Begin deze week bleef de v70 tijdens het rijden ineens op 2000rpm hangen. Best onhandig in de stad rond spitsuur

De dag erna naar rima gereden en na even wachten kwamen ze trots aan met een door actronics al gereviseerd exemplaar met een sacer mod. Perfect!!!
Vandaag de etm gewisseld en dat was zo gedaan. De eerste start was onregelmatig en hij reageerde wisselend op het gas, maar na even spelen leek alles goed in orde, zowel op gas als benzine. Voor de zekerheid eerst even door het dorp gereden voor we de snelweg op doken naar huis. Na 10km op de snelweg viel ineens de cruise control uit, geen verdere waarschuwingslampjes. In de stad aangekomen moest ik met half gas optrekken om een beetje normaal op te trekken. Meestal doe ik dat met 1/5 gas. Thuis aangekomen had ik de auto uitgelezen en kwam de code ECM-912A (communication with throttle unit - faulty signal) naar voren. Deze was opgeslagen in het geheugen, maar niet meer actief. Wel is CEM-1A5D (communiction with etm control module signal missing) actief. Ik krijg soms een check engine lampje en de melding emissie service spoed (maar dan duits) en soms weer niet. Het vreemde stationair draaien zoals bij het eerste pechgeval is ook weer teruggekomen. De absolute waarde van de gasklep bleef op -15°, terwijl de gewenste hoek steeds wisselde. Hij reageert dan weer wel op gasinput.
Zou dit een software issue kunnen zijn en eventueel op te lossen met een update bij de dealer? Voor er dure keuzes gemaakt moeten worden sluit ik graag e.e.a. eerst uit, maar ik kom er niet helemaal uit

P.s. Er zit een afbeelding van vida bij met wat extra codes (aum, air quality sensor, door unlocked en de uem code), deze kunnen genegeerd worden

Edit: de oude is een 8644345 (witte sticker), de nieuwe ook