Geen verkeersinfo bij Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Twee weken geleden in België deed RTTI het gewoon op mijn MY2015 V60PIH. Maar niet (en nog steeds niet) in NL. Blijf het een raar verhaal vinden en bizar hoe lang het duurt. Toch lijkt het dat de prioriteit van het RTTI valen bij Volvo eindelijk is ingedaald om het op te lossen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7750
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V60Driver schreef: 12.05.2025 - 04:14 Toch lijkt het dat de prioriteit van het RTTI valen bij Volvo eindelijk is ingedaald om het op te lossen
En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
VolvoBerZan
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 28.02.2024 - 11:38

Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13543
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volvo heeft soms vreemde prioriteiten
Gebruikersavatar
EasyWim
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 29.09.2024 - 21:53

VolvoBerZan schreef: 12.05.2025 - 15:05 Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
Precies, dat was bij mij ook het geval.
XC40 T3 Momentum PRO automaat uit 2020 (getuned door Obbe naar T4)
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

teebee schreef: 12.05.2025 - 08:10 En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
Als ik de reacties van collega forumleden zie. Dan is er iets van verschuiving te bekennen. Tis klein weliswaar maar toch. Blijf positief zou ik zeggen. 😏
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7750
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V60Driver schreef: 13.05.2025 - 07:24
teebee schreef: 12.05.2025 - 08:10 En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
Als ik de reacties van collega forumleden zie. Dan is er iets van verschuiving te bekennen. Tis klein weliswaar maar toch. Blijf positief zou ik zeggen. 😏
Zie geen enkele verschuiving, zie een rode draad. Geen / nauwelijks communictie intern noch naar klanten. Dit is vanaf het begin al en nog steeds.
Dus weinig reden om het positief te zien daar waar de indruk duidelijk anders is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 876
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

VolvoBerZan schreef: 12.05.2025 - 15:05 Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
De kaarten in onze XC90 en onze XC40 dateren van vorige zomer. In de XC90 is er geen RTTI, in de XC40wel. Beiden hebben Sensus. We rijden in België.
Mijn vermoeden is dan ook dat er geen verband is tussen een recente kaartupdate en het RTTI probleem maar dat het toeval is.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Gebruikersavatar
MisterNick
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
Locatie: Deventer

Klein nieuwtje. Ik belde toevallig vandaag met de garage en de monteur aan de telefoon gaf aan dat vrijwel alle monteurs van Volvo mee hebben gedaan aan een webinar over dit probleem recentelijk. Hier is uitgelegd hoe het probleem in elkaar steekt. De monteur gaf ook aan dat er heel actief aan het probleem gewerkt wordt, maar dat het echt een heel vaag probleem was. Het probleem is inderdaad niet veroorzaakt door een update, dat is ook de reden dat het probleem zo vaag is. Het probleem lijkt plots ontstaan te zijn zonder duidelijke oorzaak. De monteur gaf ook aan dat ze ondertussen wel genoeg technische rapporten hebben bij Volvo en dus langsgaan bij garages niet echt meer nodig is. Hij gaf ook aan dat we het vanzelf te horen krijgen als het probleem opgelost is, hij wist echter niet via waar we dat dan te horen zouden krijgen.

Ging om een medewerker van Nieuwenhuisje
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 876
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

MisterNick schreef: 14.05.2025 - 14:30 Het probleem lijkt plots ontstaan te zijn zonder duidelijke oorzaak.
Beangstigend, een probleem dat bij wijze van spreken "zomaar" ontstaat na jaren goed functioneren. Als dat inderdaad het geval is...
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13543
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Niet de eerste keer, op de D6 kon je ooit zien waar de auto reed en hoe snel, “ineens” was dat weg en Volvo was er “mee bezig” (nu alweer een jaar of 10)
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”