 liter per 100 km (althans volgens vrij optimistische de boardcomputer)
Klasse dat het opgelost is!
Wat was de oplossing van Arnoudh?
Dan kunnen we hier weer wat van leren.
Wat was de oplossing van Arnoudh?
Dan kunnen we hier weer wat van leren.
- Gteunissen
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12.01.2007 - 21:28
- Locatie: Rotterdam
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het enige wat ik zie zijn plaatjes van een benzine motor geen Diesel.

- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Je ziet toch het resetten van de ECM
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- eaarsen
- 2nd Gear member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 04.05.2006 - 13:57
- Locatie: Hengelo (O)
Even een opmerking over de distributieriem:
Volvo heeft geadviseerd om hem voor de commonrail diesels bij 150.000 Km te vervangen, niet meer bij 160.000 KM.
Dit heb ik bij mijn D5 laten doen bij 151.500 km.
Ook is de waterpomp preventief vervangen.
Volvo heeft geadviseerd om hem voor de commonrail diesels bij 150.000 Km te vervangen, niet meer bij 160.000 KM.
Dit heb ik bij mijn D5 laten doen bij 151.500 km.
Ook is de waterpomp preventief vervangen.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 15.01.2007 - 20:51
- Locatie: Twente
Waarom is dit geadviseerd?Even een opmerking over de distributieriem:
Volvo heeft geadviseerd om hem voor de commonrail diesels bij 150.000 Km te vervangen, niet meer bij 160.000 KM.
Dit heb ik bij mijn D5 laten doen bij 151.500 km.
Ook is de waterpomp preventief vervangen.
was dit bij de volvo dealer in Hengelo?
De mijne moet er over een tijdje namelijk ook heen voor z'n 140.000 beurt en het roetfilter dat blijbaar moeilijk leverbaar is.
v70d5
- eaarsen
- 2nd Gear member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 04.05.2006 - 13:57
- Locatie: Hengelo (O)
Dat de distributieriem interval voor de D5 van 160.000 naar 150.000 is gezet zal wel een reden hebben.
Op dit forum heeft dit al vaker gestaan.
Bij die beurt vervangt men tevens de waterpomp.
Het roetfilter heb ik bij Furness-cars Hengelo gisteren laten plaatsen.
Leuk als je de rekening ziet met 0 euro erop. Vooral na zo'n rekening van die beurt met distributieriem.
Op dit forum heeft dit al vaker gestaan.
Bij die beurt vervangt men tevens de waterpomp.
Het roetfilter heb ik bij Furness-cars Hengelo gisteren laten plaatsen.
Leuk als je de rekening ziet met 0 euro erop. Vooral na zo'n rekening van die beurt met distributieriem.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
Wat was het verschil?eaarsen schreef:Leuk als je de rekening ziet met 0 euro erop. Vooral na zo'n rekening van die beurt met distributieriem.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Ik gok op zo'n 1000 eurootjesAlexV70 schreef:Wat was het verschil?eaarsen schreef:Leuk als je de rekening ziet met 0 euro erop. Vooral na zo'n rekening van die beurt met distributieriem.

Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Tja.
