hoofdsteun

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Henry82
5th Gear member

lint schreef: 07.02.2025 - 15:15 Met een nekkraag na een whiplash zit je haar ook niet lekker.
Denk dat dit de beste reactie is, had het niet beter kunnen verwoorden.
Life is what happens while you're busy making other plans
OGA244
8th Gear member

Je kunt door er aan te trekken de buisjes iets verbuigen.
Zou de hoofdsteun er zeker niet uithalen (tenzij je van haar af wilt natuurlijk)
AdB1955
2nd Gear member

Het gaat er niet om dat d'r haar door de hoofdsteun uit de plooi raakt zoals door iemand wordt gesuggereerd. Het gaat er om dat de hoofdsteun haar hoofd (door haar kapsel) niet comfortabel ondersteunt. Nu is dat bij korte ritjes overkomenlijk maar bij lange ritten ronduit irritant (zegt zij). Het schuiner zetten van de rugleuning biedt ook onvoldoende soelaas. Ik denk dat de vorm van de hoofdsteun goed door Volvo doordacht is, maar zeker niet bij elke auto van elk merk hetzelfde is. De vorm is dus niet universeel zeg maar: het probleem deed zich bij mijn vorige auto (Tiguan) niet voor. Hoe dan ook, heb toch besloten de hoofdsteun weer terug te plaatsen. Overigens in goed overleg. :-) Bedankt voor de reacties. NB het valt me wel op dat dit 'probleem' bij andere leden niet herkend wordt terwijl mijn vrouw toch écht niet zo'n afwijkend kapsel heeft.
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
lint
Geartronic member

Foto van haar kapsel?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
OGA244
8th Gear member

Een hoofdsteun hoort volgens mij niet "comfortabel te ondersteunen" deze is op de achtergrond (dus ook op enige afstand) aanwezig om in geval van een aanrijding het hoofd te behoeden voor overstrekken..
teebee
7th Gear member

Tja, het is een item wat ontworpen is met veiligheid op de eerst plaats. Comfort staat verder naar achter in het rijtje (als het er al in staat).
Verstandige keuze om de hoofdsteun weer terug te plaatsen want het is echt een hele foute keuze deze te verwijderen en zeker omwille van ‘comfort’.
Kan me alleen een ‘forse knot’ voorstellen in het geval van ‘niet comfortabel’. In dat geval knot los tijdens de (langere) autorit.
Wellicht een boek gaan lezen tijdens de rit, dan is het hoofd voorover gebogen…. ;-)
En voor de eerstvolgende verjaardag een tegoedbon voor een rigoreuze knipbeurt.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hans Eilander
7th Gear member

Opvallend detail aan de hoofdsteunen van de XC40 is, dat ze nadrukkelijk naar voren staan tov de leuning. Zie afbeelding hieronder. Ad, wat misschien ook een oplossing kan zijn, is om de hoofdsteun zo hoog mogelijk te zetten. Dan krijg je toch bij het achterhoofd/nek, wat meer ruimte lijkt mij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
David_O
2nd Gear member

AdB1955 schreef: 07.02.2025 - 19:22 NB het valt me wel op dat dit 'probleem' bij andere leden niet herkend wordt terwijl mijn vrouw toch écht niet zo'n afwijkend kapsel heeft.
Nav het starten van een topic over het door mijn vrouw niet goed zitten in een Volvo stoel, werd ik er op gewezen dat dit recent in een ander topic ook aan de orde was gebracht. Even gezocht en dit topic gevonden. Mijn vrouw zit dus (ook) niet comfortabel, alhoewel dat niet te maken heeft met haar kapsel.

Op aanraden hier en in het door mij gestarte topic heb ik de zitting wat gekanteld en de rugleuning wat meer achterover gezet. Benieuwd of het wat uithaalt.
Hans Eilander
7th Gear member

David_O schreef: 05.03.2025 - 13:27 Mijn vrouw zit dus (ook) niet comfortabel, alhoewel dat niet te maken heeft met haar kapsel.
Op aanraden hier en in het door mij gestarte topic heb ik de zitting wat gekanteld en de rugleuning wat meer achterover gezet. Benieuwd of het wat uithaalt.
Dat denk ik zeker. Daar de hoek van de hoofdsteunen niet te verstellen is, dan alleen in hoogte, geeft het iets meer kantelen van de leuning een betere zit.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”