Ik hoop ook voor je dat het gewoon netjes wordt opgelost, en dat je straks lekker met een nieuwe ERAD (als dat idd het probleem blijkt te zijn) op pad kunt zonder hoge kosten.XC90-joch schreef: ↑06.05.2025 - 21:50Ik reken op een afdoende oplossing van de garage, lekker makkelijk geld verdienen anders zo. Terugvallen op de wettelijke garantie van 12 maanden is dan nog een alternatief. Jammer genoeg (of gelukkig) is die minder zwart-wit. Ik kan me niet voorstellen dat het zover komt, maar een gezaghebbende organisatie of rechter accepteert volgens mij ook niet dat zo'n bedrag voor een auto neerlegt en meteen (mogelijk) aan een reparatie van 3-6k zit.
Maar of de verkoper zomaar een reparatie van duizenden euro's voor z'n rekening gaat nemen zonder slag of stoot...? Zal helaas niet bij elke garage zo gaan.
Bij terugvallen op wettelijke garantie krijg je mogelijk een discussie over onderzoeks- vs mededelingplicht, en welke mededelingen de verkoper heeft gedaan over de staat van de auto. En je moet het ook nog in rechte afdwingen vervolgens als de verkoper niet meewerkt. Beroep op dwaling kan eventueel mogelijk ook nog uitweg bieden.
Maar goed, als gezegd eerst maar gewoon inzetten op kosteloos herstel door de verkoper. Succes!