Hahaha, waar ik in het begin tegen aanliep was wisselende acceleraties. Uiteindelijk bleek dat ik feitelijk niet de kickdown gebruikte.
Hier moet je echt even over heen door drukken zodat je de schakelaar gebruikt

Hahaha, waar ik in het begin tegen aanliep was wisselende acceleraties. Uiteindelijk bleek dat ik feitelijk niet de kickdown gebruikte.
Ben ik ook benieuwd. Dit gaat sneller als ik vermoede. Moet de gegevens nog even correct op een rij zetten.
Niets aan toe te voegen. Ware niet dat ik geen Polestar heb maar de rest is wel herkenbaar. Ik schakel onder het rijden met een zekere regelmaat wel naar de verschillende modus opties. Maar ja de T6 gaat in de Pruis legaal niet sneller rijden dan 185. Enigszins frustrerend als je lekker aan het duwen en trekken bent. Tot aan de 185 is het een serieus snel karretje.Rnest schreef: ↑10.03.2022 - 21:54 @wasbeer2006 klopt inderdaad dat het blok zo stil en trillingsvrij loopt. Ik ken dat ook van geen enkel andere auto. Heb wel ooit een Audi A4 1.8T gehad, die bij gas loslaten wel zo mooi doorrolde, leek wel wrijvingsloos. Maar dat even terzijde.
Klopt dat koelvloeistof veel sneller op temperatuur is. Dat is volgens mij ook de reden waarom deze vaak wordt weergegeven. Temperatuurproblemen worden dan het snelste gedetecteerd. Olie-temperatuur bepaald wanneer je de auto zwaar kunt belasten. Het geleerd dat je onder 80 graden Celsius voorzichtig moet zijn. Als de Volvo na 10-15km op bedrijfstemperatuur is, lijkt me dat snel, maar zou wel mooi zijn.
Kickdown ga ik naar kijken en wilde juist zeggen dat ik, als ik moe ben of een lange rit rij, al dat geschakel in Polestar-modus onrustig vind. Gisteravond terugweg uit Duitsland dan ook de individuele modus gebruikt. Daar kun je die automaat instellen, zodat deze minder schakelt (gewoon als hybride dan). Er is koppel genoeg voorhanden om te versnellen..
met veel geschakel bedoel ik bv accelereren tijdens gebruik van PA als het druk is op de weg. Dan schakelt de auto vaak terug. De automaat past zich aan aan jouw rijstijl, dus misschien veranderd dat nog en kan ik lekker in de Polestar-modus blijven rijden.
Tussentijdse conclusie voor wat betreft het vermogen met een lege accu: in Duitsland kan ik dus het beste in de Polestar-modus rijden met battery charge ingeschakeld, zodat ik over vol vermogen kan beschikken indien nodig.(en dan niet vergeten battery charge snel uit te schakelen, omdat ik anders vermogen verlies voor het laden van de accu.)
Oftewel ik ga een gestudeerde co-piloot nodig hebben..
Weet het nu 100% zeker, antwoord is Nee in pure wordt er geen motorblok opgewarmd.
Jammer inderdaad en snap de strategie wel van Volvo om het blok niet op te warmen tijdens elektrische voorverwarming, want de meeste mensen rijden denk ik kortere stukken dan de elektrische 45km en maximale belasting is denk iets wat de gemiddelde Volvo-rijder niet snel van zijn auto zal verlangen.
Twee weken op stap geweest, dus wat verlaat .... in Sensus zit geen slimmigheid met laadpalen, in het nieuwe Google systeem volgens mij wel?
Volgens mij heb ik nog nergens gelezen of gehoord van een succesvolle meting met een Volvo PIH. Ook de V60 D6 destijds bij Autoweek lukte niet, ging gewoon in noodloop.