Elho schreef: ↑29.05.2023 - 19:34
Oké, ik heb alles nog eens stap voor stap gedaan en de Bluetooth ook eens ‘vergeten’ en terug ingesteld.
Internet delen via wifi = wifi streepjes zichtbaar op het sensus scherm in de linkerbovenhoek. Op mijn iPhone zie ik nogmaals een actieve hotspot verbinding. Maar ik krijg geen overzicht van nieuwe apps in het downloadcenter.
Ik begin te denken dat het toch ergens aan de iPhone ligt. Is er nog een manier om te checken of ik internet heb in de Volvo?
Je zou kunnen proberen om op een alternatieve wijze een internetconnectie proberen te maken. Met hotspot denk je meestal aan je mobiele telefoon, maar vaak zijn er ook andere Wi-Fi netwerken in de omgeving. Misschien jouw eigen router als je auto niet te ver geparkeerd staat van je huis? En hiermee kijken of je navigatie kaartmateriaal binnen kunt halen. Als je kiest voor "kaarten" dan laat de Sensus zien welke regio's geüpdated kunnen worden.
- Swipe van bovenkant scherm naar beneden
- Kies Instellingen
- Kies communicatie
- Kies Wi-Fi (auto verbinden met mobiele hotspot)
Hier zul je alle Wi-Fi netwerken zien die binnen het bereik van de Sensus liggen. Helaas wil de Sensus alleen connectie maken met een netwerk dat versleuteld is met WPA2. Zie foto. Ik heb dus voor updates van bijv. navigatiekaarten wel eens een simpele router aan mijn netwerk geknoopt en daarmee de klus geklaard en via een netwerkkabel binnen in de auto gelegd voor maximaal bereik.
Maar ook met de hotspot op mijn Android lukt het prima. Echter, de ene keer maakt de Sensus wel verbinding met mijn Adroid hotspot, en dan plots weer een aantal keren niet. Maar ter geruststelling, zodra de verbinding er weer is gaat de update gewoon verder waar hij gebleven was. En kaart-updates gebeuren incrementeel. M.a.w., als je eenmaal de gebruikelijke kaarten up-to-date hebt dan zijn het daarna slechts kleine bestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.