XC90 T6 geartronic vervangen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 01.06.2025 - 18:31
Helaas, na 2 weken rijden in mijn mooie Volvo ben ik ook aan de beurt voor een bak revisie.
1e offerte 3950, ex btw complete bak revisie met een hoop aanpassingen en verbeteringen.
Wacht nog op nummer 2 maar ik weet niet of ik dit bedrag ga investeren. Echt balen !
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27212
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Heb je al contact gehad met de verkopende partij?
Mogelijk dat die ook nog iets in het verhaal kunnen betekenen.
Je hebt helaas wel de motorisering met de slechtste automaatbak gekocht.
De oude 4traps van GM.
Mogelijk dat die ook nog iets in het verhaal kunnen betekenen.
Je hebt helaas wel de motorisering met de slechtste automaatbak gekocht.
De oude 4traps van GM.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6568
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is ontzettend sneu zeg. En je bent helaas ook niet de enige. De GM versnellingsbak is gewoon onvoldoende gedimensioneerd voor de XC90. Ik zou me goed bedenken of je nog 5K in een auto wil stoppen die 20 jaar oud is en aan dagwaarde mogelijk niet eens 5K waard is?
Ik zou net als Fredhead zegt teruggaan naar de verkoper, zeker als dat een bedrijf is.
Ik zou net als Fredhead zegt teruggaan naar de verkoper, zeker als dat een bedrijf is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1195
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Er zijn twee verschillende 6 cilinder motoren en ook twee verschillende automatische versnellingsbakken.
De vroege T6 heeft een inhoud van 2922 cc en 272 PK, daaraan zit een 4 traps GM automaat
De latere T6 heeft een inhoud van 3192 cc en 238 PK met een 6 traps Aisin versnellingsbak.
De vroege T6 heeft een turbo, de latere niet.
De turbo levert niet alleen meer PKs maar ook meer koppel. Dat koppel is mogelijk te veel voor de versnellingsbak.
De vroege T6 heeft een inhoud van 2922 cc en 272 PK, daaraan zit een 4 traps GM automaat
De latere T6 heeft een inhoud van 3192 cc en 238 PK met een 6 traps Aisin versnellingsbak.
De vroege T6 heeft een turbo, de latere niet.
De turbo levert niet alleen meer PKs maar ook meer koppel. Dat koppel is mogelijk te veel voor de versnellingsbak.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13655
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
de late 6 cilinder in de XC90 heette geen T6 maar 3.2, dat was een Ford motor die o.a. ook in een LR Freelander zat.WillyWortel2 schreef: ↑22.06.2025 - 02:15 Er zijn twee verschillende 6 cilinder motoren en ook twee verschillende automatische versnellingsbakken.
De vroege T6 heeft een inhoud van 2922 cc en 272 PK, daaraan zit een 4 traps GM automaat
De latere T6 heeft een inhoud van 3192 cc en 238 PK met een 6 traps Aisin versnellingsbak.
De vroege T6 heeft een turbo, de latere niet.
De turbo levert niet alleen meer PKs maar ook meer koppel. Dat koppel is mogelijk te veel voor de versnellingsbak.
De 3.2 was in een XC90 naast de 2.5T ook helemaal geen zinnige aanvulling en al helemaal geen goede vervanger.
In de latere generaties S80/V70 kwam wel een T6 naast de 3.2
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1195
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Je hebt gelijk. De zes cilinder die de T6 opvolgt heet 3.2 en kreeg niet de benaming T6.
Het verbruik is ongeveer 10% meer, het vermogen was 15% groter dan dat van de vijf cilinder.
Het verbruik is ongeveer 10% meer, het vermogen was 15% groter dan dat van de vijf cilinder.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27212
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En die 3.2 heeft dus ook geen turbo.WillyWortel2 schreef: ↑22.06.2025 - 08:12 Je hebt gelijk. De zes cilinder die de T6 opvolgt heet 3.2 en kreeg niet de benaming T6.
Het verbruik is ongeveer 10% meer, het vermogen was 15% groter dan dat van de vijf cilinder.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Terugbrengen of lozen die hap... Is en wordt een ware money pit.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1195
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Een gebruikte GM bak is net als een gereviseerde GM bak een vraagteken.
Terugschroeven van het koppel van de motor zou kunnen helpen om de automaat te beschermen.
Terugschroeven van het koppel van de motor zou kunnen helpen om de automaat te beschermen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.