Die 10% is feitelijk niet toegestaan maar wordt gedoogd zonder boete. Een verzekeraar kent geen gedoogbeleid dus bij een aanrijding ben je de sjaak.WillyWortel2 schreef: ↑07.05.2025 - 07:07
Ik heb behoorlijk wat ervaring met auto ambulances.
De V70 is veruit de beste auto om een ambulance te trekken.
Zeer stabiel en ruim voldoende rem capaciteit. Rij ook in Zwitserland met deze combinatie.
Sinds kort een V70 met 2000 kg op kenteken. Ik merk geen verschil.
10% boven kenteken gewicht is toegestaan.
Aanhangergewicht
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46
Klopt, de LPT van mijn moeder is van Jan 98, NL geleverd en heeft idd ook 1.800 kg trekgewicht.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
10% is de marge die aangehouden wordt voordat er geverbaliseerd wordt.
Er is geen verzekeraar die onder de aansprakelijkheid uit komt zolang het overgewicht niet meer is dan 10%'
Bekeuren op basis van RDW massa houdt geen stand bij verweer. De verbalisant moet echt met een meetbrief komen anders volgt er geen veroordeling.
Het begint er al mee dat de RDW gegevens gebaseerd zijn op massa leeg plus 100 kg.
Dat is de massa die voor het kenteken en de MRB wordt aangehouden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.