Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon toch niet helemaal vinden wat ik zocht...
Betreft een S60 D5 met 253k uit 2002.
Binnenkort worden (voor de 4e keer in 10.000 km!) mijn remschijven vervangen. Ze trekken na een paar duizend km krom.
Verschillende merken al geprobeerd (ATE, AD), afdraaien, etc...wil allemaal niet helpen. Voorwielophanging is goed, draagarmrubbers en stuurkogel ook al vervangen.
Heeft iemand soortgelijke ervaring? Tips...?
Kromme remschijven
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Nee hoor, ik rijd voorbeeldig! 
Geen diepe plassen, geen poot-op-de-rem na hard afremmen...de schijven zijn ook niet verkleurd (blauw of zo)...
Heb er nooit eerder last van gehad, bij geen enkele auto.
Ik ga overigens niet naar een officiele Volvo-garage. Misschien dat dat van invloed is?

Geen diepe plassen, geen poot-op-de-rem na hard afremmen...de schijven zijn ook niet verkleurd (blauw of zo)...
Heb er nooit eerder last van gehad, bij geen enkele auto.
Ik ga overigens niet naar een officiele Volvo-garage. Misschien dat dat van invloed is?
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ik heb dit ook wel eens gehad (met onze 850) toen ik eens meende betere remschijven te kopen. Dit waren dus geen originele Volvo remschijven.
Schijven een keer laten afdraaien en na een paar dagen weer krom. Door de dealer originele schijven laten plaatsen en het probleem nooit meer gehad.
Schijven een keer laten afdraaien en na een paar dagen weer krom. Door de dealer originele schijven laten plaatsen en het probleem nooit meer gehad.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Hmm..da's iemand met slechte ervaringen met de originele schijven...
Ik zal originele schijven + blokken laten monteren; overigens zou het verschil toch ergens aan te wijzen moeten zijn (materiaal, geometrie, etc.)?
Ik zal originele schijven + blokken laten monteren; overigens zou het verschil toch ergens aan te wijzen moeten zijn (materiaal, geometrie, etc.)?
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:48
- Locatie: Zwolle
Dit probleem heb ik gehad met mijn V40 (2001). Schijven bij de kwik fit laten monteren, al snel krom. Deze zijn 2 keer afgedraaid en toch weer krom binnen 1500Km. Toen naar de dealer, deze heeft er gebruikte schijven (10.000 km) gemonteerd maar deze werden ook krom. Deze zijn afgedraaid en ik kreeg het advies om de schijven goed in te remmen. Dit houd in dat je goed stevig remt en daarna de schijven de kans geeft goed af te koelen. Dit staat volgens mij ook ergen op het 850 forum.
Ik rij er nu al meer dan 20.000 km mee zonder problemen. Goede service van de dealer, heb alleen de montage betaald en ze belden na een paar weken op om te horen hoe het ging.
Succes
Ik rij er nu al meer dan 20.000 km mee zonder problemen. Goede service van de dealer, heb alleen de montage betaald en ze belden na een paar weken op om te horen hoe het ging.
Succes
V40 Phase2 102Pk (2001) verkocht nu autoloos (vrouw opel astra van de zaak)
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Hebben we allemaal een automatische transmissie of zitten er ook handgeschakelde versies tussen?
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
De mijne is handgeschakeld.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Er zijn schijven + blokken die aanmerkelijk beter zijn als origineel.mehrzahl schreef:Hmm..da's iemand met slechte ervaringen met de originele schijven...
Ik zal originele schijven + blokken laten monteren; overigens zou het verschil toch ergens aan te wijzen moeten zijn (materiaal, geometrie, etc.)?
Maar daar hangt ook een aanmerkelijk ander prijskaartje aan.
Begrijp ik nu dat jij "imitatie" schijven + blokken hebt laten monteren van een goedkopere klasse als origineel?
Dit had ik namelijk niet begrepen uit de vraag.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
De slechte ervaring die ik had, waren met remschijven die ik bij een gerenomeerde volvo tuner had gekocht. De prijs was ook zeker niet lager dan wat de dealer vroeg. Ik had destijds een handgeschakelde 850, waar overigens wel hoofdzakelijk mee in de stad werd gereden (maar ja de originele schijven bleven wel recht).
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Laat ik dan twijfels krijgen bij GERENOMEERDE.plim schreef:De slechte ervaring die ik had, waren met remschijven die ik bij een gerenomeerde volvo tuner had gekocht. De prijs was ook zeker niet lager dan wat de dealer vroeg. Ik had destijds een handgeschakelde 850, waar overigens wel hoofdzakelijk mee in de stad werd gereden (maar ja de originele schijven bleven wel recht).
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het probleem is vaak verkeerde montage,het dus niet goed reinigen van de naaf waar de schijf op zit,
Het te vast draaien van de wielbouten!
Het niet goed gangbaar zijn van de remtangen!
Dus het ligt meestal niet aan de remschijven,maar aan degeen die ze monteerd!
Het te vast draaien van de wielbouten!
Het niet goed gangbaar zijn van de remtangen!
Dus het ligt meestal niet aan de remschijven,maar aan degeen die ze monteerd!
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
AlexV70,AlexV70 schreef:Laat ik dan twijfels krijgen bij GERENOMEERDE.
Ik heb aan die gerenomeerde Volvo Tuner geen twijfels. Maar als ik het bericht van Ramon&Ramon lees, zou ik misschien ook wel een bron van het probleem kunnen zien in mijzelf ??.
Ik had zelf nog nooit remschijven gemonteerd en dit was wel de eerste keer. Ik had alles goed schoon gemaakt, kopervet gebruikt, wielmoeren met een moment sleutel aangedraaid etc. Maar het feit blijft dat ik niet de meest handige persoon ben die wel alles een keer wil proberen.
Maar zolang het alleen schroeven is, probeer ik het meestal.
- AndreK
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.12.2004 - 19:44
- Locatie: Bovenkarspel
Handgeschakelde D5
Gewoon bij Brezan schijven gehaald en geen centje pijn
Goedkoper als origineel en zeker niet slechter
Ook monteren is fluitje van een cent
Originele remschijven is in mijn ogen geen noodzaak
Je moet geen rommel kopen natuurlijk
Gewoon bij Brezan schijven gehaald en geen centje pijn
Goedkoper als origineel en zeker niet slechter
Ook monteren is fluitje van een cent
Originele remschijven is in mijn ogen geen noodzaak
Je moet geen rommel kopen natuurlijk
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En geen kopervet tussen de naaf en de schijf doen,dan krijg je een oneffen vlak waar de schijf tegenaan zit.
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Eenmaal (volgens de garage) van dezelfde OEM (ATE) respectievelijk van een imitatiemerk (AD). Maar goed, is toch allemaal staal, of niet?Begrijp ik nu dat jij "imitatie" schijven + blokken hebt laten monteren van een goedkopere klasse als origineel?
Kopervet, naaf schoongeborsteld, alles keurig met een momentsleutel vastgezet, remklauwen zijn goed gangbaar...ik kan het natuurlijk niet controleren, maar ik heb er wel uitdrukkelijk om gevraagd.En geen kopervet tussen de naaf en de schijf doen,dan krijg je een oneffen vlak waar de schijf tegenaan zit.
Ik zal eens vragen of ze er nu de originele Volvo schijven + blokken opzetten, en dan eens kijken of het probleem dan nog steeds optreedt.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Juist.......... het is allemaal staal!mehrzahl schreef:Eenmaal (volgens de garage) van dezelfde OEM (ATE) respectievelijk van een imitatiemerk (AD). Maar goed, is toch allemaal staal, of niet?Begrijp ik nu dat jij "imitatie" schijven + blokken hebt laten monteren van een goedkopere klasse als origineel?
En daarmee is ook alles gezegd, ik mag toch hopen dat je dat niet geloofd! (Lada is ook een auto) Nou.........uhhh! :?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
In schijven zit een groot verschil meestal,dat kun je ook zien aan de prijs,je koopt schijven voor een V70 voor 30 euro per stuk en blokken voor 35 euro,
die monteren ze bij ,ik mag het niet zeggen,maar je begrijpt het denk ik wel!:)
die monteren ze bij ,ik mag het niet zeggen,maar je begrijpt het denk ik wel!:)