Aanhangergewicht

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
-KJ-
5th Gear member
Berichten: 1174
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

WillyWortel2 schreef: 07.05.2025 - 07:07
Fredhead schreef: 02.05.2025 - 09:01 Alleen gaat de laatste vraag niet over een V70 maar over de 940 ;)

Die 2200 kilo is sowieso niet zo handig, je zal het op vermogen wel redden maar het gaat ook over afremmen en stabiliteit.


Ik heb behoorlijk wat ervaring met auto ambulances.
De V70 is veruit de beste auto om een ambulance te trekken.
Zeer stabiel en ruim voldoende rem capaciteit. Rij ook in Zwitserland met deze combinatie.
Sinds kort een V70 met 2000 kg op kenteken. Ik merk geen verschil.
10% boven kenteken gewicht is toegestaan.
Die 10% is feitelijk niet toegestaan maar wordt gedoogd zonder boete. Een verzekeraar kent geen gedoogbeleid dus bij een aanrijding ben je de sjaak.
David_O
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Fabfab schreef: 02.05.2025 - 18:54 Ik houd meestal autoweek carbase aan als informatie bron, maar die klopt dus niet.

Dus de laatste 2 jaar van de 940 is ook 1800kg.
Had een mooie gevonden uit 96, maar die was jammer genoeg maar 1600.
Klopt, de LPT van mijn moeder is van Jan 98, NL geleverd en heeft idd ook 1.800 kg trekgewicht.
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1094
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

-KJ- schreef: 07.05.2025 - 08:51
Die 10% is feitelijk niet toegestaan maar wordt gedoogd zonder boete. Een verzekeraar kent geen gedoogbeleid dus bij een aanrijding ben je de sjaak.

10% is de marge die aangehouden wordt voordat er geverbaliseerd wordt.
Er is geen verzekeraar die onder de aansprakelijkheid uit komt zolang het overgewicht niet meer is dan 10%'

Bekeuren op basis van RDW massa houdt geen stand bij verweer. De verbalisant moet echt met een meetbrief komen anders volgt er geen veroordeling.
Het begint er al mee dat de RDW gegevens gebaseerd zijn op massa leeg plus 100 kg.
Dat is de massa die voor het kenteken en de MRB wordt aangehouden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”